عضو هیئت مدیره کانون کارگردانان سینمای ایران با اشاره به حمایت مدیریت دولتی سینما از تهیه‌کنندگان تاکید کرد شعار انقلاب حمایت از فرهنگ بود.

عبدالحسن برزیده در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین،‌ با اشاره به اقدامی که مدیریت دولتی سینما از تهیه‌کنندگان صورت داده، اظهار داشت: «به نظر می‌رسد مدیریت دولتی سینما با بخشی از تهیه‌کنندگان هماهنگی‌هایی انجام داده و بده‌بستان‌هایی وجود دارد که انگیزه آن چندان برای من قابل درک نیست. شعار انقلاب این بود که از بخش فرهنگی حمایت صورت بگیرد، اما امروز عملاً می‌بینیم که حمایت از سرمایه و پول صورت می‌گیرد.»

او درباره بخشی از سخنان سیدضیا هاشمی در جلسه تهیه‌کنندگان در خبرآنلاین که به صدور مجوز ساخت فیلم از سوی اتحادیه تهیه‌کنندگان اشاره داشت،‌ گفت:‌ «قطعاً اتفاقاتی که اخیرا در سینما به سود سینمای ایران نیست. در این شرایط اگر آقای سیدرضا میرکریمی بخواهد پروانه ساخت بگیرد باید نزد آقای هاشمی برود. نمی‌خواهم در مورد آدم‌ها قضاوت کنم، اما در نگاهی کلی این شرایط نشان می‌دهد که بخشی از سینما که دارای پول است،‌ از جمله تهیه‌کننده، سینمادار و پخش‌کننده‌ها در سینما تبدیل به یک قدرت می‌شوند که این قدرت می‌تواند مانع ساخت فیلم خوب شود.»

او ادامه داد: «با نگاهی به مجموعه‌ای که گرد هم آمدند و رویکردی که وجود دارد تصور می‌شود تولیدات سینما بیشتر به سمت ساخت فیلمفارسی برود تا زودتر سرمایه‌‌ها برگردد و نوعی از کاسبی در سینما به راه بیافتد که قطعاً‌ به سود سینمای ایران نیست.»

برزیده همچنین در مورد نقشی که کانون کارگردانان می‌تواند برای ایجاد شرایط بهتر خانه سینما ایفا کند، گفت: «کانون مثل همیشه سعی می‌کند موارد اشتباه را تذکر دهد. ما آمادگی و صحبت و گفت‌و‌گو داریم و چنین نگاهی در ما وجود دارد که از طریق گفت‌و‌گو مسائل را حل کنیم.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =