اگرچه دولت امسال مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق کارکنان را افزایش نداداما مجلس با مصوبه​ای دولت را ملزم به افزایش حقوق آنها کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس با رای به استفساریه​ای دولت را مکلف به افزایش ضریب حقوقی شاغلین، بازنشستگان، موظفین و مستمری بگیران کردند.

در این استفساریه پرسیده شده بود که آیا افزایش حقوق کارکنان متناسب با نرخ تورم که در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده، در قانون بودجه 89 که مشمول قانون برنامه چهارم نیست، لازم الاجرا هست یا نه؟،

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در پاسخ تصریح کرده بود: تکلیف دولت به افزایش ضریب حقوقی شاغلین، بازنشستگان، موظفین، مستمری بگیران با رعایت مفاد ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 150 قانون برنامه چهارم توسعه، است و بدیهی است کسری اعتبار احتمالی ناشی از این اجراء از محل جزء (ج) بند (7) قانون بودجه سال 1389 کل کشور قابل تامین خواهد بود.

محمدرضا خباز و مصطفی کواکبیان از جمله موافقان این طرح بودند که می گفتند اگرچه دولت در سال 89 این الزام قانونی را رعایت نکرده است اما در آستانه بررسی لایحه بودجه 90، رای به این مصوبه سبب می​شود که دولت در سال آینده به درستی نسبت به افزایش حقوق شاغلین اقدام کند.

کواکبیان که می​گفت معاون رئیس​جمهور به تازگی اعلام کرده است « در سال آینده تورم 13 درصد افزایش می​یابد اما دستمزد و حقوق 6 درصد اضافه می​شود»، گفت: باید به فکر وضعیت زندگی کارکنان باشیم و جلوی اعمال فشار به آنها را بگیریم.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
    0 0
    كمي هم به فكر كارگران باشيدآخه چه گناهي دراين مملكت كردند كه كارگر شدند مگر تورم، گراني و...شامل اين قشرزحمت كش نميشود
  • محمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
    0 0
    خودتان را ناراحت نکنید سال قبل که اضافه نشد چطور شد مگه دزدی بیشتر شد این کلاه اینو میگرفت ان یکی کلاه شما میگویند کلاه تو کلاه شد اینه اره جان جنبه عملی هر چیزی را میخواهید ببنید اینجا بهترین جا است باعث عبرت اقتصاد دانان دیگر میشود هزینه عملی از ما استفاده بهینه از دیگران
  • روحی US ۱۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
    0 0
    بابا این کارکنان بیچاره صبح تا غروب کار میکنند و مالیات هم به راحتی از اونا میگیرند ولی صداشون در نمیاد..
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    نظارت مجلس اصلا" در امور حقوق كاركنان قابل دفاع نيست.بايستي نظارت ها را جدي انجام دهند و گزارش نمايند