مهر نوشت:

حمید رضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش از تصویب احیای مراکز تربیت معلم با عنوان دانشگاه جامع فرهنگیان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: امسال برای نخستین‌بار در دبیرستانهای استعدادهای درخشان رشته‌های علوم انسانی ایجاد می شود. احیای تربیت معلم با عنوان "دانشگاه جامع فرهنگیان" از 9 ماه پیش در وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی بود و در نهایت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

آنطور که وزیر آموزش و پرورش گفته است این طرح هفته جاری پس از تصویب در کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح و توسط اعضا به تصویب رسید و در نهایت برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

به گفته حاجی بابایی، در هر استان یک دانشگاه فرهنگیان مسئولیت تربیت معلم آن استان را به عهده می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از تأسیس «مرکز ملی دانش‌پژوهان جوان و استعدادهای درخشان» برای شناسایی دانش‌آموزان نخبه خبر داد و تصریح کرد: برای شناسایی استعدادهای برتر و نخبه با ایجاد مرکز ملی دانش‌پژوهان جوان و استعدادهای درخشان به دنبال آن هستیم نخبگانی را که تا کنون در سطح کشور شناسایی نشده‌اند شناسایی کنیم.

حاجی بابایی همچنین از ایجاد رشته علوم انسانی در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان (تیزهوشان) خبر داد و گفت: در آزمونی که به زودی برگزار می شود دانش‌آموزان علاقمند و نخبه می‌توانند در رشته‌های علوم انسانی این مراکز به تحصیل بپردازند.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه پنجم توسعه مقرر شده است تا تمام دانش‌آموزان نظری دبیرستانی در دوران تحصیل خود باید مهارت‌هایی را بیاموزند تا در صورت تمایل نداشتن برای ورود به دانشگاه بتوانند وارد بازار کار شوند و علاوه بر آن، نیازهای فنی خانواده‌های خود را نیز برطرف کنند.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
    4 4
    این دانشگاه برای دارندگان مدارک معادل معلمین چکار خواهد کرد؟
  • مهران IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
    2 0
    چرا خبر ادغام پنجمین سراسری دانشگاه شهر تهران (دانشکده علوم اقتصادی با نام قدیم دانشکده اقتصاد دارایی ) با دانشگاه علامه طباطبایی را پوشش نمی دهید؟
  • کزازی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    5 3
    باسلام آیا دانشگاه جامع فرهنگیان درمقطع کارشناسی ارشد هم دانشجو می پذیرد اگر این چنین است در چه رشته ای و از چه موقع؟ با تشکر
    • قارتال IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      6 3
      آیا دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی ارشد هم دانشجو خواهد پذیرفت؟ با تشکر
  • mohsen IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    14 1
    bebakhshid sharayete seni vase vorood chand sale?
  • najimi IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    3 0
    ایا پذیرش دانشجو در مرکز تربیت معلم و شهید رجایی در کنکور 92 هم اجرا میشود؟
  • محمودی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    0 0
    با سلام دانشگاه فرهنگیان در دیگر شهر ها شعبه دارد . در مقطع ارشد رشته تاریخ پذیرش دانشجو دارد با تشکر