۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴

رانندگان دو خودرو به خاطر حق تقدم در تقاطع با هم درگیر شدند که در پایان این درگیری یک نفر به قتل رسید.

به گزارش فارس، عصر 2 شهریور سال 88، مأموران کلانتری‌های 126 و 144 هفت‌حوض و تهران‌پارس از طریق مرکز فوریت‌های پلیس، از وقوع یک درگیری شدید بین رانندگان دو خودرو باخبر شدند. مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند که طرفین درگیری به علت شدت جراحات وارده توسط تعدادی از حاضران به بیمارستان امام حسین منتقل شده‌اند.بعد از حضور مأموران در بیمارستان، مسئولان بیمارستان اعلام کردند یکی از مجروحان حادثه به نام عرفان به علت اصابت چاقو به گردنش، فوت کرده است. دو مجروح دیگر بعد از مداوا، به کلانتری منتقل شدند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد یکی از مجروحان به نام اشکان، راننده خودروی پراید بوده که به خاطر عبور از چراغ قرمز با راننده خودروی نیسان و همراهان وی درگیر شده است. با اعتراف اشکان به ارتکاب قتل، قرار مجرمیت وی و دیگر متهمان پرونده به اتهام قتل، ایراد ضرب و جرح، شرکت در نزاع جمعی و اخلال در نظم عمومی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران صادر شد.

جلسه محاکمه صبح امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد. ذبیح‌زاده، با اشاره به کیفرخواست صادر شده، اتهامات متهمان را قرائت و خواستار مجازات آنها شد. اولیای‌دم نیز خواسته خود را قصاص عنوان کرده و متهمان پرونده نیز از همدیگر به خاطر جراحات وارده شکایت کردند.

در ادامه جلسه، اشکان متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه قتل را به صورت غیرعمد مرتکب شده است گفت: پشت چراغ قرمز تقاطع خیابان 182 و بلوار پروین متوقف بودم که بعد از سبز شدن حرکت کردم. مهران که راننده خودروی نیسان بود با سرعت زیاد مقابل من قرار گرفت و اجازه نداد حرکت کنم.
وی ادامه داد: دنده عقب گرفتم و خواستم از کنار آنها عبور کنم که راننده به من اشاره کرد که توقف کنم. وقتی پیاده شدم و به سمت آنها رفتم، مهران با مشت به صورت من کوبید. عرفان هم برای جدا کردن ما جلو آمد ولی مهران با چوب به جان من افتاد که مجبور شدم برای دفاع از خودم، چاقویی را از ماشین بردارم.
متهم ادامه داد: عرفان و مهران به من حمله کردند و مهران مرا با چوب می‌زد که من هم چاقو را در هوا چرخاندم که ناخواسته به گردن عرفان برخورد کرد. وقتی متوجه شدم که عرفان زخمی شده است، دستم را روی گردن او گذاشتم و با کمک دیگران، او را به بیمارسان رساندم اما نیم ساعت بعد فوت کرد.

بعد از اظهارات اشکان، متهمان دیگر پرونده که برادر بودند در جایگاه قرار گرفتند و مدعی شدند که این اشکان بوده است که به سمت آنها حمله و آنها را مجروح کرده است. یکی از این برادران در حالی مدعی بود در درگیری دخالت نداشته است که طبق گفته قاضی عزیزمحمدی، شاهدان حادثه مهران، برادرش و عرفان به اشکان حمله کرده‌اند.

در انتهای جلسه محاکمه، قاضی عزیزمحمدی با بیان اینکه این اتفاق غم‌انگیز به خاطر عدم کنترل عصبانیت رخ داده است، گفت: عصبانیت‌های مقطعی معمولا باعث بروز اتفاقات ناخوشایند حتی قتل می‌شوند و در بیشتر موارد هم افراد بعد از بروز حادثه متوجه اشتباه خود می شوند. وی ادامه داد: قطعاً اگر افراد شرکت‌کننده در این درگیری‌ها کمی گذشت داشته باشند و هیجانات خود را کنترل می‌کردند، دیگر شاهد بروز این اتفاقات نبودیم.

قاضی عزیزمحمدی ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه حکم متهمان پرونده را به شرح ذیل صادر کرد:
1- اشکان به خاطر ارتکاب قتل عمدی، شرکت در نزاع جمعی و ایراد جرح عمدی به قصاص و 3 سال حبس محکوم شد.
2_ مهران به خاطر شرکت در نزاع جمعی، جرح عمدی و تخریب خودروی اشکان به 6 سال حبس محکوم شد.
3_جمشید به خاطر شرکت در نزاع جمعی به 3 سال حبس محکوم شد.
181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الله یار IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    دعوا خیلی خوبه....................افرین دعوا کنین