مهر نوشت:میانگین قیمت هر خودروی صادراتی ایران در سال 89 معادل 6 هزار و 234 دلار - کمتر از 7 میلیون تومان- اعلام شده است.

آمارهای گمرک ایران نشان می دهد که در سال 89 قیمت میانگین هر خودروی صادراتی ایران 6 هزار و 234 دلار بوده است که نسبت به سال 88 بیش از 7 درصد کاهش نشان می دهد.

در حالی قیمت میانگین خودروی صادراتی ایران در سال گذشته کمتر از 7 میلیون تومان گزارش شده که هم اکنون در بازار کشورمان خودرویی با این قیمت پائین نداریم و تنها وعده عرضه آن از سوی مسئولان ارائه شده است.

در مجموع در سال 89 بیش از 69 هزار دستگاه خودرو به ارزش 434 میلیون دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال 88 از لحاظ تعداد 67 درصد و از لحاظ ارزش 55 درصد افزایش نشان می دهد.

عراق با سهم 94 درصدی، سوریه و ونزوئلا سه کشور عمده صادرات خودرویی ایران در سال 89 نام گرفته اند.

آمارهای گمرک ایران حاکی از آن است که متوسط قیمت خودروی وارداتی ایران در سال 89 بیش از 20 هزار و 549 دلار - 22.6 میلیون تومان - اعلام شده که این قیمت نزدیک به 3.30 برابر قیمت هر خودروی صادراتی ایران بوده است.

در سال 89 بیش از 43 هزار دستگاه خودروی خارجی وارد ایران شده است که نسبت به سال 88 از لحاظ تعداد 4 درصد و از حیث ارزشی 8 درصد افزایش نشان می دهد، ضمن اینکه سه کشور عمده مبدا واردات خودرو جمهوری کره، امارت متحده عربی و عمان بوده اند. سازندگان این خودروها نیز جمهوری کره، ژاپن و آلمان گزارش شده اند.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    8درصد افزايش واردات داشته ولي با بستن واردات 120درصدي قيمت ها در بازار 20 يا 30 درصد با لطف وزارت صنايع به يه عده افزايش قيمت داشته!!!
  • آذری IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    فقط مردم این مملکت حق ندارند خودروی با کیفیت و ارزان سوار نشوند . شما خودرو ساز بشیند ،بی خیال مردم !
  • بدون نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    دستشون درد نکنه.نسبت به مردم لطف دارند
  • حبیب IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    این کار چه سودی برای مملکت ایران دارد
  • بدون نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    حتماً این خودرو سازهای داخلی برای اینکه از سودشون کم نشه از خریدارهای داخلی بیشتر پول میگرند به نظر من این تنها دلیل تفوت قمیته!
  • بدون نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    پراید و سمند هم مگه میشه صادر کرد؟!!!!!!!!!
  • .... IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    این خبر رتون رو هفته گذشته کار کرده بودین فکر نمی کنید تکراریه؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    بله دیگه سمند زیر قیمت مال از ما بهترونه نه واسه ما
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    البته همون چند هزار دستگاه صادرات هم برای اینه تا تعرفه 120 درصد باقی بمونه و بتونند سالی چندصد هزار تا از همون ماشین هایی که زیر قیمت صادر میکنند با دو برابر قیمت در ایران بفروشند.
  • محسن IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    ما محکوم به این هستیم که کالاهای ساخت خودمونو خیلی بیشتر از اون چیزی که ارزششه خریداری کنیم و صدامونم در نیاد حالا کاش پول که می دادیم ماشینه درست حسابی هم تحویلمون می دادن لااقل دل آدم نمی سوخت مشد آدم خودشو اینجوری راضی کنه که لااقل اگه پول زیادی داده عوضش محصولهخوبی خریداری کرده که تاسفانه اینطوری نیست
  • بدون نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    برای مملکت و مردم سود نداره ولی برای سرمایه گذارها و کارکنان سایپا و ایران خودرو سود داره. اونم کلان