پایه مزد کارگری 11.6 درصد افزایش یافت.

شورای عالی کار در جلسه بعدازظهر روز دوشنبه خود حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده را با 9 درصد افزایش نسبت به سال قبل 330 هزار و 300 تومان تعیین کرد.

شورای عالی کار در جلسه عصر روز دوشنبه با حضور وزیر کار و امور اجتماعی و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی و دولت برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال 90، حداقل دستمزد کارگران نسبت به سال گذشته را 9 درصد افزایش داد.

مطابق این مصوبه از آغاز سال 90، دستمزد روزانه کارگران در سایر سطوح معادل 6 درصد نسبت به سال گذشته به علاوه روزانه 304 تومان افزایش خواهد یافت.

بن کارگری نیز نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش یافت و به 28 هزار تومان رسید. این بخش پرداخت بن به صورت نقدی و در حساب کارگران مانند سال گذشته خواهد بود. بنابراین علاوه بر افزایش 9 درصدی حداقل دستمزد، 2.6 درصد نیز در قالب افزایش کمک هزینه خانوار در بخش بن نقدی کارگری به حداقل مزد اضافه شد.

بدین ترتیب شورای عالی کار، هدف پوشش نرخ تورم 11.6 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی برای بهمن ماه را محقق کرده است.

بر اساس مصوبه شورای عالی کار، 6 درصد نیز به سایر سطوح مزدی اضافه می شود که روزانه حدود 304 تومان است و به طور ماهانه این میزان 9هزار و 120 تومان می شود.

براساس این مصوبه برای سال بعد حق مسکن کارگران افزایشی نخواهد داشت و همچنان 10 هزار تومان در این قالب پرداخت خواهد شد.

همچنین با توجه به اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها قرار شد براساس چانه‌زنی‌های شرکای اجتماعی، کارگران با کمک‌های دولت رو به رو شوند.

صورتجلسه این مصوبه به امضای نمایندگان دولت، کارگر و کارفرمای عضو شورای عالی کار خواهد رسید.

شورای‌ عالی کار طی  6 سال گذشته حداقل دستمزد را بین 15 تا 22 درصد تعیین کرده بود. بدین ترتیب امسال و در پی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، پایین ترین میزان افزایش حداقل دستمزد از سوی شورای عالی کار طی 6 سال گذشته اعمال شده است.

گفتنی است، پیشتر خبرآنلاین در گزارشی سقف حداقل دستمزد برای سال 90 را 340 هزار تومان پیش بینی کرده بود.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    واقعا این عدد با وضع زندگی مضحکه
  • کارگر IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    دیگه بیشتر از این هم از ادمایی که همشون کارفرما تشریف دارن انتظار نمیرفت پس کجان اونایی که دم از 500 تومن میزدن کجا رفتن حتما انتالیا ودوبی و.....
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    واقعا دست دولت عدالت محور دردنکنه واقعا زندگی کارگر وخانوادهایشان برای هیچ کس مهم نیست
  • زوربا US ۱۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    خدا وکیلی این رقم فقط افزایشی رو که خود دولت برای کرایه تاکسی ها اعلام کرده رو کافی هست یا نه؟بابا یه کم انصاف هم خوب چیزیه تنها قشری که هیچوقت صداش در نیومده کارگرا بودن که اونم اینجوری حقشونو دادید.از دولت آقای احمدی نژاد بابت این همه کمک به کارگرا ممنونیم حالا اینهمه پولو چه جوری خرجش کنیم.بابا دست مریزاد به دولت و وزیر کار و نماینده کارگری که اینقدر نا عادلانه و یک طرفه به نفع کارفرما رای دادند. کی به داد مثل ما میرسه خدا فقط میدونه. البته تا بوده همین بوده دنیا ماله پولدارهاست
  • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    شمامسئولين خودتون رو جاي كارگراي زحمت كش بگذاريد!!! اين انصافه؟ از آه مظلوم بترسيد.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    خيلي قشنگ حساب ميكنيد ممكنه بگوئيد كجا اين محاسبات را ياد گرفته ايد كه ماهم برويم آنجا!!!!!!!!
  • کارگر IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    متأسفم برای مصوبین
  • سعید IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    یکی از راههای پائین آوردن تورم کم اضافه شدن مزد در سال آینده میباشد که متاسفانه دولت راحت ترینم راه که فشار به قشر ضعیف کارگری میباشد را اجرا میکند آیا به نظر شما با 330هزار تومان که می بایستی بیمه و کسورات آن را کم کرده و با شرایط زندگی های جدید اعم از قسط بیماری و پرداخت هزینه های تحصیل فرزندان و.. میتوان زندگی کرد بهتر است از راههای نوینتری برای کاهش تورم استفاده کنید
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    با نان سنگک هر عدد 10000 ریال و بربری 4000 ریال واقعا" با پولهائی که اضافه میاریم چیکار کنیم
  • حامد IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    دلم برای پدرهایی میسوزه که سال آینده هم با خجالت و سرافکندگی به خانواده باید بگن که ندارم و نمیشه. خدایا ....
  • يك كارگر IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
    0 0
    نميدانم چجوري حساب مي كنند، تورم را كه با عددسازي به 6/11 رسانده بودند حالا هم 6درصد رو جوري مي چرخونن كه به تورم برسه. نوبره به خدا. آقايان محترم! كارگران بدبخت غير از اين حقوق هيچي ديگه نمي گيرند. نه از كارانه خبر است نه از فوق العاده شغل و ... آخه چه جوري ميشه زندگي كرد؟
  • مينا IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
    0 0
    خيلي ممنون از زحمات شوراي عالي كار و مابقيه زحمت كشان.. كه لطف كردند حقوق ناچيز كارگران و كارمندان را درصدي چشمگير افزايش دهند..كه به خيال خود يارانه ها قرار است جاي همه مشكلات مالي از قبيل قبوض كرايه ها بنزين تورم را بگيرد.رويايي كه درخواب هم نمي شود ديد .با تاسف فراوان
  • بدون نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
    0 0
    با تشکر از زحمات وزیر وزرا یعنی با این 30،000تومان افزایش تمام مشکلات کارگران حل شد و ما همه لنگ همین 30،000تومان بودیم خدا وکیلی دست مریضا
  • کارگر سربلند IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
    0 0
    اگر این افزایش واقعی و عادلانه است که دستشان درد نکند
  • کارگر IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
    0 0
    اقایانی که این درصد ومبلغ راتصویب میکنند آیا خودشان با2 نفر عائله وده برابر حداقل دستمزد امورات روز مره شان طی میشود. با عنایت به اینکه 90درصد شرکتها خصوصی هستند وبه غیر ازیک حقوق پایه آن هم با بعره کشی ازکارگر چیز دیگری پرداخت نمکنند این انصاف وعدالت اجتماعی است که سران مملکت از آن دم میزنندهرچند که خود تصویب کنندگان نیز خود از مالکان شرکتهای خصوصی میباشند وبا تصویب این سقف فکر جیب خود هستند وبدبختی حقوق بگیران ...
  • مادر IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
    0 0
    ممكنه بفرماييد اقاي وزير شماازكدام مغازه خريد ميكنيد000
  • مدیر یک شرکت خصوصی کوچک IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
    0 0
    بعضی از نظرات دوستان را خواندم.جالب بود،اما نکته قابل تامل اينست که بنده با اینکه حداقل 2 برابر از حداقل حقوق تصویب شده در سال 90 درامد دارم و نیز تازه شروع به زندگی مشترک کرده امبعضی مواقع زندگي با ما یاری ندارد. به هر حال امید وارم که دوستان تصمیم گیرنده خدا و بنده های خدا را فراموش نکنند.
  • یک ک IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
    0 0
    وااااای چکار کنیم با این همه پول ! کی برسیم خرجش کنیم ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
    0 0
    من تمام نظرات را خواندم و همه نظرات نشان دهنده نارضایتی بود واقعا فکر میکنید کسی این نظرات را میخواند؟؟؟!!!!