پیشنهادی برای کاهش 10 درصدی تعرفه واردات خودرو در جلسه امروز مجلس مطرح شد که رای لازم را کسب نکرد.

به گزارش خبرآنلاین، این پیشنهاد از سوی یکی از اعضای کمیسیون صنایع به منظور افزایش زمینه رقابت میان خودروهای تولید داخل و خودروهای خارجی مطرح شد که نهایتا منجر به ارتقای کیفیت آنها نیز خواهد شد.

اما نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با این پیشنهاد یادآور شد که سال گذشته مقام معظم رهبری نسبت به کاهش تعرفه واردات خودورو ابراز نارضایتی کرده بودند. وی بر این اساس تاکید کرد که تعرفه واردات خودرو را به هیچ وجه نباید پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه باید تولید کننده داخلی را به افزایش کیفیت خودروها تشویق کرد، افزود: از آنجا که رهبری انقلاب  خط مشی نظام را تعیین می‌کنند، نباید خلاف فرامین ایشان در مجلس عمل کنیم. ایشان روز گذشته هم در جمع کارگران گفتند که اجناس تولید داخل بخریم اما اجناس خارجی نخریم.

قاضی پور تاکید کرد: اصلا نباید خودرو خارجی وارد کنیم و پول مردم مسلمان را به جیب کسانی بریزیم که ما را تحریم می‌کنند!

اما اقبال محمدی نماینده مریوان در موافقت با کاهش تعرفه واردات خودرو گفت: با توجه به افزایش میزان قیمت سوخت و آمار بالای تلفات جاده‌ای، لازم است که از ماشین‌های ایمن‌تر و کم مصرف‌تر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه 10 درصد کاهش تعرفه واردات خودرو، تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند، این واردات را برای ایجاد فضای رقابتی در ایران لازم دانست.

پس از این مذاکرات، پیشنهاد مذکور به رای گذاشته شد اما رای لازم را کسب نکرد.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    3 0
    ناف ملت ایران رو با گاری های سایپا و ایران خودرو بریدن
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    2 0
    تنها چیزی که این وسط مطرح نیست نظر مردم است . آقای نماینده اینهمه فشار افکار عمومی را احساس نمیکنی ؟ از هر قشری با هر سطح درامدی که خواهان برچیدن این بازار انحصاری هستند
  • بدون نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    1 0
    ببخشید کدام فضای رقابتی برای خودروساز ها این فقط ایجاد فضای امن به منظور ادامه بازار انحصاری میباشد به قولی آنجا که عیان است چه حاجت به بیان است و ...........
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    1 0
    به قول یکی از دوستان که در همین بخش کامنت گذاشته بود هر کاندیدایی با هر طرز فکری فقط با گفتن این جمله که من تعرفه خودرو را بشدت کاهش خواهم داد در انتخابات ریاست جمهوری بعدی 10 میلیون به آرای خود خواهد افزود
  • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    2 0
    كاش همين نماينده ها مدل ماشيناشون بگن ببينيم چند تاشون خودروي داخلي سوار ميشن!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    0 0
    همين واردات با تعرفه 120 درصدي هم از امسال به انحصار چند نفر در خواهد آمد. تا دولت خط بطلاني كشيده باشد. بر قوانين ضد انحصار كه در تمام دنيا حاكم است. و تا پارسال هم در ايران وجود داشت. از امسال اين اجازه فقط به چند نفر معدود داده خواهد شد.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    (کاهش تعرفه ی واردات خودرو رای نیاورد(توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای خرید کالای داخلی)) ...برای اجرای پیام مقام معظم رهبری کوتاهترین راه و با صرفه ترین آن را انتخاب کرده اید حال آنکه میشود تعرفه ی واردات خودرو را کم و کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی را بالا برد و البته با قیمت مناسب.
  • بدون نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    بنظرم براي اينكه نمايندگان نشون بدن كه كاملا مطابق ميل رهبري عمل مي كنن هموشون خودرو داخلي سوار بشن و خودروهاشون هم علني اعلام شود. تا از جيب خودشون خرج كرده باشن نه مردم ...