عضو شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران تاکید کرد مدیریت دولتی سینما با گرم کردن سر سینماگران به دعواها حواس آنان را از اتفاقات مهمتر پرت می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، فرشته طائرپور که در نشست ارزیابی عملکرد مدیریت دولتی سینما، خانه سینما و مسئله تهیه‌کنندگان در خبرآنلاین سخن می‌گفت، در بخشی از اظهاراتش درباره مدیریت دولتی سینما بیان کرد: «ما امروز سینمایی داریم که بیش از هر دوره دیگری اختیارش در دست دولت است و متاسفانه مدیریت دولتی برای اداره حوزه سینما در ضعیف‌ترین دوران خود به سر می‌برد.»

او ادامه داد: «شما حتی در داخل تشکیلات مدیریت دولتی هم انسجامی نمی‌بینید. از اتاق معاونت سینمایی تا اتاق مدیر کل اداره نظارت و یا اتاق مدیرکل سمعی بصری، فاصله و تفاوت به مراتب بیشتر از آن چیزی است که این روزها میان تشکل‌های تهیه‌کنندگی وجود دارد.»

طائرپور اظهار داشت: «به نظر می‌رسد، آقایان خودشان هم نمی‌دانند چه طور این بساطی را که پهن کرده‌اند جمع کنند. برای خلاصی از پاسخگویی به مسئولیت‌هایی که دارند، مدام سعی می‌کنند با دامن زدن به اختلافات تشکل‌های صنفی و درجا زدن در تعریف‌های نخ‌نما از صنف، حواس جمع را پرت کنند؛ برخی از تهیه کنندگان ما هم که متاسفانه به جای تلاش برای دستیابی به تعریف درستی از تهیه‌کنندگی و کارفرمایی در سینمای ایران و پیگیری مطالبات حقه خود، سرشان به این دعواهای بی‌نتیجه گرم می‌شود.»

این تهیه‌کننده گفت: «همه در واقع یک چیز را می‌خواهیم، اما با تکرار کردن موضوعات سطحی به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. دولت هم از خدا خواسته با جانبداری از یک گروه و محدود سازی گروهی دیگر، سر ما را به این دعواها گرم نگه می‌دارد.»

متن کامل سخنان طائرپور، مرتضی شایسته و سیدضیا هاشمی را در این زمینه اینجا بخوانید.

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =