مدیر کل دفتر تعرفه گذاری وزارت بهداشت می گوید با وجودی که تمام آمار و ارقام بیمارستانهای کشور در زمینه هزینه ها احصا شده ولی به دلایلی این وزارتخانه نمی تواند قیمت تمام شده برای خدمات درمانی اعلام کند.

به گفته علیرضا اولیاء منش، تعرفه ها، جزء فنی و جزء حرفه ای دارد. دستمزدها یعنی هزینه نیروی انسانی را اعتقاد داریم باید درهمه بخشهای دولتی و خصوصی یکسان سازی شود، ولی جزء فنی که مربوط به تجهیزات و ساختمان است، باید در بخش خصوصی با بخش دولتی متفاوت باشد، چون سود سرمایه مطرح است."

وی درباره تعرفه گذاری خدمات درمانی توضیح داد: "تعرفه به صورت علمی دارای دو جزء سیاستی و قیمتی است. جزء قیمتی را هزینه ها تعیین می کند و جزء سیاستگذاری را سیاستگذاران.

در هیچ جای دنیا اینطور نیست که مبانی را تنها بر اساس هزینه ها تعیین کنند چون نقش قیمت تمام شده نیز اغلب بیش از این است که صرف می شود."

وی در ادامه افزود:"درباره تاثیر هدفمند شدن یارانه ها نیز محاسبه های دقیق را داریم. رفتار سیستم را توانسته ایم مطالعه کنیم و با تغییر قیمتها، این رفتار نیز تغییر کرده است، ما نیاز به زمان داریم برای تعیین، ولی برای این دو ماه اخیر مطالعه کرده ایم."

44/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =