عینک‌های سه بعدی در خارج از سالن‌های سینما وسایل بی‌مصرفی هستند. به همین دلیل تولیدکنندگان نسل جدیدی از این عینک‌ها را معرفی کرده‌اند که شباهت زیادی به عینک‌های آفتابی امروزی دارند.

محمود حاج‌زمان: فناوری سه‌بعدی باکیفیت امروزی بسیار متحیرکننده است، اما عینک‌های مخصوص این فیلم‌ها حالتی تیره و تار دارند و در خارج از سالن‌های سینما به قطعه‌ای بی‌مصرف تبدیل می‌شوند.

به گزارش پاپ‌ساینس، هر ساله ده‌ها میلیون از این عینک‌های مخصوص سینما ساخته می‌شود. اکنون تولیدکنندگان این عینک‌های سه‌بعدی نسل جدیدی از این عینک‌ها را معرفی کرده‌اند که شباهت بیشتری به عینک‌های آفتابی امروزی دارند.

کلاس نظامی
لنزهای شرکت Gunnar از پوشش ضدانعکاسی (آنتی رفلکس) استفاده می‌کند که در دوربین‌های دوچشمی نظامی -به منظور جلوگیری از انعکاس نور که می‌تواند باعث لو رفتن محل اختفای سربازان شود- به کار برده می‌شود. این عینک‌ها با انعکاس کمتر پرتوهای نور و تامین 10 درصد نور بیشتر، تصاویر روشن‌تر و شفاف‌تری را نسبت به اغلب لنزهای موجود فراهم می‌کند.

انحناهای داغ
برای تولید یک لنز کامل که به تماشاچی کمک می‌کند اشکال و فاصله‌ها را بهتر درک کنند؛ شرکت Polaroid با استفاده از گرما و فشار، لنزهای منحنی‌شکل تولید کرده است. برای ایجاد تصاویر سه‌بعدی توسط این لنز، یک ورقه پولاریزه مخصوص درون این لنز جاسازی شده است. این عینک سه‌بعدی جدید با نام پولاروید پرمیوم، 30 دلار قیمت دارد.

کاربرد دوگانه
برای اینکه وقتی با این عینک‌ها به تماشای یک فیلم می‌روید، مثل یک آدم کودن به نظر نرسید؛ عینک جدید شرکت Marchon در دنیای دوبعدی هم کار می‌کند. لنزهای پولاریزه مدور این شرکت پرتوهای خطی نور محیط خارج را منحرف نمی‌کنند و صددرصد خاصیت ضد نور فرابنفش دارند. بنابراین می‌توان از این عینک‌های 35 دلاری به عنوان یک عینک آفتابی معمولی نیز استفاده کرد.

خانه / سینما


شرکت Vizio یکی از پیشگامان فناوری شاتر فعال در عینک‌های سه‌بعدی است. (در این فناوری شاتری درون فریم عینک تعبیه شده است که به سرعت باز و بسته می‌شود و به نظر می‌رسد که عینک سوسو می‌زند.) اکنون این شرکت در حال کار بر روی فناوری جدید «عینک‌های پولاریزه مدور غیرفعال» است. این عینک‌ها که بر اساس استاندارد متداول اغلب سینماهای سه‌بعدی ساخته می‌شود، هم در سینماها و هم در خانه قابل استفاده هستند.

50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =