۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶

مولف کتاب «ببین، بچین، مثل بساز» با اشاره به این که این کتاب 40 ضرب‌المثل ایرانی را همراه با مفهوم آن به مخاطب آموزش می‌دهد، گفت: این کتاب به دلیل جذابیتی که دارد علاوه بر مخاطب کودک و نوجوان، بزرگسالان را نیز به وجد می‌آورد.

ساینا پورحسینی در گفت‌وگو با ایبنا، با اشاره به این‌که این کتاب، 40 ضرب‌المثل ایرانی را به صورت درهم ریخته در خود جای داده است گفت: هر صفحه از این کتاب به یک ضرب‌المثل اختصاص دارد و مخاطب باید با استفاده از کلمات در هم ریخته ضرب‌المثل را مرتب کند.

او افزود: برای هر ضرب‌المثل، تصویری طراحی شده است که به یافتن آن کمک می‌کند و در پایان کتاب نیز مفهوم تمام ضرب‌المثل‌ها شرح داده شده است که مخاطب با استفاده از این بخش می‌توانند مثل‌های دشوارتر را حدس بزند.

پورحسینی با اشاره به این‌که پیش از این نیز کتاب‌هایی درباره‌ ضرب‌المثل‌ها یا ضرب‌المثل‌ها به همراه ترجمه آنها به زبان‌های دیگر منتشر شده است، گفت: در این کتاب با درهم ریختن کلمات ضرب‌المثل‌ها، ذهن مخاطب را وادار به تفکر کردیم، من کتاب را به گروه‌های سنی گوناگون دادم و واکنش تمام آنها به گونه‌ای بود که وقتی ضرب‌المثلی را پیدا می‌کردند دوست داشتند به سرعت به سراغ صفحات دیگر روند.

او با بیان این‌که ناشر، گروه سنی این کتاب را برای کودکان و نوجوانان بالای 10 سال تعیین کرده است، گفت: جذابیت کتاب به گونه‌ای است که حتی دانش‌آموزان سال‌های نخست دبستان و بزرگسالان را نیز به وجد می‌آورد و اغلب دوست دارند کتاب را داشته باشند.

مولف کتاب «ببین، بچین مثل بساز» که تصویرگری آن را نیز بر عهده داشته است تاکید کرد: برخلاف سایر کتاب‌های ضرب‌المثل که تصاویری رئال دارند، تصاویر این کتاب با استفاده از خطوط ساده و به صورت دو رنگ طراحی شده است.

او یادآور شد: تصویر روی جلد این کتاب به ضرب‌المثل «یک کلاغ چهل کلاغ» اختصاص دارد که در پایان کتاب مفهوم این ضرب‌المثل نیز آمده است.

چاپ نخست کتاب «ببین، بچین، مثل بساز» از سوی انتشارات «من و کیمیا» با قیمت 2900 تومان به تازگی روانه بازار کتاب شده است و در نمایشگاه کتاب تهران نیز عرضه می‌شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران از 14 تا 24 اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =