نمایندگان امروز کلیات لایحه اصلاح موادی از قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1382 را تصویب کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در صورت تصویب نهایی این لایحه، 48 ماده از قانون استخدام نیروی انتظامی اصلاح شده و کارکنان مشمول این قانون با داشتن 30 سال خدمت و یا 60 سال سن بازنشسته می‌شوند.

در صورتی که این لایحه به تصویب نهایی مجلس برسد، کارکنانی که دارای حداقل 25 سال خدمت باشند، می‌توانند شخصاً تقاضای بازنشستگی کنند؛ قبول یا رد تقاضای آنان موکول به نظر نیروی انتظامی است و صرف تقاضای بازنشستگی رافع مسئولیت‌های محوله نخواهد بود البته این مدت برای زنان 20 سال است.

علاوه بر این کارکنان شاغل در مشاغلی که به موجب قوانین خاص، شرایط ویژه‌ای از نظر سنوات بازنشستگی برای آنها پیش‌بینی شده است، از قبیل سخت و زیان‌آور و کار با اشعه و نظایر آن مشمول مقررات مربوطه خواهند بود.

در ماده دیگر این لایحه آمده است که به شکایات کارکنان از رده‌های بالاتر در امور خدمتی تا فرمانده انتظامی استان یا رؤسا و مسئولین رده‌های هم‌طراز به ترتیب سلسله مراتب رسیدگی می‌شود و در صورت اصرار شاکی به اعلام شکایت خود، مراتب در هیئت موضوع ماده 121 این قانون مطرح می‌شود، رای هیئت مذکور قابل تجدید نظر در هیئت موضوع ماده 122 است.

همچنین در صورت تصویب نهایی این لایحه، در مواقع استثنایی و نیاز نیروی انتظامی به تشخیص و پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی و تمایل کارکنان، بازنشستگی به مدت محدود و حداکثر به مدت 3 سال به تعویق خواهد افتاد.

/42111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رمضان GB ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    19 4
    با سلام.. بازنشستگی کارکنان پایور زیردیپلم باسابقه ی 21 سال خدمت چگونه است؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
      18 3
      خوب است
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
      18 2
      بیش از ۲۵ سال برای پرسنل مدرک سیکل مناسب نیست