سال 1389 سال خوبی برای صنعت هوایی ایران نبود.

 

 

مرگ سرد در آسمان ارومیه

یکشنبه 19 دی ماه 1389 ساعت 19:40

خلبان با دیدن اوضاع نامناسب جوی تصمیم به بازگشت می گیرد.

ده دقیقه بعد از آخرین تماس با برج مراقبت از صحنه رادار محو می شود. یکی از بازماندگان سانحه هواپیمای بوئینگ 727 تهران - ارومیه می گوید خلبان از مسافران خواست تا کمربند های خود رابسته و منتظر فرود باشند اما دقایقی بعد آنها به جای باند فرودگاه روی زمین های کشاورزی در 15 کیلومتری فرودگاه می نشیند.

هواپیما با 2 ساعت و 45 دقیقه تاخیر از تهران پرواز کرده بود

ابراهیم فتح اللهی معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: هواپیما قرار بود ساعت 16 به وقت تهران به سمت ارومیه حرکت کند اما به دلایل نامشخصی هواپیما عوض شد و هواپیمای جایگزین نیز که با 2 ساعت و 45 دقیقه تاخیر حرکت کرد دچار چنین حادثه ای شده است. وی تصریح کرد: هواپیما منفجر نشده و سقوط نیز نکرده بلکه در زمان فرود اضطراری در منطقه حسنلو در 15 کیلومتری جاده دریا با زمین برخورد کرده و تکه تکه شده است.

مسافر زنده مانده: خلبان گفت کمربندها را برای فرود ببندید

یکی از مجروحان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در ارومیه گفت: فقط شنیدم خلبان گفت کمربندها را برای فرود ببندید. حسین حقیقی در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: خلبان هواپیما در آخرین تماس خود با مسافران گفت با بستن کمربندها اماده فرود در فرودگاه ارومیه شوید.
حسین حقیقی نخستین مجروحی بود که پس از سقوط هواپیما توسط روستاییان منطقه از هواپیما خارج و به مراکز درمانی انتقال داده شد. وی که حدود 28 تا 30 ساله به نظر می رسید، گفت: هواپیما، یک و یا دو دقیقه بعد از صحبت خلبان ناگهان اوج گرفت و یک دقیقه بعد صدای شکستن بالهای هواپیما را شنیدیم و بلافاصله صدای ناله مسافران بلند شد و دیگر چیزی نفهمیدم.
حقیقی، با تشکر از روستاییان منطقه در امداد رسانی به موقع به مسافران، دلیل زنده ماندن خود را توکل به خداوند اعلام کرد.

 

 مسافر زنده مانده: خلبان گفت کمربندها را برای فرود ببندید


یکی از مجروحان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در ارومیه گفت: فقط شنیدم خلبان گفت کمربندها را برای فرود ببندید. حسین حقیقی در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: خلبان هواپیما در آخرین تماس خود با مسافران گفت با بستن کمربندها اماده فرود در فرودگاه ارومیه شوید.
حسین حقیقی نخستین مجروحی بود که پس از سقوط هواپیما توسط روستاییان منطقه از هواپیما خارج و به مراکز درمانی انتقال داده شد. وی که حدود 28 تا 30 ساله به نظر می رسید، گفت: هواپیما، یک و یا دو دقیقه بعد از صحبت خلبان ناگهان اوج گرفت و یک دقیقه بعد صدای شکستن بالهای هواپیما را شنیدیم و بلافاصله صدای ناله مسافران بلند شد و دیگر چیزی نفهمیدم.
حقیقی، با تشکر از روستاییان منطقه در امداد رسانی به موقع به مسافران، دلیل زنده ماندن خود را توکل به خداوند اعلام کرد.

 

خلبان از فرود منصرف و پس از دقایقی از صفحه رادار محو شد


معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری گفت: هواپیمای سقوط کرده با وجود اعلام زمان فرود از فرود منصرف و پس از دقایقی از صفحه رادار محو شده است. احمد مجیدی با بیان این مطلب افزود: یک فروند بویینگ 727 به شماره 277 در مسیر تهران - ارومیه در نزدیکی فرودگاه ارومیه زمان فرود را اعلام می کند اما پس از مدتی از فرود منصرف می شود و در نهایت در 5 مایلی از صفحه رادار محو می شود.


خلبان قبل از فرود اضطراری اعلام نقص فنی کرده بود

ابراهیم فتح اللهی معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: صدای آخرین مکالمه خلبان با برج مراقبت حاکی از آن است که وی قبل از فرود اضطراری در منطقه حسنلو در بخش ترمنه اعلام کرده که هواپیمایش با نقص فنی مواجه شده است. وی افزود: خلبان در آن شرایط گفته بود که "دیدم کمه، نمی تونم فرود بیام" که در این شرایط از وی خواسته شده بود به تهران بازگردد اما به دلایل نامعلومی در این منطقه سقوط کرده است. فتح اللهی خاطرنشان کرد: حادثه سقوط هواپیمای 277 به فاصله چند کیلومتری هواپیمای شهید سرلشکر کاظمی روی داده است.
روستاییان اولین امدادرسانان حادثه بودند
وی یادآور شد: اولین امداد رسانی توسط اهالی روستای ترمنه صورت گرفت و بعد نیروهای ارتش، سپاه، انتظامی، آتش نشانی و هلال احمر در منطقه مستقر شدند. به گفته وی یک گروه ویژه نیز از آذربایجان شرقی به منطقه اعزام شد.
برف و یخبندان و حضور مردم مانع امداد رسانی
معاون استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: به دلیل برودت هوا، یخبندان و ادامه بارش برف و نیز حضور گسترده مردم امداد رسانی با اختلال مواجه شد. وی ادامه داد: شمار زیادی از مردم نیز در جلوی بیمارستانها تجمع کرده که این امر نیز مشکل ساز شد. وی در زمان وقوع حادثه از مردم خواست ترافیک ایجاد نکرده و به نیروهای امداد اجازه دهند تا سریع خود را بر سر صحنه برسانند.

 


سانحه بوئینگ ایران ایر تهران-ارومیه فرود اضطراری بوده است، نه سقوط!

معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری گفت: سانحه هواپیمای بوئینگ ایران ایر فرود اضطراری و نه سقوط بوده است. احمد مجیدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هواپیمای مسافری بوئینگ 727 ایران ایر در 15 کیلومتری جنوب شرقی باند فرودگاه ارومیه به علت خاصی، مجبور به فرود اضطراری شد. معاون وزیر راه و ترابری با تأکید براینکه هواپیمای مذکور سقوط نکرده، بلکه فرود اضطراری داشته، اظهار داشت: تعدادی از مسافران این پرواز مجروح و تعدادی نیز به سلامت بودند که توسط نیروهای امدادی و با همکاری آنها از هواپیما خارج شدند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمای کشوری که تنها مرجع بررسی و اعلام علت وقوع سانحه است، بالافاصله پس از این سانحه به محل اعزام شدند. وی خاطرنشان کرد: بنابه گفته استاندار آذربایجان غربی هواپیمای مذکور در نزدیکی ارومیه و یکی از باغات این منطقه مجبور به فرود اضطراری شد.


جزئیات سقوط هواپیمای تهران - ارومیه از زبان وزیر راه


وزیر راه و ترابری با اشاره به این‌که در این سانحه آتش‌سوزی اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: تنها عامل سقوط این هواپیما مسافربری شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم دید کافی خلبان بوده است.
بهبهانی گفت: با توجه به آمارهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و استانداری آذربایجان غربی شخص مفقودی نداریم و بر اساس آمار استانداری 33 نفر از سرنشینان هواپیما زنده هستند. حمید بهبهانی بامداد دوشنبه در جمع خبرنگاران در ارومیه با بیان این مطلب افزود: من به نمایندگی از دولت و شخص رئیس جمهور در حال حاضر در محل سانحه سقوط هواپیما هستم. من ماموریت داشتم که امروز در استان کهکیلویه و بویر احمد باشم اما در فرودگاه با شنیدن این سانحه مسیر خود را تغییر دادم و به دلیل اینکه امکان پرواز به ارومیه نبود به تبریز رفتم و از آنجا به همراه استاندار آذربایجان شرقی به سمت محل سانحه حرکت کردم.
وی درباره سانحه هواپیمای بویینگ 727 تهران - ارومیه گفت: خلبان هواپیما در یک کیلومتری باند فرودگاه متوجه می شود که قادر به فرود نیست به همین دلیل تصمیم می گیرد پس از یک بار دور زدن مجددا اقدام به فرود کند که بلافاصله از صفحه رادار حذف می شود.
وزیر راه با بیان اینکه پس از حذف هواپیما از صفحه رادار، هواپیما در منطقه ای نزدیک ارومیه سقوط می کند گفت: اولین امدادگران این سانحه اهالی روستایی اطراف محل سقوط بودند که علیرغم فاصله یک کیلومتری با محل سانحه خود را به هواپیما می رسانند و مجروحان را به بیرون منتقل کرده و به سمت جاده اصلی می برند. وی ادامه داد: استاندار آذربایجان غربی نیز بلافاصله پس از وقوع سانحه وارد عمل شده و به همراه نیروهای امدادی راهی منطقه حادثه می شود. بهبهانی با بیان اینکه در حال حاضر از هواپیما تنها لاشه ای باقی مانده است گفت: در این هواپیما 92 بزرگسال، دو خردسال و 11 نفر گروه پروازی حضور داشتند.

 

بارش برف مانع انفجار هواپیما شد


وزیر راه و ترابری بارش سنگین برف در منطقه را مانع اصلی انفجار هواپیمای سقوط شده بوئینگ 727 پرواز تهران - ارومیه دانست. حمید بهبهانی افزود: بارش سنگین برف و وجود انبوه برف در محل حادثه موجب شده که هواپیما منفجر نشود. وی در ادامه بیان داشت: حضور روستاییان در محل در حالی بود که به دلیل بارش سنگین برف، تردد وسائط نقلیه به محل مقدور نبوده و روستاییان مجروحین حادثه را در یک مسافت طولانی بر دوش خود حمل و زمینه انتقال آنان به بیمارستانها را فراهم کرده اند.
تقدیر وزیر راه از روستاییان "ترمنه"
وزیر راه و ترابری از امدادرسانی سریع و اصولی توسط روستائیان روستای ترمنه به حادثه دیدگان سقوط هواپیمایی بوئینگ 727 تهران- ارومیه تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم شریف و ایثار گر ارومیه عزت و مردانگی خود را در این سانحه تلخ نشان دادند. نیروهای انتظامی آذربایجان غربی به منظور بررسی‌های فنی در منطقه سانحه هوایی مستقر بوده و اقدامات لازم انتظامی برای حفاظت از منطقه سانحه هوایی برای بررسی‌های فنی گروه‌های تحقیق و تفحص انجام گرفته است.

 

تشییع پیکر جان باختگان به سه شنبه موکول شد


قرار بود روز دوشنبه پیکر جان باختگان تشییع شود که بدلیل بدی آب و هوا مراسم تدفین به روز سه شنبه افتاد. استاندار آذربایجان اعلام کرد مراسم تشییع پیکر جان باختگان سقوط هواپیما در مسیر هوایی تهران - ارومیه به علت بارش برف و اوضاع نامساعد جوی به فردا سه شنبه موکول شد .

 

گروه بررسی سوانح هوایی در محل سقوط هواپیما

تیم بررسی سوانح هوایی از ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد دو شنبه در محل سانحه حاضر شدند .دبیر ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی گفت: این گروه جستجو برای بررسی علت حادثه را آغاز کرده اند .

 

اعلام سه روز عزای عمومی در آذربایجان/ مدارس استان تعطیل است

ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی ، مدارس شیفت صبح استان آذربایجان غربی در مقاطع راهنمایی و ابتدایی را تعطیل اعلام کرد. به دنبال سقوط هواپیمای مسافری و ایجاد شرایط خاص در استان و نیز برودت هوا، بارش سنگین برف و یخبندان ستاد مدیریت بحران علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی، مدارس شیفت صبح استان را در مقاطع راهنمایی و ابتدایی تعطیل اعلام کرد.

 

پیام تسلیت رئیس‌جمهور بمناسبت سقوط هواپیما/ دستور احمدی نژاد به بهبهانی


رئیس جمهوری در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-ارومیه و کشته شدگان تعدادی از مسافران و خدمه این هواپیما پیام تسلیت صادر کرد. محمود احمدی نژاد رئیس ‌جمهور در پی سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران- ارومیه، پیام تسلیتی صادر کرد و به وزیر راه و مسئولان ذیربط دستور داد در اسرع وقت علل وقوع این حادثه را بررسی و گزارش آن را اعلام کنند. وی در این پیام آورده: " انا لله و انا الیه راجعون سانحه تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری و مجروحیت و درگذشت جمعی از هموطنان گرامی موجب تاثر شدید و اندوه فراوان شد.این حادثه جانسوز را به محضر بقیه‌الله الاعظم ارواحنا الفدا، رهبر معظم انقلاب و خانواده محترم جانباختگان و عموم مردم کشورمان تسلیت می‌گویم. از مسئولین مربوطه می خواهم که همه توان خود را برای درمان مجرومین حادثه به کار گیرند.به وزیر محترم راه و سایر مسئولان ذیربط مأموریت داده می‌شود در اسرع وقت علل وقوع این حادثه را دقیقاً بررسی و گزارش آنرا به اینجانب و ملت شریف ایران اعلام و تدابیر لازم را برای جلوگیری از حوادث مشابه اتخاذ نمایند.از خداوند متعال برای کلیه بازماندگان صبر جمیل و برای درگذشتگان غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل مسألت دارم."

 

برخی از کشته شدگان سانحه هوایی ارومیه همچنان گمنام هستند


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با گذشت 18 ساعت از سانحه سقوط هواپیمایی بوئینگ " ایران ایر" هنوز هویت برخی کشته شدگان مشخص نشده است. نصرت الله ملازاده در ارومیه آخرین آمار نهایی این سانحه هوایی را 77 فوتی و 27 مجروح اعلام کرد.
وی با اعلام اینکه هویت اصلی سرنشینان این سانحه هوایی توسط ثبت احوال، پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است اظهارداشت: متاسفانه بعد از مشخص شدن هویت اصلی تمامی فوتی های این سانحه مشکل بعدی شناسایی منطقه، شهر یا استان محل سکونت این افراد است. ملا زاده با بیان اینکه بیشتر هویت افرادی که شناسایی در این سانحه متعلق به ارومیه است، بیان داشت: از خانواده ها تقاضا می شود برای تسریع در روند شناسایی هویت افراد به بیمارستانها مراجعه کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تقدیر از همکاری نیروهای امدادی و مسئولان یادآورشد: تمامی مجروحان تحت مداوا قرار دارند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 


تاریخ سوانح هوایی بوئینگ 727 در ایران و جهان

هواپیمای بوئینگ 727 هواپیمای سطح متوسط مسافری با سه موتور محسوب می شود که برای نخستین بار در سال 1963 به پرواز در آمد و به مدت یک دهه بالاترین تولید هواپیماهای تجاری جهان را نیز در اختیار گرفت. تولید آن بعد از موفقیت شرکت بوئینگ در ساخت هواپیماهای 707 صورت گرفت و بعدادر سال 1984 تولید آن متوقف شد. شرکت بوئینگ در مجموع 1831 فروند از این هواپیما را تولید نمود. بر اساس آمار در سال 2008 حدود 81 فروند از نسخه 727-100 و 419 فروند از نسخه 727-200 در ناوگان هواپیمایی در جهان در حال سرویس دادن به مشتریان بوده است.
تا سال 2010 جمعا 325 حادثه برای بوئینگ 727 در جهان رخ داده که باعث کشته و مجروح شدن 3704 نفر شده است. 178 هواپیماربایی با این مدل هواپیما در جهان صورت گرفته که باعث کشته و زخمی شدن 345 نفر شده است. عمده ترین حوادث رخ داده برای این نوع هواپیما را می توانید در جدول زیر ببینید.

 

سال

مکان

تعداد کشته ها

پرواز

دلیل سانحه

آگوست 1965

میشیگان امریکا

30       

یونایتد ایرلاینز

سقوط در آب

8 نوامبر 1965

فرودگاه سینسیناتی

58

امریکن ایرلاین

اشتباه مهندس پرواز و دید ناکافی

11 نوامبر 1965

نشستن در فرودگاه سالت لیک سیتی

43

یونایتد ایرلاینز

 

19 جولای 1967

کارولینای شمالی

82

پیدمونت ایرلاین

برخورد با دو موتوره سسنا

فوریه 1968

به سوی تایپه

21

سیویل ایر

 

ژانویه 1969

نزدیک گتویک لندن

50

افغان ایرلاین

 

30 جولای 1971

برخورد با جنگده ژاپنی نزدیک توکیو

162

نیپون ایرویز

 

4 سپتامبر 1971

برخورد به کوه در آلاسکا

111

آلاسکا ایرلاینز

 

فوریه 1973

صحرای سینا در حمله جنگنده های اسرائیل

108

لیبیا ایرلاینز

 

دسامبر 1974

بسوی اوهایو

92

تی دبلیو ای

بدی آب و هوا

ژوئن 1975

فرودگاه جان اف کندی

113

ایسترن ایرلاینز

انفجار در موتور

نوامبر 1977

فرودگاه مادریا

131

هواپیمایی پرتغال

انفجار

سپتامبر 1978

در سن دیه گو

144

پاسیفیک

برخورد با سسنا

مارس 1979

طوفان در دوحه

45

هواپیمایی اردن

 

ژانویه 1980

نزدیک تهران

128

ایران ایر

 

12آوریل 1980

فلوریانوپلیس

55

ترانس برزیل

 

25آوریل 1980

منطقه تنریف هنگام دور گرفتن از باند منچستر انگلیس بسوی جزایر قناری

146

دان ایر

اشتباه خلبان، بدترین حادثه هوایی انگلستان

ژوئن 1982

منطقه فورتالزای برزیل

137

واسپ فلایت برزیل

برخورد با تپه هنگام فرود

جولای 1982

بعد از تیکآف از فرودگاه نیواورلئان

153

پان امریکن

انفجار در موتور

ژانویه 1985

فرودگاه ال آلتو

29

ایستر ایرلاینز

برخورد با کوه

فوریه 1985

نشستن در فرودگاه بیلبائو

148

لیبریا ایرلاینز

برخور با دکل تلویزیونی

مارس 1986

بعد از برخاستن از ماراواتیو مکزیک

167(بدترین حادثه هوایی مکزیک)

مکزیکانا

گرمای زیاد و انفجار در موتور

ژانویه 1986

نشستن در بیروت

 

میدلست ایرلاینز

 

مارس 1988

کلمبیا

143

آویانکا

برخورد با کوه

اکتبر 1989

کوههای سرو د هولا

127

تان ساشا

برخورد با کوه هنگام فرود

نوامبر 1989

 

107

آویانکا

انفجار بمب در هواپیما

دسامبر 1992

لیبی

158

لیبیان ایرلاینز

برخورد با میگ 23

ماه می 1993

پاناما سیتی هنگام فرود

132

سام کلمبیا

هنگام فرود

نوامبر 1996

نیجریه

144

ای دی سی ایرلاینز

اشتباه خلبان در عدم کنترل هواپیما

اکتبر 1998

 

 

لینگس آیرنس کنگو

اصابت موشک

ماه می 2003

دزدیده شدن  از آنگولا

 

آمریکن ایرلاینز

هرگز پیدا نشد

دسامبر 2003

افتادن در دریا

151

یونیون ترانسپورت گینه

بیش از حد سوار کردن مسافر

ژانویه 2010

برخاستن از کینشازا

مدل باری(نه مسافری)

کنگو ایرلاین

بارش شدید باران

9 ژانویه 2011

ارومیه قبل از فرود

72

ایران ایر

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

جدول سوانح هوایی در ایران از سال 1359

 

سال

نوع هواپیما

مکان سقوط

تعدادکشته شدگان

نام شرکت هواپیمایی

۱۳۵۹

بوئینگ ۷۲۷

مسیر مشهد-تهران

۱۲۸

ایران ایر

۱۳۶۰

سی-۱۳۰

کهریزک

۸۰

ارتش ایران

۱۳۶۵

سی-۱۳۰

زاهدان

۹۸

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

۱۳۶۷

ایرباس آ-۳۰۰

خلیج فارس

۲۹۰

ایران ایر

۱۳۷۰

ایلوشین-۷۶

کرمانشاه

۴

-

۱۳۷۱

توپولوف-۱۵۴

تهران

۱۳۴

ایران ایرتور

۱۳۷۲

آنتونوف-۱۲۴

کرمان

۱۷

-

۱۳۷۳

فوکر-۲۸

کوه‌های کرکس

۶۶

شرکت هواپیمایی آسمان

۱۳۷۵

سی-۱۳۰

دزفول

۸۶

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

۱۳۷۸

سی-۱۳۰

فرودگاه مهرآباد

۸

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

۱۳۸۰

توپولوف-۱۵۴

خرم‌آباد

۱۱۹

ایران ایرتور‌

۱۳۸۱

ایلیوشین-۷۶

جنوب شرق ایران

۲۷۶

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۱۳۸۲

فوکر-۵۰

شارجه

۴۳

-

۱۳۸۴

سی-۱۳۰

تهران

۱۱۰

ارتش ایران

۱۳۸۵

آنتونوف ۷۴

فرودگاه مهرآباد

۳۶

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۱۳۸۸

توپولوف-۱۵۴

قزوین

۱۶۸

هواپیمایی کاسپین

۱۳۸۸

ایلوشن

تهران-مشهد

28

آریا تور

1389

بوئینگ

تهران- ارومیه

77

ایران ایر

 /56

 

 

سال قبل از آن نیز( 1388 ) با سقوط هواپیمای مسافری کاسپین که به سوی ارمنستان در حرکت بود 169 نفر جان خود را از دست دادند و مردم این خاطره تلخ را فراموش نکرده بودند که در سال 1389 سانحه سقوط هواپیمای مسافری در ارومیه جان 77 نفر دیگر از شهروندان مان را گرفت.

جالب اینجاست که وزیر سابق راه و ترابری پس از حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 در ارومیه گفت: هنوز هم آمار سوانح هوایی ایران نسبت به متوسط حوادث هوایی جهان پایین است. حمید بهبهانی به دنبال حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 به همراه هیئتی خود را به ارومیه رساند، گفت: این دومین حادثه با این وسعت طی 2.5 سال گذشته در کشور است که آمار بالایی محسوب نمی شود!!

وی تاکید کرد: برخلاف برخی جوسازی ها هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بالاست! بهبهانی وزیر سابق راه و ترابری که بدلایل متعد از جمله ضعف مدیریت هواپیمایی در مجلس استیضاح شده و برکنار شد، با بیان اینکه دلیل اصلی سقوط هواپیمای بوئینگ 727  ایران ایر در ارومیه، شرایط بد جوی و نامناسب بودن دیدن خلبان بوده افزود: این سقوط به هیچ عنوان ناشی از نقص فنی هواپیما نبوده است.

اما داستان سانحه هوایی ارومیه را به صورت گاه شمار در اینجا می آوریم:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =