نمایندگان امروز گامی برای رفع دوگانگی از نظر «نحوه کسور بازنشستگی» و دریافت پاداش پایان خدمت میان کارمندان قراردادی و رسمی برداشتند.

به گزارش خبرآنلاین، این اقدام با ارائه طرح اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری همراه شد که با قید دوفوریت ارائه شده بود اما تنها یک فوریت آن به تصویب رسید.

در صورت تصویب نهایی این طرح، آن دسته از کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که مشترک صندوق تأمین اجتماعی هستند، از نظر مبنا محاسبه کسور بازنشستگی و نحوه تعیین حقوق بازنشستگی (موضوع ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری) و از لحاظ برخورداری از مزایای پاداش پایان خدمت (موضوع ماده 107 قانون مدیریت خدمات کشوری) تابع قوانین و مقررات تأمین اجتماعی هستند.

در مقدمه توجیهی این طرح آمده بود که شیوه موجود با اصل عدالت و حقوق مکتسبه کارمندان مشمول صندوق تأمین اجتماعی مغایرت دارد؛ حقوقی که بر اساس قانون و قرارداد منعقده از سال ها پیش میان کارمندان و کارفرما (دولت) منعقد شده است و کارمندان بر آن اساس در بدو خدمت شمول صندوق تأمین اجتماعی را با همه شرایط و لوازم آن انتخاب کرده اند، اکنون یک سویه نقض شده است.

نادیده گرفتن حقوق مکتسبه سال های متمادی کارمندان مشمول صندوق تامین اجتماعی از نظر پرداخت پاداش پایان خدمت، سردرگمی دستگاه های اجرایی در باره تعریف و تعیین مصداق مفهوم مزایای غیرمستمر از دیگر ایرادات نمایندگان به وضعیت موجود بود. مضاف بر اینکه ایجاد دوگانگی از نظر «نحوه کسور بازنشستگی» و دریافت پاداش پایان خدمت میان کارمندان قراردادی یا طرحی مشمول صندوق تأمین اجتماعی با گروه دیگری از کارمندان مشمول همان صندوق که از نظر استخدامی دارای وضعیت «رسمی» و یا «ثابت» هستند.

نمایندگان همچنین نسبت به فراهم شدن بستر برای خروج نیروی انسانی متخصص و ماهر دستگاه های دولتی و عدم علاقه و تمایل نیروی انسانی متخصص و نخبه به دلیل فقدان شرایط مطلوب برای جذب در دستگاه های دولتی در آینده، نیز اشاره کرده و هشدار دادند.

42/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =