مسئولان استیل آذین همچنان روی موضعی که گرفته اند هستند،انحلال

درگیری فیزیکی در زمین آزادی، شروع یک اتفاق مهم بود. بازی استیل آذین و پرسپولیس با درگیری به پایان رسید اما حسین هدایتی این بازی را با یک تماس تلفنی به مهم ترین جای خود رساند، وقتی بازیکنان این تیم در اتوبوس مات و مبهوت به حرف های مالک باشگاه خود گوش می دادند. حسین هدایتی کناره گیری رسمی استیل آذین را اعلام کرد تا اولین شوک بعد از این باخت را وارد کند، نه تنها به تیمش بلکه به فوتبال ایران....

*عزیز محمدی نتوانست تلفنی هدایتی را قانع کند

دیروز حسین هدایتی به لواسان رفت تا اتفاقات جمعه شب را کمی فراموش کند. با این حال او موبایل خود را خاموش نکرد تا دورا دور اتفاقات را رصد کند. صبح دیروز، صادق درودگر سرپرست استیل آذین به ساختمان سازمان لیگ رفت تا با عزیز محمدی رئیس این سازمان دیدار کند. جزئیات این نشست محرمانه فاش نشد اما ظاهرا رئیس سازمان لیگ بارها تاکید کرده بود، استیل آذین باید در لیگ برتر شرکت کند. به همین دلیل، صادق درودگر در میان جلسه مجبور شد تا با حسین هدایتی تماس بگیرد. حتی عزیز محمدی نیز دقایقی با او حرف زد اما نتوانست مالک دلزده استیل آذین را قانع کند. درودگر هم این موضوع را تائید می کند: «خود من بارها اصرار کردم تیم را برگردانیم منتهی او مخالفت کرد. بعید می دانم هدایتی از رای اش برگردد. او خیلی سفت و سخت این تصمیم را گرفته است. بحث خیلی جدی است.»


*پروین کناره گیری رسمی خود را اعلام کرد


ایده انحلال، ایده حسین هدایتی بود، با مشورت کوچکی از علی پروین. رئیس سازمان فوتبال استیل آذین به دلیل مشکلات جسمانی جمعه شب به آزادی نرفت. درد کمر او زده به عصب سیاتیکش و آن هم قوزک پایش را مورد نوازش قرار داده تا پروین در راه رفتن مشکل داشته باشد. او با این حال بازی را از تلویزیون نگاه کرد تا کلی حرض بخورد. اما این تمام ماجرا نیست،پروین با صادق درودگر سرپرست استیل آذین تماس می گیرد و می گوید، دیگر نیست: «آقا با این وضعیت من هم دیگر نیستم. این ته ناجوانمردی است. دست های ناپاک نمی گذارند ما نتیجه بگیریم. به حال این فوتبال باید گریه کرد.» این بود که سلطان نیز کناره گیری رسمی خود را اعلام کرد و این موضوع را به حسین هدایتی نیز انتقال داد.

 
*استیل آذین تمرین می کند اما در لیگ غایب است

در استیل آذین کسی حرف نمی زند. محمود یاوری حاضر نیست به هیچ سوالی پاسخ دهد. بعد از بازی حرفی نمی زند و از موضع قبلی خود عقب نمی نشیند: «من درباره هیچ چیز صبحت نمی کنم. از من نخواهید حرف بزنم، تا وقتی که این مسایل حل شود.» او درباره انحلال یا تعطیلی تمرینات نیز سخنی به زبان نمی آورد: «اینها هم جزو سوالات مصاحبه محسوب می شود و جوابتان را نمی دهم.» اما تمرینات استیل آذین تعطیل نشده است. این تیم همچنان به ورزشگاه خیریه عمل می رود تا کار خود را ادامه دهد. صادق درودگر سرپرست آنها چنین موضوعی را تائید می کند: «چون بازیکنان از شرایط ایده آل خارج نشوند تمرینات را ادامه می دهیم و تنها در لیگ برتر شرکت نخواهیم کرد.» اما آیا این تمرینات نشانه کوچکی از امید به بازگشت نیست؟ با انحلال ناگهانی استیل آذین این شائبه شکل گرفت که چنین موضوعی تنها می تواند یک بازی تبلیغاتی برای تغییر دادن اوضاع باشد. عبداللهی دبیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز می گوید: «هنوز برای ما محرز نیست واقعا این یک تصمیم جدی است یا برای تغییر دادن جو. باید ببینم چقدر جدی هستند.»


*خروطی: صلاح مملکت ایجاب کند، برمی گردیم!

یک شرکت یا باشگاه برای انحلال باید طبق اساسنامه خود عمل کند. اگر سهامی عام باشد سهامداران آن باید رای به انحلال بدهند و اگر خاص باشد، اعضای هیات مدیره اش. استیل آذین سهامی خاص است و حالا تمام اعضای هیات مدیر آن رای به انحلال داده اند. خروطی عضو هیات مدیره این باشگاه می گوید: «اعضای هیات مدیره این تصمیم را گرفته اند و ما طبق اساسنامه خودمان اقدام کرده ایم.» او حرف هایی درباره اتفاقات بازی روز جمعه می زند که ابهامات را در این زمینه دو چندان می کند: «ما اگر این کار را کردیم بیشتر به خاطر داوری است. یک پنالتی نمی گیرد، چیزی نمی گوییم. دوتا نمی گیرد باز هم چیزی نمی گوییم. سومی را که نمی گیرد دیگر اعصابمان خرد می شود و به هم می ریزیم. آستانه تحمل ما مگر چقدر است؟! مشکل اصلی ما بحث داوری است. سوار بازی بودیم اما کاری کردند که این اتفاقات بیفتد.» او درباره پنالتی ها مشکوک اطلاعات دقیقی نداد و درباره روند بازی نیز، حرف های عجیبی به زبان آورد. انحلال استیل آذین می تواند به لیگ آسیب بزند اما این موضوع برای مسئولان این باشگاه مهم نیست. خروطی می گوید: «ما که دیگر در لیگ نیستیم. کاری هم به این مسایل نداریم که نباشیم چه مشکلی پیش می آید ناملایمتی هایی دیدم که چنین تصمیمی گرفتیم. خود سازمان لیگ باید چنین مشکلی را حل کند نه ما. اگر جریمه مان کند پولش را می دهیم. ولی برنمی گردیم.» او در حالی حرف از انحلال قطعی می زند که در پایان با شک و تردید حرف هایی به زبان می آورد: «البته باز هم هیچ چیز مشخص نیست. اگر صلاح مملکت ایجاب کند، برمی گردیم به لیگ برتر!»

 
*شریفی: اغماضی در کار نیست، انگار جنگ قبیله ای بود

کمیته انضباطی واکنش تندی نشان خواهد داد، مقابل خاطیان دیدار پرسپولیس و استیل آذین. قاضی شریفی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیش بازگشت به تهران از عربستان، در این باره می گوید: «با این تخلفات طوری برخورد می کنیم که آثارش تا مدت های زیاد در ذهن همه باقی بماند. هیچ اغماضی در کار نخواهد بود، شدیدترین برخورد را با خاطیان می کنیم. برخورد ما قاطعانه و خیلی محکم خواهد بود و بخششی در کار نیست.» این تنها اظهارات او در عربستان نبود. قاضی شریفی در گفت و گو با ایسنا، درگیری های پایانی بازی را به جنگ های قبیله ای تشبیه کرد: «همه درگیری‌های این بازی از مصادیق رفتار زننده و غیر ورزشی بود. مخصوصا وقتی که عده‌ای حمله می‌کردند برای ما یادآور جنگ های قبیله‌ای بود! به همین خاطر ما نمی‌توانیم رفتارهای غیر اخلاقی بازیکنان یک تیم را هر چند در حال سقوط باشد، تحمل کنیم. تیمی که نمی‌خواهد سقوط کند، باید در طول فصل تلاش خود را به کار گیرد و از دو نیم فصلی که دارد، استفاده کند. نه این که به هفته‌های پایانی دل ببندد و در هفته‌های پایانی هم به دلیل وجود استرس بالا در تیم، بی نظمی و بی اخلاقی بیشتر ‌شود. اگر بخواهیم برای متخلفان تنبیهی در نظر بگیریم نمی‌توانیم بگوییم چون این تیم در حال سقوط کردن بود، پس بی‌انضباطی برایش مجاز است. مرجع صادر کننده حکم باید بدون توجه به این مسایل حکم خود را صادر کند.»

 پیش از اعلام رای های این دیدار، موضع گیری کمیته انضباطی به خوبی مشخص است و پیش بینی ها از رای های سنگین برای متخلفان استیل آذین خبر می دهند. عبداللهی دبیر کمیته انضباطی درباره اتفاقات رخ داده در بازی و مقصر اصلی می گوید: «گزارش داوری و ناظر به ما ارایه شده است. باید فیلم را بازبینی کنیم و تصمیم درست بگیریم. ولی دعواها درست از زمانی شروع شد که آقای مکانی با تمارض محرز شده برای ما، توپ را به بیرون زد. اگر او این کار را نمی کرد، شاید این اتفاقات هم رخ نمی داد.» او درباره انجام بازی جوانمردانه چنین نظری دارد: «در قانون ذکر نشده کسی باید فیرپلی را رعایت کند. کاری است که یک تیم بکند تشویق می شود اگر هم نکند قرار نیست تنبیه شود.» شریفی نیز همین جملات را به شکل پیچیده تری بیان می کند: «الزام یک تیم به رعایت رفتار جوانمردانه درست نیست، این موضوع درست مثل انجام مستحبات می‌ماند که الزامی برای انجام دادن آن‌ها نیست، اما اگر عمل کنی سود برده‌ای و پاداش هم می‌گیری. در آیین‌نامه انضباطی رفتار خوب و جوانمردانه ستوده شده، اما در آن نیامده که اگر کسی این رفتار را رعایت نکرد باید تنبیه شود.» به دلیل پخش مستقیم بازی و بیننده های میلیونی، کمیته انضباطی قصد ندارد به آرامی از کنار اتفاقات این این بازی بگذرد. به احتمال فراوان ماتیوس مدافع استیل آذین شامل سخت ترین برخورد خواهد شد. شریفی نیز این موضوع را تائید می کند: «حرکت این بازیکن هم از مصادیق رفتار ناشایست ورزشی بود که کمیته انضباطی می‌تواند هم برای او و هم برای سایر بازیکنان دو تیم جریمه یا محرومیت و یا هر دو را صادر کند.»

*علی کریمی تلفنی خبرها را گرفت!


اما یکی از اتفاقات جالب این بازی، گزارش لحظه به لحظه دقایق پایانی به علی کریمی بود. هافبک شالکه در تماس تلفنی با خانبان پزشک و روانشناس این تیم که روی نیمکت حضور داشت، در جریان اتفاقات قرار گرفت. او نتوانست بازی را از ماهواره نگاه کند، به همین دلیل تلفنی قصد داشت از نتیجه بازی با خبر شود که اتفاقا در آن لحظات همه چیز رقم خورد. او وقتی که از زد و خوردها با خبر شد، واکنش خاصی نشان نداد و تنها گفت: «حیف. استیل آذین باید این سه امتیاز را می گرفت.»

151 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =