معاون وزیر بازرگانی با تشریح ضوابط جدید واردات خودرو گفت: برندهای خودروهای وارداتی سال به زودی اعلام می‌شوند.

حمید صافدل در گفتگو با  مهر گفت: در حال حاضر، متقاضیان واردات خودرو در حال ارایه مدارک و مستندات خود به اداره کل نیرومحرکه وزارت صنایع و معادن هستند که البته باید مجوز 4 دستگاه را برای دارا بودن نمایندگی مجاز، استانداردهای لازم، بهینه سازی مصرف سوخت و استانداردهای زیست محیطی را داشته باشند.

معاون وزیر بازرگانی افزود: بر این اساس وزارت بازرگانی نیز منتظر است تا جلسات کارشناسی برای تعیین برند خودروهای وارداتی سال تشکیل شود و در آن شرکت کند، بر این اساس مطابق کتاب تعرفه سال 90، قرار بر این است که تعرفه واردات خودرو همچنان 90 درصد باقی بماند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به لحاط قانونی منعی برای واردات خودرو وجود ندارد و متقاضی در صورت تطبیق شرایط می‌تواند با تعرفه مصوب، اقدام به واردات خودرو نماید.

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    اين ضوابط براي توليدات داخل چرا اعمال نمي شود و همانند واردات كه به اين بهانه متوقف شد توليدات بي كيفيت داخلي چرا متوفق نمي شود؟چون سود داره براتون؟ادم كدوم رو باور كنه بستن واردات بنز و تويوتا!يا افزايش توليد و ادامه توليدات بي كيفيت از جمله وانت نيسان و پرايد يا پژو؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    شماها كه براي وارداتي ها ضوابط مي گذاريد به خدمات پس از فروش اين خودروهاي فوق عالي و مورد تاييد تمام موسسات و كشورهاي دنيا ايراد مي گيريد چرا در مورد داخلي ها چنين ضوابطي را اجرا نمي كنيد و فقط ملت مي دهيد و نماديده مي گيريد؟!!بعدم واردات رو بستيد در واقع بطور غير مستقيم تعرفه به حدود 150 درصد رسيد
  • بدون نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    تعرفه اسما 90 درصد+عوارض جانبي حدود 30درصد +4درصد ماليات بر ارزش افزوده +هزينه شماره گذاري گذاشتيد!گران فروشي براي چيست؟هم ماليات تعرفه بستيد هم ماليت هاي در اقتصاد ازاد (ارزش افزوده) چطوريه همه جور ماليات از خلق الله مي گيريد
  • بدون نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    اين ماشين ها وارداتي استاندارد روز دنيا يه كشور ديگه توليد كرده شاخته بعد چرا ما بايد 90درصد تعرفه بريزيم جيب شما؟بنزين خومون رو داريد به قيمت انها و جهاني مي فروشيد!حالا خودروي وارداتي انها رو به همون قيمت بايد عرضه بشود
  • mashhossein IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    hameye in chiza male ine ke iran khodro va saypa male khodeshone mikhan in khodrohaee ke hata sorie nemikhare ghaleb mardom konan
  • علی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    چرا نمی زارید در کشور رقابت ایجاد بشه شرکت های داخلی با خیال راحت بی کیفیت ترین خودرو ها رو با گران ترین نرخ به مردم تحویل میدن برای یکبار هم شده طرف مردم رو بگیرید مردم حق دارن بهترین ها رو انتخاب کنند ولی نه با این بی عدالتی .تا کی باید از فناوری های روز دنیا محروم باشیم با این وضع زندگی کجا میتونیم 150 درصد تعرفه بدیم به قرآن دارید ظلم میکنید.
  • جوماجو IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    0 0
    بدترین خودرو جهان از پراید شما بدتر است پس چرا واردات خودرو را آزاد نمیکنید تا مردم تصمیم بگیرند چه ماشینی سوارشوند.پول تویوتا را بدهند و ماشین مش مندلی سوار شوند.
  • کارمند IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    وزارت بازرگانی متعلق به مردم نیست متعلق به ایران خودرو و سایپا است
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    خداییش یکبار هم شده ،ای مسئولین به اصطلاح دلسوز به فکر مردم و هزینه های پرداختی به خودرو های بی کیفیت داخل باشید چرا با مردم روراست نیستید بگویید اگر تعرفه واردات کاهش پیدا کنه سودتان کم می شه دیگه .
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    تعرفه واقعی 120% میباشد با این وجود باز هم با انواع روشها و با اصرار وزارت صنایع موانع و مشکلات بسیاری بر سر همین واردات محدود ایجاد میشود آخرین آن طرحی است که به موجب آن واردات شخصی ممنوع و فقط در اختیار خودروسازان قرار میگیرد خدا میداند کی از شر این مافیای طماع راحت میشویم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    تا وقتی از امثال ایران خودرو و سایپا حمایت میشهچه جایی برای ماشین های دیگه هست...خودروهای شرکت فیات که 4 ساله نه پول به مردم میده نه ماشین کی میاد جواب بده ببین میدونم نظری که دادمو تایید نمیکنی چون حرفمون به هیچجا نمیرسه شما هم نظرمو چاپ نمیکنی...ولی پول مردم رو خوردن آخر و عاقبت نداره.ما هم خدایی داریم الهی سایپا و ایران خودرو ........... چون فقط دولت از اونا حمایت میکنه ماهام که هیچی
  • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    اخه ببين يه نفر از اين وضع اشفته راضي هست؟خودروي بيكفيت با تكنولوژي پايين وقيمت گران ايا خود مسئولين هم از توليدات اشغال داخلي استفاده ميكنن كه معاون وزير صنايع مياد ميگه خودروي پرايد بي رقيب؟بايد ازاين اقا پرسيد ايا خودتم سوار اين بيرقيبي يا نه تويوتا و بنز و بي ام و سواري اخه ما ايراني ها هم انسانيم حق انتخاب داريم اين همه اجحاف به چه قيمت؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    شما دانسته دارین این شرایط رو به مردمی که هروقت بهشون نیاز دارین ازشون تعریف میکنین ، تحمیل می کنین. چرا باید مردم ما در این ماشین ها کشته بشن؟ تمام شمایی که عامل این وضعیت هستین بدونین که باید اون دنیا جواب بدین.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    1 0
    شماها كه خودروهاي رده چندم جهاني را با قطعات معمولا مشكل دار با سه برابر قيمت بدست مردم ميدهيد و مونتاژ كار مانديد چگونه جوابگوي ظلم همه جهته به خلق ال.. هستيد؟
  • حسینی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
    2 0
    آقا اگه قیمت بنزین به قیمتخلیج فارس است قیمت خودرو را هم با آن قیمت بدهید
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
      0 0
      کاش فقط همین یک کار را انجام می دادند.
    • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
      1 0
      بنزین به نرخ خارج خوراک به نرخ خارج خودرو به نرخ غیر خارج تعرفه به نرخ غیر خارج اصلا هرچی که اونا میخوان دیگه حرف نرخ داخل و خارج بیهوده است.
  • بدون نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۲
    1 0
    یوم الظالم اشد من یوم المظلوم(امام رضاع)
  • بینام DE ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    1 0
    امام على عليه‏السلام : منفورترين بندگان نزد خداى سبحان زورگویانند.
  • منتظر عدالت DE ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    1 0
    لیست خودروهای مجاز سایت وزارت بازرگانی خالیه بعد میگن منعی برای واردات خودرو وجود نداره یا ما خیلی چیزیم یا اونا خیلی چیزن با این اوصاف جالبه که کلی خودروی 2012 هم وارد مملکت شده این لیست خالی مثل اینکه برای ما خالیه ولی برای از مابهترون یه چیزایی داره
  • بدون نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    1 0
    چرا لیت خودروهای وارداتی را اعلام نمکنید
  • بدون نام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    1 0
    وزارت بازرگانی فعلادرحال صادرات میوه درجه یک وباکیفیت ازباغداران خوب ایرانی میباشد.ودرازای آن میوهای چینی تولید شده باانواع کودهای شیمیایی که برای سلامتی ..... واردکشورکرده وبه عموم مردم ارائه میگردد.میوه های ایرانی کیلویی چندین برابرمیوههای چینی فروخته میشود ودرازای صادرات ازمعافیت 100/برای واردات میوه چینی برخوردارمیشوند .آرزوی خوردن یک میوه خوب وسالم بردلمان مانده شما پیگیرسواری خوب واستانداردباخودروهای 120برابرگمرکی رومیکنید.
  • یک ایرانی که میخواد آدم حسابش کنن IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    1 0
    اگر قیمت خودروهای روز دنیا همراه با امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی اونها رو بررسی کنید میبینید قیمت اکثر خودروهای مناسب در حد 10 تا 20 هزار دلاره یعنی 11 تا 21 میلیون تومان ما با این پول چی داریم میخریم ؟ پراید و پژوهای عتیقه ای که هم تکنولوژیش مال دوران پارینه سنگیه که در نتیجه مصرف سوخت بالا و آلایندگی زیادی داره و هم ایمنی و رفاهش در حد صفره خدایی این عدالته ؟ این انصافه ؟ یا دزدی و سوءاستفاده از مردمه ؟ مگه مردم ایران چه گناهی کردن که باید تاوان مدیریت غلط مسولان رو بدن ؟