رییس دفتر مقام معظم رهبری حضور روحانیت در صحنه اجتماع را ضروری دانست و روز انزوای روحانیت را روز نابودی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین قم و علمای بلاد کشور که صبح پنج‌شنبه در مدرسه امام خمینی (ره) برگزار شد؛ با اشاره به نهضت‌های مهم تاریخ و لزوم عبرت گرفتن از آن‌ها تصریح کرد: روحانیت نباید در انزوا بماند و باید از قدرت خود استفاده کند.

وی با بیان این‌که هنر امام خمینی (ره) هدف قرار دادن نقطه اصلی و کانون فساد بود، اظهار کرد: امام (ره) در فیضیه خطاب به شاه گفت که کاری نکن تا مردم بیرونت کنند و از این اصل نیز تنازل نکرد و امروز ما شاهد حرکات اصیل انقلابی در کشورهای منطقه هستیم که حرفشان ثابت شدن نظامشان است.

محمدی گلپایگانی با تاکید بر لزوم هوشیاری گفت: دست‌های استعمار می‌کوشد تا انقلاب را منحرف کند و جنایات وحشتناکی در حال انجام است که استفاده از هواپیما، ارتش، ناو و توپخانه که از پول مردم تهیه شده علیه مردم دست خالی و بی دفاع نشانگر این مطلب است.

وی تصریح کرد: باید ریشه این جنایات خشکانده شود و شعارهای "هیهات من الذله"و "دعای امن یجیب" موید این مطلب است که مردم مسلمان به تاسی از امام حسین (ع) و به برکت انقلاب اسلامی جرات مقابله یافته‌اند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری خاصیت سیاسی و شیطانی انگلیس را تضعیف روحانیت دانست و اظهار کرد: اکثر مشکلات بلادها و مشکلات کشورهای جهان سوم از انگلستان است و مساله شیعه و سنی و مسایل قومی و قبیله‌ای حتی نقاط جغرافیایی خاص در دنیا آن‌چنان پایه گذاری شده که هم چنان در ید قدرتشان باشد و این هوشیاری و بصیرت همگانی و حوزه‌های علمیه و مرجعیت را می‌طلبد.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =