عبدالله اوچماک دخالت در ترور ابراهیم تاتلیسس را در حالی انکار کرده که تصاویر ضبط شده وی را کنار ضارب نشان می دهد.

سایت ورلد بولتن متعلق به خبرگزاری آی اچ ای با انتشار تصویری که در مرکز خرید آتلانتیس در استانبول گرفته شده، عبدالله اوچماک مظنون (متهم به رابطه با پ.ک.ک) به طراحی ترور را کنار ارسین آلتون (ضارب) و یونس آیک (راننده اتومبیلی که ابراهیم بوسیله آن ترور شد) دو هفته قبل از ترور نشان می دهد.

سایت زمان در این رابطه نوشت: بازپرسان با انجام تحقیقات شبانه روزی تا کنون 7 نفر متهم که از اعضای حزب پ.ک.ک هستند و سه نفر از اعضای حزب صلح و دموکراسی (BDP) را بازداشت کرده اند.

مظنون اصلی در رابطه با ترور ابراهیم تاتلیس عبد الله اوچماک است. وی 15 سال پیش بنا به گفته خودش بعد از مشاجره با ابراهیم تاتلیس مورد هدف قرار گرفته و زخمی می شود. بازپرسان می گویند دشمنی ایجاد شده میان این دو انگیزه قابل قبولی برای ترور تاتلیس بوده است، تروری که ممکن است منجر به فلج شدن و از کار افتادن قسمت چپ بدن ابراهیم تاتلیسس برای همیشه شود!

بازپرسان به نوشته سایت زمان غیر از اوچماک، حزب پ.ک.ک نیز درگیر این ترور بوده است. کلاشینکف کشف شده (سلاح مورد علاقه پ.ک.ک) موید این مطلب است. گزارشات نشان می دهد ابراهیم تاتلیسس اخیرا تصمیم گرفته بود بعنوان کاندید حزب توسعه و عدالت(AK Party) در انتخابات 12 ژوئن شرکت کند و بدلیل اینکه ابراهیم کرد تبار و از اهالی اورفا (شهر کرد نشین در جنوب غرب ترکیه) است، حزب پ.ک.ک از این موضوع بشدت عصبانی بوده است.

تصویر ضارب و طراح ترور ابراهیم تاتلیسس کنار هم/جزییات تازه از ترور خواننده ترک

حزب توسعه و عدالت را دولت ترکیه جهت پایان دادن به جدایی طلبی کردها در ترکیه راه اندازی کرد و به همین خاطر پ.ک.ک آنرا مخالف منافع خود تلقی کرده ایت. پ.ک.ک اخیرا سیوان پرور خواننده کرد، اورهان میراوغلو،محسن کیزیل کایا و مهمت متینر؛ نویسندگان کرد را بدلیل حمایت این افراد از حزب توسعه و عدالت تهدید به قتل کرده بود.

بعد از ترور ابراهیم تاتلیسس، 16 نفر بازداشت شدند. که یکی از آنها اوچماک بود. داستانهای ضد و نقیضی درباره وی و اظهاراتش در اداره پلیس به گوش رسیده است. وی ظاهرا پذیرفته که اتومبیلی که از ان در ترور تاتلیسس استفاده شده است را وی کرایه کرده بود اما نقش خود را در ترور رد کرده و کلا تکذیب کرده که ضارب و راننده اتومبیل را می شناسد و اینک با انتشار تصویر هر سه نفر کنار هم، وی (اوچماک) تحت فشار قرار گرفته تا اعتراف نماید. وی در اظهارات اولیه گفته ساعت 9:45 شب ترور در خانه خود بوده است. وی گفته یکی از مشتریان دائمی موسسه کرایه اتومبیل کردکوی بوده است. وی گفته اتومبیل را کرایه کرده اما به هیچ احدی آنرا نداده است.

بازپرسان از روی رایانه خانگی اوچماک نیز ایمیلی پیدا کردند که متعلق به وکیلی است که با حزب پ.ک.ک ارتباط مستقیم دارد. در این ایمیل اشاره به انجام کار ناتمامی شده که باید انجام شود که بازپرسان حدس می زنند ممکن است منظور ترور ابراهیم تاتلیسس باشد.

ابراهیم تاتلیسس روز 14 مارس هنگام خروج از استودیو تلویزیونی ترور شد. چهار گلوله به تایید پزشکان بر بدن وی اصابت کرده که یکی از آنها به سر وی خورده است. ابراهیم تاتلیسس هنوز در بیمارستان استانبول به سر می برد و علی رغم اینکه به هوش آمده پزشکان معتقدند وی دچار آسیب دائمی از ناحیه مغز شده و ممکن است قسمت چپ بدن وی برای همیشه فلج بماند.

/56

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138608

برچسب‌ها