شاید اتفاقی که تحت عنوان وزارت رفاه و سلامت قرار است بیفتد، یعنی ادغام وزارت بهداشت و رفاه بهتر می تواند خدمات مختلف درمانی و سلامت را پوشش دهد. زیرا مشکلات کمتری با نظام پرداخت بیمه های مختلف خواهد داشت."


دکتر چراغی قائم مقام وزیر در امور پرستاری مهمان کافه خبر است ،از او در مورد شایعه جداسازی آموزش پزشکی و بخش درمان و ادغام وزارت بهداشت در وزارت رفاه می پرسیم به گفته قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری، احساس می شود سیاستهای یگانه آموزشی در سابق که مجموعه وزارت علوم با بخش آموزشی وزارت بهداشت، واحد بوده، خروجی مطلوبتر و اثربخش تری داشته است.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ادغام بخش آموزش وزارت بهداشت با وزارت علوم اظهار داشت: "این بحثها وجود دارد و محوریت این بحثها نیز زمینه کوچکسازی دولت و کم کردن تعداد وزارتخانه ها است."
وی از ادغام این نهادها برای چابکسازی بهتر و پاسخگویی به ذینفعان خبر داد و با ذکر مثالی درباره وزارت های مسکن و شهرسازی را با وزارت راه و ترابری از نیاز به این ادغامها سخن گفت.

چراغی در ادامه با اشاره به مشکلات پرداخت هزینه های بخش درمان توسط بیمه های مختلف ادامه داد: "شاید اتفاقی که تحت عنوان وزارت رفاه و سلامت قرار است بیفتد، بهتر می تواند خدمات مختلف درمانی و سلامت را پوشش دهد. زیرا مشکلات کمتری با نظام پرداخت بیمه های مختلف خواهد داشت."
/13342

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =