+ A - جمعه 20 اسفند 1389 - 18:37:00 چاپ
امتیاز به مطلب 20 نفر

فیلم تکان دهنده از قدرت سونامی در ژاپن بعد از زلزله(2)

جامعه > حوادث - زلزله 8.9 ریشتری و بدنیال آن سونامی با امواج 10 متری مردم ژاپن را مغلوب خود ساخت.صحنه های جابجا شدن کشتی ها را دی این فیلم می توانید ببینید.

شمار قربانیان زلزله و سونامی در ژاپن تاکنون بیش از 60 نفر گزارش شده و ممکن است این تعداد افزایش یابد.

/56

 

کلید واژه ها: زلزله -
مطالب مرتبط
نظرات 16
  • ماشالاه جمعه 20 اسفند 1389 - 23:06:23
    4 0 پاسخ به این نظر
    این زلزله تا حالا چهارصد کشته داشته است واگر مشابه ان در تهران بیاید چند میلیون کشته خواهد داشت.چون هیچگونه مدیریت بحرانی در این سطح در ایران وجود ندارد . تمام نیروگاه های اتمی ژاپن بطور خودکار با اولین لرزش ها از مدار خارج شده است . ولی هنوز سیستمی وجود ندارد که گاز شهری تهران را با شروع زلزله بطور خودکار قطع کند و فقط به یک مانور نمایشی در سال ان هم جلوی دوربین صدا و سیما اکتفا می شود .
  • الهه شنبه 21 اسفند 1389 - 07:51:00
    0 0 پاسخ به این نظر
    همه ی این مانورها هم دروغکی است.اگه یه زلرله مثل این تو تهرا ن بیاد دیگه چیزی به اسم تهران باقی نمی مونه.
  • بدون نام شنبه 21 اسفند 1389 - 08:45:40
    0 0 پاسخ به این نظر
    واقعا ناراحت شدم برای این مردم سخت کوش ولی مطمئنم موجب پیشرفت انها خواهد شد
  • حسین شنبه 21 اسفند 1389 - 12:17:51
    0 0 پاسخ به این نظر
    واقعا ناراحت کننده است متاثر شدم
  • زودیاک شنبه 21 اسفند 1389 - 19:16:57
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام راستش اگه این زلزله هرجای ایران بیاد اونجا رو دیگه نمیبینی
  • يونجه شنبه 21 اسفند 1389 - 20:17:11
    0 0 پاسخ به این نظر
    به نظرمن ژاپن با اين تكنولوژي پيشرفته وقتي با زلزله و سونامي مواجه شدبراي جلوگبري ازفاجعه انفجارازامريكاتقاضاي مواد خنك كننده كردهوامريكانيزارسال كرده است.سوال:ايااگرخداي نكرده اين اتفاق براي نيروگاه اتمي بوشهربيفتداين نيروگاه كه تكنولوژي ان متعلق به دهه70ميلادي وكشورروسيه باان كارنامه درخشان درفاجعه چرنوبيل ميباشد وازطرفي دركنارساحل درياي ازادوبرروي كمربندزلزله قرار گرفته ماميتوانيم انرامهار كنيم واياميتوانيم اميدواربهكمك روسيه باشيم.منظورم اينه كه مقامات اصلابه اينمساله فكركرده اند
  • محیا شنبه 21 اسفند 1389 - 20:35:40
    1 0 پاسخ به این نظر
    خداروشکراین زلزله ها تو ایران نمیاد وگرنه.....زلزله 2ریشتری میاد دیگه آبادنمیشه چه برسه به 8ریشتراونم با سونامی.وای ی ی ی ی.تصورکردنشم سخت
  • بدون نام یکشنبه 22 اسفند 1389 - 00:28:35
    0 0 پاسخ به این نظر
    این زلزله اگر درتهران بیادقطعامشکل انفجار لوله های گازرسانی رو باعث میشه ... چیزی نمیمونه که بخواد مدیریت بحران بشه
  • پوریا یکشنبه 22 اسفند 1389 - 12:54:23
    0 0 پاسخ به این نظر
    اگر مشابه همچین زلزله ایی در تهران بیاد شک نکنید که اسم تهران به تاریخ خواهد پیوست و دیگه هیچ اثری از پایتخت ایران نخواهد بود !!!
  • رسول یکشنبه 22 اسفند 1389 - 12:57:31
    0 0 پاسخ به این نظر
    این زلزله با این قدرت نتونسته سازه هایی مثل پل ها رو تخریب کنه که این نشان دهنده قدرت بالای مهندسین این کشوره . امیدوارم دیگه شاهد این اتفاقات نباشیم./
  • بدون نام یکشنبه 22 اسفند 1389 - 17:44:31
    1 0 پاسخ به این نظر
    راستی اقایان مسئول! از بم چه خبر؟!!
  • بدون نام یکشنبه 22 اسفند 1389 - 20:01:55
    1 0 پاسخ به این نظر
    اونها کار میکنن،ما تعطیل،خیلی راحت میتونن کشورشان را بسازند.تو کشور ما هر گروهی میخواد همه ی کارها فقط به اسم خودش ثبت بشه.کاری به سازندگی و منافع ملی ندارن.
  • فلانی دوشنبه 23 اسفند 1389 - 00:30:11
    0 0 پاسخ به این نظر
    مثل اینجور زلزله ها تو ایران مثل تصادف با پراید می مونه (اونوقت دیگه باید زنده ها را شمرد .تلفات که جای خود دارد)
  • بدون نام دوشنبه 23 اسفند 1389 - 02:13:05
    0 0 پاسخ به این نظر
    نگذریم از این دوربینای ژاپنی که همه جا هستند
  • ممل چهارشنبه 25 اسفند 1389 - 17:45:34
    0 0 پاسخ به این نظر
    این جور زلزله هارو خدا نسیب گرگ بیابون نکنه!! بریم خدارو شکر کنیم همچین بلایی سرمون ناومد. بم زلزله اومد با خاک یکسان شد! گرچه خیلی کمتر از زلزله ژاپن بود ولی...! من موندم این مسئولین این همه بودجه سالانه رو چیکار میکنن! مسئولین محترم تا به حال فکر کردین اگه همچین زلزله ای میومد تو ایران ما چیکار باید میکردیم!
  • تامل یکشنبه 29 اسفند 1389 - 17:45:11
    0 0 پاسخ به این نظر
    با توجه به قرار گرفتن تهران بر روی کمر بند زلزله، نتیجه این همه سرمایه که سرف شهر تهران میشه بعد از زلزله چی میشه ، اگه یه چنین زلزله ای تهران بیاد ازایران چی میمونه
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.