برنا نوشت:

افشین روغنی،معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن، اظهارداشت: داشتن شبکه خدمات پس از فروش مناسب، مهمترین عامل درخودروهای وارداتی است از این رو وزارت صنایع و معادن نظارت دقیق و انضباط بر شبکه خدمات پس از فروش این خودروها را با جدیت دنبال می‌کند.

وی افزود: این اقدام در راستای اجرایی شدن آیین نامه قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو که در سال گذشته در شورای سیاستگذاری خودرو تصویب وابلاغ شده بود صورت گرفت.

معاون وزیر صنایع و معادن گفت: خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا پیش از این بعضاً ‌به صورت منظبط صورت نمی‌گرفت و بعضاً با کاستی هایی مواجه بود که با اجرایی شدن آیین نامه مذکور و بحث ارتقای خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی، امروز شاهد نظارت دقیق بر عرصه خدمات پس از فروش این خودروها هستیم.

روغنی تصریح کرد: در حال حاضر واردکنندگان خودرو در عین حالی که می‌توانند خودروهای مورد نظر خود را به کشور وارد کنند باید به وزارت صنایع و معادن متعهد شوند تا با در نظر گرفتن شبکه خدمات پس از فروش مناسب،‌ به ارائه خدمات بپردازند.

وی با اشاره به اینکه انضباط حاکم بر شبکه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نه تنها واردات را کاهش نداده بلکه با رشد مناسبی نیز همراه بوده است، ادامه داد: براساس آمار شرکت گمرک ایران در بخش خودروهای سواری تعداد خودروهای وارداتی در سال 88 بالغ بر 41 هزارو 483 دستگاه بوده که این رقم در سال 89 به 43 هزار و 389 دستگاه ارتقاء یافته است.

به گفته معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن، این میزان،‌ از نظر تعداد 5/4 درصد و از نظر ارزش 8 درصد رشد را نشان می‌دهد.

روغنی در ادامه با اعلام این مطلب که وزارت صنایع و معادن آمادگی دارد تا به مشکلات مصرف کنندگان در زمینه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی رسیدگی کند، اظهار کرد: در این رابطه متقاضیان می‌توانند با مرکز تماس پاسخگو وزارت صنایع و معادن به شماره 09612 تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت به مشکل آنها رسیدگی شود.

وی ‌ارزش خودروهای وارداتی را در سال 89 بالغ بر 892 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: براین اساس باید خدمات متناسب پس از فروش ارائه شود تا بتوان پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان بود.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sabeR IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    کمی خجالت هم خوب است.آقای وزیر شما بهتر است اول به فکر خدمات خودرو های داخلیتان باشید که بیشتر آنها از همان اول مشکل دارند,لااقل خودروهای خارجی چند سال اول خراب نیستند!
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    پس خودرو های داخلی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    در فراخان خبر انلاین از خدمات پس از فروش چه اتفاقی افتاد؟هیچی
  • 1 IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    اول اقای وزارت صنایع توضیح بدهند چطوریه به خودرسازان داخلی در مورد وسائل ایمنی ارتقا کیفیت و الایندگی خودروهابه یورو3 چند سال یا چند ماه عقب می اندازید فرصت می دهید؟اول این موضوع رو روشن کنید فرصت می دید تا جان مردم رو بیشتر از این بگیرند؟بعدم خودرهای وارداتی که توسط نمایندگی رسمی وارد شده و دارای گارانتی رسمی است در صورت عدم تصادف به هیچ خرجی نمی افتند برخلاف داخلی ...
  • 2 IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    ...ها و اینکه مخصوصا در مورد المانی ها برخورد بامشتری و استفاده از قطعات اصلی به خاطر نظارت شرکت مادر از انور دنیا این طوری عمل می کنند ولی شما خودروساز بغل گوشته هیچ کاری جز حمایت و تعریف و تمجید بدل نیستی ازش بکنی!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    چرا با بستن واردات و ایجاد التهاب عمدی نظم بازار وارداتی ها رو بهم ریختید و هم اکنون شاهد افزایش قیمت ماهانه این خودروها هستیم مدل 2011 برای 4 ماه پیش با الان 20 درصد اختلا ف قیمت واسه چیه؟پپس شما انجا نشستی چیکار می کنی فقط حمایت از خودرسازا؟همین؟بعدمشم دید داخلی ها از این فرصت استفاده کردند افزایش قیمت دادند
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    اقای وزیر چرا خودرو در ایران باید چند برابر بازار اروپا یا امریکا باشه؟چرا مگه مردم ایران چیکارند؟چرا خودرو شده کالای سرمایه ایی؟شد بازار دلالی؟چرا بنزین باید واقعی باشه ولی تعرفه با این بستن واردات رسوندید به 140 درصد در واقع؟
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    انتقاد به خود شماست که تعرفه رو حذف نمی کنید اقای وزیر ملت دیگه نمی خوان خودری داخلی اقا برادر قیمت ها باید واقعی بشه امسال.
  • پاشا IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    میگم اگر در انتخابات ریاست جمهوری بعدی یکی از کاندیداها در شعارهایش تضمین دهد که تعرفه و عوارض را از 120 درصد به 5 درصد میرساند، حداقل 10 میلیون نفر به رای خود اضافه کرده است. باور ندارید؟ حالا ببینید.
  • فدا یي شیرازی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    خدمات پس از فروش خودروهای داخلی افتضاح هست فکری برای کم کاری خدمات پس از فروش خودروهای داخلی بکنید.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    شما اگر نگران خدمات پس از فروش بوديد. يك فكري براي بيش از يك ميليون خودرو مونتاژ داخل مي كرديد. همه اين ها را ناديده گرفته ايد و فقط به فكر خدمات پس از فروش يك تعداد معدود خودرو وارداتي هستيد؟؟؟؟؟؟؟؟ اين هم يك بهانه اي براي انحصاري كردن واردات خودرو بود.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    نیاز مصرف کنندگان خودروی باکیفیت است البته به قیمت واقعی.در مورد این نیاز اساسی چه کردید جز تعرفه بروی باکیفیت ترین ها!!افزایش تیراژ غیر استانداردترین ها
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    برادر شما موندی در کار خدمات پس از فروش خودروسازاتون بعد حالا رفتین دنبال وارداتی ها که هرکس اگر از نمایندگی رسمی با گارانی معتبر خرید کرده بهتر بوده چون که از مزازای گازانتی و بقطعات با کیفیت اصلی تولید کننده استفاده می کنند خصوصا در مورد المانی ها و ژاپنی ها که از راه دور نظارت دقیق دارن به نماینده گیهاشون ولی شما در خود ایران نتونستید خدمات درست ماشین درست به مردم عرضه کنید
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    شما که اینقدر پایبند ایین نامه هستید چرا در مورد خودروساز داخل ارتقای کیفیت یا یورو3 یا کیسه هوا به عقب انداختید و اجرا نکردید؟شما که قانون مند هستید چرا کاهش پلکانی تعرفه واردات در برنامه چهارم رو اجرا نکردید؟قاونو و ایین نامه سلیقه ای؟انتخابی؟ور هر چی که به نفع خودروسازاتون باشه؟!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    هیچ فرقی نباید بکنه بین خومات خودروهای دخلی و وارداتی و مرجع رسیدگی کننده باید در صورت مشکل باشه ولی شما می خواستید واردات رو ببندید هدفتون این بود و جریان منظم بازار رو خراب کنید.قبلا 90 درصد تعرفه بود بجای کاهش حدود 30 درصد تعرفه جانبی وضع کردید بعد مالیات بر ارزش افزوده بعد شماره گذاری وحالام دیگه روتون نشد واردات رو بستید در واقع با این افزایش قیمت ها کزایی تعرفه به 150 درصد رسیده
  • رضا-- IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    در دنیا که بازار ازاد باقیمت واقعی دارند:تعرفه صفردرصد+مالیات بر ارزش افزوده که نهایت 8درصد می رسد--ولی در ایران:90%تعرفه+20درصد خودروفرسوده+شماره گذاری+مالیات بر ارزش افزوده.حالا سوال اینجاست منطقی که بر واردات ما حاکم است جز کدام دسته است ؟بازار ازادمانند قیمت بنزین تعرفه دیگه چه معنی داره اگر تعرفه است پس چرا این بقیه مالیت های انها اضافه میشه و قیمت بنزین ازاده؟
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    همه می دانند واردات از محل ثبت سفارش قبلی یعنی 88 بوده در 89 در واقع با بستن ثبت سفارش واردات بسته شده.8درصد افزایش واردات بوده ولی قیمتها چرا از 30 درصد زیاد شده و شمام کاری نکردید و از ان طرفم داخلیام با این چراغ سبز گرونش کردن؟اافزایش نرخ ارز هم توجیه والا همه می دونند ماشینی که با نرخ ارز 7 ماه پیش وارد شده و ترخیص شده الان چر چندین میلیون رفته رو قیمتش!!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    کاش کل واردات کشور برای محصولاتی بود که امکان تولید ان محصول با کیفیت جهانی نیست مانند خودرو وارد میشد و بقیه محصولات مانند نساجی یا کشاورزی واردات نمی شد به خاطر بکر بودن محصول ایرانی کشاورزی.ولی بر عکسه محصولات کشاورزی که دارای مزیت تولید و تامین بازار داخل هستیم و همین طور صادرات رها شد و وارداتش بروی بی کیفیتا ازاد شد ولی خودرو تنها صنعتی بی کیفیت ما هنوز حمایت می شه مردم ناراضی و خسته و فقط ارز سوزی داره برای مملکت
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    شما گزارشی از میزان شکایت‌های واصله به وزارت صنایع مبنی بر تعداد شاکیان واردکنندگان و نمایندگی‌های خودروهای وارداتیندارید که؟ نظم بخشی خدمات پس از فروش خودروهاي وارداتي شما که باعث بی نظمی و افزایش قیمت خودرو ها شد که؟امدی ابروشو درست کنی زدی چشمشو کور کردی که!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    درضممن با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سال گذشته بیشترین شکایات واصله به این سازمان را از سوی مشتریان خودروهای داخلی اعلام کرده حالا این ها رو ول کردین؟همه حرفات تناقض و توجیه غیر قابل باوره
  • بدون نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    شما اگر دلتان برای مردم میسوزد تعرفه 110% را بعد از 4 سال پایین بیاورید .وزارت صنایع مردم باشید نه سخنگوی خودروسازان طماع و پرمدعا. ما خودمان مشکلمان را با خودروهای خارجی حل میکنیم
  • بدون نام IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    ببخشید کم کاری و یا مشکلات خودرو سازان داخلی که اصلا محصولاتشان در هنگام تحویل گیری و صفر دارای مشکلات میباشند چه باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مردم IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    شما فکری به حال خودرو های افتضاح داخلی بکنید.
  • بيخبر IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    مگر خودرو خاجي نيازي به خدمات پس از فروش داردكه گزارش هم بدهيم ؟
  • بدون نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    پژو206صفر:نشاندهنده بنزین+شیشه عقب+دنده عقب همه خراب هیچ کسی هم جوابگو نیست میگن یا قطعه نداریم یا همش همینطوره.گند زدند با خدمات داخلیشون چه برسه به خارجی.خجالت هم خوب چیزیه.شتر را با بارش گم کردیم دنبال افسارش میگردیم.اگه آقای وزیر میخواد بدونه شماره ماشین هست647ج22
  • ایرانی هسته ای IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    من پرایدگرفتم دنده عقب نداره /شکایت کردم خندیدن.بعداز3ماه خودروجدیددادن اونم بین شیشه عقب کوچک وشیشه عقب رنگش ریخته بود وزنگ زده بود .دوباره شکایت کردم وپولم وپس گرفتم یک ماشین کره ای دست دوم خریدم خیلی هم خوبه .مصرفش هم پائین تره توماشین هم راحت تری تازه امنیتشم بیشتره /حالا آقایان وزیر و...هرچه میخواهندبگویند مردم ما فهیم ترازاین حرفهاهستند
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    مشکل خودروسازی ما اینه خودروی صفر که به مردم تحویل می دهند علاوه بر اینکه غیر مهندسیه کیفیت مونتاژ ÷ایین قطعات بی کیفیت و کلن خود خودوی داخل از اساس به درد نخوره ولی خودروی وارداتی دارای بالاترین استاندارد ها و مهندسی و بهترین کیفیت رو دارند
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    ادم نظرات دوستان رو می خونه در این خبرو قبلی(فراخان)بعد مقایسه میکنه با ادعاهای وزیر و حامیان و مجلسیان می بینه انها چقدر از واقعیت های خودرسازی دورند و یا اصلا خودروی داخلی ندارند یا اینکه مسائل دیگری باعث غیرواقع گویی انها میشود و هیچ کدام از تعریف تمجید ها با واقعیت 180درجه فرق می کند