خانه هنر جمعه 13 اسفند پذیرای هنرمندان نقاش، مجسمه‌ساز و عکاسی بود که به استقبال بهار رفته‌اند.

 به گزارش خبر آنلاین، نگارخانه‌های ملک، الهیه و پاسارگاد در موزه‌ گالری خانه هنر در سه نمایشگاه متفاوت میزبان هنرمندان نقاش، مجسمه‌ساز و عکاس بود تا آخرین نمایشگاه سال هنرهای تجسمی در آرت‌سنتر تهران برگزار شود.

کانون اندیشه‌ سپهری که در پی قدرشناسی از یک عمر تلاش هنری و فرهنگی پرویز تناولی نمایشگاه و مراسمی را با همراهی خانه هنر خردادماه گذشته در کاشان برگزار کرده بود، حالا با آثار جمعی از هنرمندان مجسمه‌ساز به تهران آمده تا این برنامه را ادامه دهد. هنرمندان مجسمه‌ساز شاخص و نامی ایران برای همراهی با این کانون هر یک آثاری را به این کانون اهدا کرده‌اند و آثار ایشان در کنار دیگر هنرمندان مجسمه‌ساز به‌تماشا گذاشته شده است.

تاریخ تاسیس کانون اندیشه سپهری به سال 1380 برمی‌گردد. محمد مروجی خانه تاریخی احسان را اسفندماه 1380 خریداری و به کانون اندیشه جوان سهراب سپهری اهدا کرد. مرمت، بازسازی و تغییر کاربری خانه به عنوان نمونه‌ای از مشارکت‌های فرهنگی این سازمان مردم نهاد و غیردولتی به شمار می‌رود. قرار است با برپایی این نمایشگاه زمینه‌ای برای خرید دومین خانه تاریخی و الحاق به خانه احسان فراهم شود.

در نمایشگاه جامع هنرهای تجسمی که در خانه هنر برپاست، آثار نقاشی و مجسمه احمد وکیلی، امیر منفرد، امین ابلاغی، ایرج محمدی، آتوسا وحدانی، بهرام دبیری، بیژن غنچه‌پور، بیژن نعمتی‌شریف، پرستو آهوان، پرویز تناولی، حسین خوش‌رفتار، حسین داوری، حسین محجوبی، حمید صادق‌زاده، حمیدرضا حکیمی، داریوش مختاری، رامین اعتمادی، رضوان صادق زاده، روح اله شمسی‌زاده، سارا راه‌انجام، سعید روانبخش، سعید شهلاپور، سیمین اکرامی، شهریارآریافر، صفا حسینی، عادله فرزین‌در، علی نصیر، علی هنرور، فرهاد ابراهیمی، فرهاد گاوزن، قدرت‌اله عاقلی، کوروش گلناری، مجتبی رمزی، مهدی راحمی، محمد‌هادی فدوی، محمدرضا خلجی، مرتضی نعمت‌الهی، مسعود صمیمی، معصومه قاسمی، ملک دادیار گروسیان، منصور آذری، مهدی انوشفر، مهدی حسینی، مهدی رنگچی، نوید شاه‌نشین، هادی ضیاالدینی، هوارد گرجی، هومن سلیمی، یاسمین سینایی در کنار عکس‌های آرش گودرزی ملایری، پیام صبا، محمدحسین وجدانی، میثم نژادرسولی به تماشا گذاشته شده است.

به گفته‌ برگزارکنندگان این نمایشگاه آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه با هدف ایجاد امکانی برای عمومی کردن خرید آثار فاخر هنری توسط خانواده‌ها، موسسات و شرکت‌های خصوصی و دولتی به‌صورت ویژه قیمت‌گذاری شده‌اند.

این نمایشگاه یادشده تا پایان سال ادامه دارد و فروردین‌ماه سال 90 پس از ایام تعطیلی سال نو نیز هفتم فروردین‌ماه بار دیگر دایر می‌شود.

54144

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد US ۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۷
    0 0
    بايد بگويم که کانون سپهري از سال 1372 تاسيس شده است.و سال 1380 درست نيست.با تشکر از آگاهي رساني شما.