«سیاست‌نامه امام‌علی(ع)، بهشت و دوزخ از نگاه قرآن و حدیث، رضایت زناشویی، فرهنگ نامه مهمانی و گزیده دانش نامه امام حسین(ع)» از جمله تازه‌های دارالحدیث برای عرضه در نمایشگاه است.

به گزارش خبرآنلاین، عمده فعالیت های انتشارات دارالحدیث در حوزه احادیث ائمه معصومین (ع) است و امسال با 250 عنوان کتاب که حدود 40 عنوان آن برای نخستین بار منتشر شده است به بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب می آید.

مجید گایینی، مسئول بازرگانی انتشارات دارالحدیث در خصوص آثاری که از سوی این انتشارات در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود به خبرآنلاین گفت: « «جرعه ای از زمزم عرفان»، «تعزیز الاسرة»، «سیاست‌نامه امام‌علی(ع)»، «بهشت و دوزخ از نگاه قرآن و حدیث»، «گزیده دانش نامه امیرالمؤمنین(ع)»، «رضایت زناشویی»، «فرهنگ نامه مهمانی»، «جوان و اقتصاد زندگی»، «گزیده دانش نامه امام حسین(ع)»، «شهرالله»، «درآمدی بر روانشناسی تنظیم رفتار»، «زندگی در دولت مهدی(عج)»، «جوان، شادی و رضایت از زندگی»، «شرح دعاء ابی حمزة الثمالی» و دفتر اول و دوم «به سوی نور» برای نخستین بار از سوی موسسه انتشاراتی دارالحدیث به بازار کتاب می آیند.

به گفته وی، کتاب «جرعه ای از زمزم عرفان»؛ یادنامه آیت الله محمدتقی بهجت تألیف محمد محمدی ری شهری است و اصلی ترین و آموزنده ترین رهنمودهای آیت الله بهجت را در خود جای داده است. این کتاب، پس از انتشار مورد استقبال اهل نظر قرار گرفت اما به دلیل حجم زیاد و سنگینی هزینه های چاپ و نشر همه علاقه مندان نتوانستند آن را تهیه کنند بنابراین بخش اول و دوم «زمزم عرفان» که حاوی مطالب اصلی آن کتاب است در این گزیده و با نام «جرعه ای از زمزم عرفان» آورده شده است.

بنابراین گزارش، «تعزیز الاسرة من منظار الکتاب و السنة» ترجمه کتاب «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» به زبان عربی تألیف آیت‌الله محمد محمدی ری شهری با همکاری عباس پسندیده است که با بهره‌گیری از آیات و روایات، عوامل تحکیم خانواده و آسیب‌شناسی خانواده با شیوه‌ایی نو، همراه با تحلیل‌های مورد نیاز در آن مورد بررسی قرار گرفته است. این اثر در سه بخش اصلى تشکیل خانواده، عوامل تحکیم خانواده و آسیب‏هاى خانواده سازمان یافته است.

گایینی با اشاره به کتاب «سیاست‌نامه امام‌علی(ع)» افزود: «این کتاب به زبان انگلیسی منتشر شده و ترجمه جلد چهارم از دانش‌نامه امام‌علی(ع) در قرآن و حدیث است. مروری کوتاه بر این اثر نشان می‌دهد که عدالت، صداقت، احقاق حقوق، حرمت نهادن به انسان، تأمین معاش و فراهم آوردن رفاه عمومی، امنیت، ترویج و گسترش معنویت و... اصول اساسی در مکتب علوی به شمار می‌روند و ساختار حکومت در فرهنگ دینی تنها با توجه به آنها معنا می‌یابد؛ 10 فصل و درآمدی بر تحلیل سیاست امام‌علی(ع) از مباحث عمده این کتاب است.

مسئول بازرگانی انتشارات دارالحدیث، کتاب دو جلدی «بهشت و دوزخ از نگاه قرآن و حدیث» را یکی دیگر از کتاب های چاپ اول این انتشارات دانست و ادامه داد: «این اثر به دو زبان فارسی و عربی از سوی آیت الله محمدی ری شهری و با همکاری سید رسول موسوی به تازگی به نگارش درآمده و منتشر شده است.»

به گفته وی، «بهشت و دوزخ از نگاه قرآن و حدیث» حاصل جمع‏بندى معارف قرآن و احادیث اسلامى درباره جایگاه ابدى نیکوکاران و سرنوشت حتمى تبهکاران است که با تحلیل‏هاى مورد نیاز در دو بخش ارائه شده است.

براساس این گزارش «دانش نامه امیرالمؤمنین(ع)» که برای نخستین بار از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شده تلاشى است در عرصه معرفى امام على (ع)؛ این دانش نامه تالیف محمد محمدی ری شهری با همکاری سید محمد کاظم طباطبایی و سید محمود طباطبایی نژاد به نمایشگاه بیست و چهارم می آید. این اثر آموزنده ترین آموزه هاى بزرگ شخصیتى که پیامبر خدا (ص)، او را «دروازه دانش و حکمت خود» نامیده اند، به مخاطب ارائه می دهد. کتاب در طول هشت سال تدوین شده و اکنون در میان آثار مربوط به شخصیت آن امام همام، از جایگاه ویژه اى برخوردار است؛ کسب جوایز و نشان هاى علمى ـ فرهنگى از جمله جایزه دومین دوره انتخاب کتاب سال ولایت نشاندهنده توجه و استقبال خوانندگان از این اثر است..

گایینی با اشاره به انتشار کتاب «رضایت زناشویی» نوشته عباس پسندیده گفت: «این اثر به بررسی عوامل موفقیت زندگی زناشویی از دیدگاه اسلام می پردازد و در فصل نخست، مسئله ازدواج و ترغیب به آن، در فصل دوم عوامل پیشینی پایداری و رضامندی و در فصل سوم نیز به صورت گسترده عوامل پیشین مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب نیز از سوی انتشارات دارالحدیث در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب عرضه می شود.»

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امينايي IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام خيلي عاليه اينجور مطالب نياز جامعه امروزي ماست اميدوارم كه همه بتوانند استفاده كنند