روزنامه جام جم نوشت:

سرکرده باند سارقان مسلح وقتی در محاصره پلیس قرار گرفت، با گروگان گرفتن 2 نفر و تهدید به قتل آنها، سرانجام هدف اصابت گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.

سال گذشته به دنبال ده‌ها فقره شکایت مردمی در ارتباط با سرقت خانه و مغازه، موضوع سرقت‌ها با دستور قضایی به پلیس آگاهی ارجاع شد. با شروع تحقیقات مشخص شد که یک متهم سابقه‌دار به نام محسن در این سرقت‌ها نقش دارد. با جمع‌بندی اطلاعات، سرانجام محسن در یکی از روزهای مرداد سال گذشته هنگام سرقت در محاصره پلیس قرار گرفت و با ماموران درگیر شد. در پی این ماجرا یکی از همدستان متهم به نام رضا از سوی ماموران کلانتری 161 هدف اصابت گلوله قرار گرفت، اما محسن موفق به فرار شد.

در جستجوی متهم
در ادامه تحقیقات معلوم شد، محسن پس از فرار و دستگیری رضا (همدستش) مخفیگاه‌های خود را تغییر می‌دهد و در ادامه باند جدیدی را راه‌اندازی کرده است. در حالی که ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی در جستجوی محسن بودند تا او را دستگیر کنند، اطلاع یافتند وی در آخرین روز اسفند با سرقت یک دستگاه خودروی دولتی و نصب پلاک جعلی روی این خودرو، با آن در سطح شهر تردد می‌کند.با شناسایی خودرو ساعت 20 روز 20 فروردین ماموران گشت کلانتری 112 ابوسعید محسن را که در حال سرقت از یک مغازه بود، مشاهده کردند که این متهم با جا گذاشتن خودرو، بار دیگر از محل متواری شد. با فرار متهم و تشکیل تیم‌های اطلاعاتی روز 7 اردیبهشت ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی باخبر شدند، متهم قصد فروش مقادیری اموال مسروقه به یک مالخر را دارد. با به دست آوردن این اطلاعات، 2 تیم از کارآگاهان با اعزام به محل و کنترل آنجا، متهم را در ساعات پایانی شب دستگیر کردند.

با دستگیری متهم، وی در یک لحظه با یک قبضه سلاح کمری که همراه داشت خریدار اموال مسروقه را گروگان گرفت و با تهدید به مرگ وی از پلیس خواست محل را ترک کند.در پی این اقدام مجرمانه، در حالی که هرلحظه احتمال شلیک به گروگان می‌رفت، ماموران بازوی متهم مسلح را هدف گلوله قرار دادند. با شلیک پلیس، فرد مسلح با رها کردن گروگان به سمت دیگر خیابان متواری شد و در این لحظه یک خانم را که مقابل در خانه ایستاده بود، به گروگان گرفت.

درخواست خودرو
محسن (متهم مسلح)‌ با قرار دادن سلاح به سر زن گروگان و تهدید به قتل وی، درخواست یک خودرو برای فرار از محاصره پلیس را کرد و گفت: در صورتی که پلیس بخواهد او را تعقیب کند، گروگانش را خواهد کشت. در این لحظه که متهم از سمت دیگر نیز در تیررس پلیس قرار داشت، از ناحیه کتف و قفسه سینه هدف گلوله قرار گرفت و نقش زمین شد. با نجات زن گروگان، متهم با ورود به یک خانه و حضور در پشت‌بام و نشانه گرفتن ماموران، از آنها خواست تا محل را ترک کنند که دقایقی بعد وی خلع‌سلاح و دستگیر شد. با انتقال متهم به بیمارستان و کشف یک دستگاه نیسان مسروقه که وی از آن برای حمل اموال دزدی استفاده می‌کرد، یک مالخر نیز که در این عملیات گروگان گرفته شده بود، دستگیر شد.

سرهنگ محمدیان در این باره گفت: محسن (معروف به یخی)‌ از مجرمان بسیار خطرناک است که با سرقت‌های خود از مردم سلب آسایش کرده بود. این متهم در حال حاضر در بیمارستان بستری است و پس از بهبود تحقیق از وی آغاز خواهد شد.
17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =