فرشته طائرپور معتقد است مدیریت کنونی سینما حمایت‌های جریان‌های بیرونی و بالادستی سینما را با خود دارد و سیدضیا هاشمی نگاهی متفاوت در این زمینه دارد.

به گزارش خبرآنلاین،  طائرپور و هاشمی که در نشست ارزیابی مدیریت دولتی سینما،‌ خانه سینما، تهیه‌کنندگان و خانه کارآفرینان سینما در خبرآنلاین سخن می‌گفتند، در بخشی از اظهارات خود به تاثیر فشارهای بیرونی بر مدیریت دولتی سینما اشاره کردند.

طائرپور در این زمینه گفت: «در تمام دوره‌های قبلی مدیریت‌های دولتی می‌گفتند، روی ما فشار است و واقعاً هم بود، چون هیچ جریانی بیرون از ارشاد آن‌ها را تایید نمی‌کرد، اما این دوره تنها دوره مدیریت دولتی است که به اعتقاد من صد‌درصد پشتیبانی جریان‌های بیرونی و بالادستی را دارد. اگر این‌ها هم بگویند روی ما فشار است که دیگر باید در عالم غیب به دنبال منبع فشار بگردیم.»

هاشمی نظر متفاوت خود را از دیدگاه طائرپور چنین بیان کرد: «‌واقعیت این است که فشارها روی این‌‌ها اصلا کمتر که نیست هیچ، بعضی وقت‌‌ها چون فکر می‌کنند، مملکت مال خودشان است و به این‌ها داده‌اند که اداره کنند. می‌گویند چرا این همه بد اداره می‌کنید.»

او ادامه داد: «آن‌قدر دستگاه‌های دولتی و آدم‌های مختلف که خود را در عرصه فرهنگ صاحب‌نظر می‌دانند روی این بخش‌ها فشار می‌آورند که قطعاً روی این مدیریت هم فشار است. من با آقای حسینی صحبت می‌کردم و ایشان می‌گفتند در مورد تئاتر به میزان زیادی ایشان را اذیت کرده‌اند. او می‌گفت من وزیر هستم مگر باید در مورد تئاتر نظر دهم؟ با این حال آن تئاتر را دیدم و پای آن ایستادم.»

هاشمی همچنین گفت: «این‌ها بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند زیرا افراد فکر می‌کنند حالا که همه مملکت دست آنان است چرا باز هم خطا می‌کنند. بحث من دفاع نیست، اما می‌خواهم بگویم چنین نیست که فشار روی آن‌ها کم باشد. نمونه‌اش اینکه کیهان آنقدر که به ما فحش می‌دهد به آنان هم فحش می‌دهد. پس این نکات وجود دارد و خیلی جاها نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند. در گذشته شاید این طور نبوده است، البته در دوران آقای جلوه به خاطر دارم که گرفت و گیرها به فیلم‌ها خیلی زیاد بود.»

طائرپور در واکنش به سخنان هاشمی گفت: «‌ از ترس همین‌هایی که الان بر سر کارند...»

و هاشمی چنین پاسخ داد: «بله از ترس این‌ها. اما حالا که این‌‌‌ها آمدند، آن‌هایی که پیش از این به آنان گیر داده می‌شد مشکل‌تراشی می‌کنند. در این میان تمام صدمات به سینمای ایران می‌خورد. همه فشارها به سینما منتقل می‌شود.»

متن کامل این نشست را اینجا بخوانید.

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =