سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اتفاقات بازی پرسپولیس و استیل آذین درس عبرتی شد برای تیم‌های دیگر که یک بازیکن بی‌جهت خودش را روی زمین نیندازد.

علی دایی سرمربی پرسپولیس پس از پیروزی ‌٢ بر یک تیمش مقابل استیل آذین که در یک بازی جنجالی اتفاق افتاد در نشست پس از بازی، گفت: « پرسپولیس به حقش در این مسابقه رسید، ما بازی خوبی انجام دادیم و از نظر فوتبالی برتر از حریف بودیم.»

وی با سوالی از خبرنگاران درباره درگیری‌های این بازی مواجه شد که گفت:‌ « فکر می‌کنم اتفاقاتی که در این بازی افتاد درس عبرتی شد برای کسانی که الکی خودشان را روی زمین می‌اندازند و می‌خواهند به این شیوه امتیاز بگیرند. متاسفانه ما تعریف درستی از بازی جوانمردانه نداریم، بازیکن حریف توپ را به بیرون زد اما دروازه‌بان هیچ مشکلی نداشت، قرار نمی‌شود هر کسی توپ را به بیرون می‌زند، بعدا صاحب توپ شود، اگر سلامتی بازیکنی به خطر افتاد باید بازی جوانمردانه را رعایت کرد. دروازه‌بان حریف توپ را به بیرون می‌زند اما بعدا می‌ایستد، استوپ سینه می‌کند، توپ را از لای پاهایش رد می‌کند و یکسری کارهای دیگر. دوربین‌های تلویزیونی صحنه‌ها را گرفته‌اند و نیز الفاظ رکیکی که سوشا مکانی به بازیکنان ما داد را ضبط کرده‌اند، اگر دروازه‌بان حریف آسیب دیده بود حق با شماست، اما اصلا چنین نبود.»

دایی با انتقاد دوباره از عملکرد بازیکنان استیل آذین گفت: « جای تعجب دارد، بازیکنان من پس از زدن گل دارند خوشحالی می‌کنند؛ اما بازیکنان استیل آذین به سمت بازیکنان پرسپولیس یورش بردند، محمد نوری دستش پاره شده، سپهر حیدری لبش و حسین بادامکی پایش، در پایان هم دیدید آن بازیکن خارجی آمد و چطور بازیکن ما را زد، اینها ناجوانمردانه است، چنین اتفاقاتی را تاکنون در عمر فوتبالی‌ام ندیده‌ام. برد پرسپولیس درسی می شود برای کسانی که بی‌خود و بی‌جهت وقت تلف می‌کنند، ما از نظر فوتبالی خیلی بهتر از حریف بودیم.»

دایی همچنین گفت: «بازیکنان استیل آذین که دم از غیرت و تعصب و ... می‌زنند، خدا وکیلی من بازی‌های قبلی‌شان را دیده‌ام فقط در زمین راه می‌روند حالا چطور شده در این بازی تعصب و غیرت تبلور کرده است.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حسین کاظمی و سیاوش اکبرپور هم اهانت می‌کردند، گفت: «فقط سوشا مکانی آن رفتار را داشت، سیاوش و حسین از دوستان من هستند و خدا وکیلی هیچ اهانتی نکردند. »

دایی درباره صحنه درگیری رحمان احمدی و سوشا مکانی نیز گفت: «متاسفانه سوشا مکانی فحش ناموس به رحمان داده بود و من فقط توانستم بازیکنانم را به رختکن ببرم، به هر حال دوربین‌های تلویزیونی همه چیز را ضبط کرده‌اند و دیدند چه الفاظ رکیکی را دروازه‌بان استیل آذین به بازیکن ما داد.»

دایی همچنین درباره دخالت خودش در درگیری‌ها بخصوص درگیری اول گفت: «من رفته بودم تا بازیکنانم با بازیکنان حریف درگیر نشده و الفاظ زشتی را به کار نبردند ما چند بازیکن مصدوم داریم و اگر بخواهیم چند بازیکن محروم هم داشته باشیم در این مقطع حساس خیلی آسیب می‌بینیم. واقعا ببینید استیل آذین با پرسپولیس چطور بازی کرد، استیل آذین در نیمه دوم به غیر از شوت زندی هیچ موقعیت دیگری نداشت، در این فوتبال حق به حق‌دار رسید. فیرپلی(FAIR PLAY) آن است که جوانمردانه بازی کنی و جوانمردانه ببری. مگر ما دیوانه‌ایم که دو امتیاز را به راحتی تقدیم استیل آذین کنیم، بازیکنی که سالم است توپ را به بیرون می‌زند، ما برای گرفتن این سه امتیاز زحمت‌های زیادی کشیده بودیم.»

دایی همچنین درباره داوری این بازی گفت: «درباره داوری صحبت نمی‌کنم چرا که می‌ترسم محروم شوم، من به هیچ وجه دوست ندارم بازیها را از روی سکو ببینم و می‌خواهم در کنار بازیکنانم باشم. فکر می‌کنم در صحنه درگیری‌ها اگر داور به سوشا مکانی کارت قرمز می‌داد دیگر این اتفاقات نمی‌افتاد، مکانی به عالم و آدم فحش داد. بعد از بازی با استقلال درباره داوری صحبت کردم و گفتم پنالتی به آن واضحی را نگرفتند؛ اما به یک باره آدم‌های زیادی درباره‌ام حرف زدند. یک بار درباره رفیعی صحبت کردم اما همه چیز درباره‌ام گفتند. زیاد دوست ندارم درباره داوری صحبت کنم.


وی در پاسخ به این سوال که اگر کارلوس کروش به شما پیشنهاد همکاری در تیم ملی را بدهد آیا پیشنهادش را می‌پذیرید، گفت: « تا زمانی که در مربیگری کار کنم به عنوان نفر اول خواهم بود. دیروز با کروش صحبت کردم اما گفتم هر کمکی که بتوانم به صورت غیرمستقیم انجام می‌دهم، به هر حال من عاشق تیم ملی کشورم هستم.»

 

151 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =