۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴

انتشارات علیون با همکاری فرهنگسرای خاوران، مجموعه داستان‌هایی را با محوریت مفاهیم انقلاب برای کودکان منتشر می‌کند که مرکز اسناد انقلاب اسلامی نظارت بر این طرح را بر عهده دارد.

به گزارش ایبنا، طرح انتشار داستان‌هایی با محوریت مفاهیم انقلاب اسلامی، با هدف تقویت این مفاهیم و جلب نظر کودکان به آن‌ها اجرا می‌شود.

در این پروژه مفاهیمی مانند، استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی، رهبری، مبارزه با ظلم و استکبار‌ستیزی در قالب داستان و با بیان غیرمستقیم و مورد علاقه کودکان بازگو خواهند شد.

تفاوت در رنگ‌آمیزی، تصاویر و قطع کتاب از عناصری هستند که برای ایجاد جذابیت در داستان‌های انقلاب برای کودکان مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در فاز اول تهیه و انتشار این داستان‌ها، 5 عنوان پیش‌بینی شده و تاکنون مجلد اول آن‌ها با عنوان «بالای بالای بالا» نوشته سوسن طاقدیس و با تصویرگری علیرضا جلالی‌فر به چاپ رسیده است. در این اثر از زبان ماهی‌ها به مفهوم آزادی‌خواهی پرداخته شده است.

کتاب «بالای بالای بالا» نوشته سوسن طاقدیس در قطع خشتی بزرگ و 28 صفحه، با شمارگان 3000 نسخه و بهای 45 هزار ریال توسط انتشارات علیون با همکاری فرهنگسرای خاوران و نظارت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

مهدی رمضانی، معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره این مجموعه گفت: ترسیم فضای مانند انقلاب اسلامی برای کسانی که آن را ندیده و حتی درباره‌اش چیزی نشنیده‌اند، کار بسیار دشوار و متفاوتی است که این مرکز علاوه بر تداوم در رویکرد پیشین خود در ارایه آثار مرتبط با تاریخ انقلاب از این پروژه برای معرفی انقلاب به کودکان حمایت می‌کند.

به گفته رمضانی در صورت ادامه موفقیت‌آمیز طرح انتشار داستان‌هایی با محوریت مفاهیم انقلاب اسلامی برای کودکان، این آثار در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بهار سال 91 در غرفه‌ای مستقل عرضه خواهند شد.
60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =