مشاور عالی مالک باشگاه استیل آذین صحبتهای مجتبی شریفی درباره بازیکنان تیمش را مصداق بارز توهین و تحقیر دانست و از وی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا صادق درودگر در مورد اظهار نظر شریفی می گوید: « صحبتهایی که آقای شریفی درباره مسائل دیدار تیمشان با پرسپولیس مطرح کرده است، خالی از مسائل و واژگان حقوقی است و تماماً وارد مباحث مدیریتی وفنی شده است که ربطی به ماجرا ندارند. آقای شریفی گفته است تیمهایی که شرایط مناسبی ندارند و جایگاه‌شان در جدول خوب نیست، نباید چنین رفتاری کنند و انتظار داشته باشند به خاطر شرایط شان اغماض کنیم، در حالی که اتفاق‌های بازی استیل آذین و پرسپولیس به شرایط تیم ما ربطی نداشت.
آقای شریفی گفته است حرکت بازیکنان استیل آذین شبیه حمله‌های قبیله‌ای است که این حرف او مصداق بارز توهین وتحقیر است و تماماً باید به آن رسیدگی شود و باشگاه استیل آذین نیز در برابر آن موضع قانونی خواهد گرفت.»

درودگر این را می گوید و ادامه می دهد: « در حالی که ایشان وقتی در سفر حج هستند، باید تمرکز خود را روی مناسک حج شان معطوف کنند و اجازه بدهند دیگر اعضای کمیته انظباطی که در تهران هستند درباره بازی نظر بدهند. ضمن این که آن افراد هم باید پس از دیدن فیلم بازی و مطالعه گزارش ناظرین و صدور رأی بر اساس آنها، اظهار نظر کنند، نه پیش از آن.
فکر می کنم صحبتهای آقای شریفی درباره بازیکنان ما، به مناسک حج شان نیز لطمه می زند. ایشان گفته‌اند بازی جوانمردانه مستحب است و بازیکنان می توانند آن را انجام بدهند یا ندهند. من می گویم آقای شریفی لطفاً از خودتان فتوا ندهید! طبق قانون فیفا،‌ بازی جوانمردانه اصل و الزام است و هر کس آن را انجام ندهد، فارغ از شخص و کشور متبوع‌اش با او برخورد می شود.
درودگر در پایان با اشاره به تعریف فیفا از فیرپلی گفت: «در تعریف فیفا از فیر پلی، آمده است که بازی جوانمردانه یک حس مشترک است که منفعت جمعی در پی دارد. بنابراین بازیکنان، کادر فنی، داوران و حتی هواداران باید آن را رعایت کنند و این یکی از بخش های بنیادین هر مسابقه فوتبالی است. من برای فوتبالی متاسفم که رئیس کمیته انظباطی‌اش می گوید بازی جوانمردانه مستحب است. با این شرایط دیگر سنگ روی سنگ این فوتبال نمی ماند.»

 

151 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =