پلیس ژاپن از کشف 300 جسد در سواحل شمال شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس پلیس همچنین اجساد 88 نفر از قربانیان زلزله و سونامی سواحل شمال شرقی را تعیین هویت کرده و این در حالی است که دقایقی قبل منابع پلیس از کشف 300 جسد در سواحل متاثر از سونامی 10 متری خبر دادند. همچنین این منبع خبر مفقود شدن 349 نفر را نیز منتشر کرده است.

در مجموع تاکنون 737 نفر در زلزله 8.9 ریشتری که در تاریخ ژاپن کم سابقه بوده کشته و مفقود شده و آمار مذکور به گفته مقامات رسمی رو به افزایش است.

خانه ها، اتومبیل ها و قایق های کنار ساحل بر اثر برخورد با امواج 10 متری سونامی ویران شده و مردمی که در این مناطق بودند، نتوانستند خود را از مهلکه نجات دهند. مطابق جدید ترین اخبار سونامی به سواحل روسیه نیز رسیده است و حتی مناطق ساحلی امریکای جنوبی نیز به حالت آماده باش در آمده اند.
بیش از 50 پس لرزه نیز بعد از زلزله 8.9 ریشتری ساعت 2:46 دقیقه بعد از ظهر جمعه به وقوع پیوسته است. مردم ساکن منطقه اوناهاما که نزدیک تاسیسات هسته ای هستند به دستور مقامات دولتی، خانه های خود را ترک کرده و به مناطق امن پناه برده اند. سیستم هسته ای این منطقه خودکار خاموش شده است و برای خنک کردن دیگ آن نیاز به زمان است و این در حالی است که مردم 4.4 میلیون نفری این مناطق بدون برق نیز به سر می برند. این تاسیسات در 270 کیلومتری توکیو واقع شده است.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
    2 0
    از این حادثه واقعا ناراحتیم