۱ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶

دانشمندان با انجام مطالعات ژنتیکی در مقیاس بسیار گسترده، 13 ژن جدید را کشف کردند که می‌تواند خطر ابتلای یک فرد به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

دانشمندان با انجام مطالعات ژنتیکی در مقیاس بسیار گسترده، 13 ژن جدید را کشف کردند که می‌تواند خطر ابتلای یک فرد به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

محققان اعلام کردند: با کشف این 13 ژن سرنخ‌های تازه‌ای در مورد چگونگی بروز بیماری‌های قلبی در یک فرد به دست می‌آید و شاید ما بتوانیم درمان‌های موثرتری برای کشنده‌ترین بیماری جهان پیدا کنیم.
در این مطالعات هم‌چنین دانشمندان پیشنهاد کردند به عنوان بخشی از مراقبت‌های معمول پزشکی، تغییرات و مغایرت‌های ژنتیکی هر فرد را که در بروز بیماری‌های قلبی دخیل هستند شناسایی کرده تا بتوان با تخمین احتمال بروز این بیماری‌ در هر فرد، با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از ابتلای او به این بیماری پیش‌گیری کرد.
تمیستوکلز آسیمیز از مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد در این باره گفت: با این اطلاعات ما بهتر می‌توانیم افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی را شناسایی کرده و چندین سال زودتر به فکر پیشگیری از این بیماری در آن‌ها باشیم.
بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی، بیماری‌های قلبی و عروقی بیش‌ترین تعداد قربانیان را در سراسر جهان دارند. هر سال نزدیک به 17.1 میلیون نفر در جهان در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند و میلیاردها دلار صرف سرویس‌های پزشکی و داروهایی می‌شود که برای درمان بیماری‌های قلبی صرف می‌شود.
داشتن برخی عادات مضر در زندگی مانند سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی، خوردن غذاهای ناسالم و نداشتن تحرک بدنی را از عوامل موثر در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته می‌دانند.. اما علاوه بر این فاکتورها، داشمندان به دنبال پیدا کردن نقشه‌ دی‌ان‌ای یک فرد برای پیدا کردن ژن‌هایی هستند که می‌تواند او را در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دهد.
رویترز، 6 مارس

13244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =