نمایندگان مجلس مصوب کردند مالیات و عوارض قانونی پس از واریز به خزانه داری کل کشور به طور مستقیم به دستگاه ها و موسسات مربوطه پرداخت شود.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه بررسی لایحه بودجه 90، مصوب شد که مالیات و عوارض قانونی از کل وجوه دریافتی پس از واریز به خزانه داری کل کشور به طور مستقیم به دستگاه‌ها و موسسات مربوطه پرداخت می‌شود.

علاوه بر این با مصوبه دیگری، سازمان‌های بیمه‌گر خدمات درمانی را موظف کردند تا مطالبات و صورت‌حساب‌های ارسالی از سوی موسسات و مراکز بهداشتی و درمان و بیمارستان‌های طرف قرارداد را در بازه زمانی سه ماهه تسویه کنند.  براساس این بند کلیه سازمان‌های بیمه‌گر خدمات درمانی موظف شدند، تمام مطالبات موسسات ومراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد را در بازه زمانی 3 ماهه تسویه کنند.

براساس بند 14 لایحه بودجه 90 کلیه سازمان‌های بیمه‌گر خدمات درمانی موظفند شصت درصد صورت‌حساب‌های ارسالی از سوی مؤسسات و مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد را قبل از رسیدگی حداکثر ظرف مهلت دو هفته به عنوان علی‌الحساب و بقیه مطالبات را حداکثر تا سه ماه پس از تحویل اسناد مربوط به نماینده رسمی صندوق مذکور پرداخت کنند. در صورت عدم اجرای حکم این بند سازمان‌های بیمه‌گر موظفند ضرر و زیان آن را جبران نمایند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس، وزارت مسکن و شهرسازی را نیز موظف کردند مسکن جانبازان بالاتر از 25 درصد را که قبلا از زمین یا مسکن دولتی استفاده نکرده‌اند تامین کند. با پیشنهاد حسن کامران این ماده الحاقی به بودجه 90 تصویب و مقرر شد: تا پایان برنامه پنجم، مسکن جانبازان 50 درصد و بالاتر، جانبازان 25 درصد تا 50 درصد و همچنین آزادگان، فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر فاقد مسکن را در صورتی که قبلا از زمین یا مسکن دولتی استفاده نکرده‌اند، تامین کند.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =