جواد نکونام

حبیب افتخاری: این دفاعیه کاپیتان است. دفاعیه کاپیتان جواد که حالا دومین بازیکن تاریخ ملی ایران از نظر تعداد بازی های ملی است. ملی پوشی که شاید بتواند رکورد بازی های علی دایی را هم بشکند اما این روزها به شدت از او انتقاد می شود. نکونام در این گفت و گو برای اولین بار به 20 ماه اختلاف شدیدش با افشین قطبی مهر تائید می زند و اولین بار از سرمربی سابق تیم ملی انتقاد می کند. این گفت و گو پر از نکاتی ست که تا قبل از این شایعاتش شنیده می شدند اما رسما همیشه مهر « تکذیب شد» بر آنها می خورد.

این شما و این هم گفت و گوی متفاوت جواد نکونام با روزنامه خبرورزشی.

سؤال زیاد است، اولین سؤالی که خودت دوست داری از جواد نکونام بپرسی، چیست؟

مسلماً برای همه اهالی فوتبال سؤال است چرا نکونام بد بازی کرد.

پس خودت هم چنین عقیده‌ای داری؟

مگر می‌شود خود آدم نفهمد چه‌کار می‌کند؟ جای شکی نیست من بد بازی کردم و اصلاً در حد انتظار خودم و اهالی فوتبال نبودم اما مهمترین سؤال این است که چرا جواد نکونام در اوج آمادگی روحی، جسمی و تجربی ضعیف ظاهر شد؟

چرا؟

تا دو هفته قبل از جام ملت‌ها در لالیگا داشتم بازی‌هایم را انجام می‌دادم و در آخرین مسابقه اوساسونا مقابل قوی‌ترین تیم جهان یعنی بارسلونا بازی کردم و به گفته کارشناسان لالیگا و تماشاگران اوساسونا، جزو بازیکنان خوب و مؤثر این بازی بودم. حتماً قبول دارید بازی مقابل بارسلونا خیلی سخت‌تر از بازی مقابل قطر، عراق و کره‌شمالی است.

قبول،‌ اما نتیجه‌گیری خودت چیست؟

همین برای همه سؤال است که چرا ناگهان افت کردم. البته این افت فقط شامل حال من نشد و تعداد دیگری از ملی‌پوشان بدنشان خالی کرده بود.

گویا 14، 15 بازیکن دچار سرماخوردگی شدیدی شده بودند.

ایران،‌ کره‌شمالی، عراق و امارات در یک هتل اقامت داشتند اما بیماری سرماخوردگی فقط در اردوی ما شیوع پیدا کرد. حتی از پزشکان سؤال کردم چرا این‌همه مریض داریم که پاسخ دادند بدن‌ها خالی کرده‌‌اند و زمانی که بدن افت می‌کند، مقابل ویروس بیماری ضعیف می‌شود و به همین دلیل حدود 15 بیمار داریم. پزشکان حتی این مسئله را به آقای قطبی انتقال داده بودند اما ایشان قبول نکرده بودند.

برگردیم سر بحث اولمان؛ چرا در این جام پایین‌تر از حد انتظار بودی؟

به من تأکید شده بود وظایف خاصی را انجام بدهم و حق نداشتم جز برای ضربات ایستگاهی از زمین خودمان جلوتر بروم. محدودیت‌های درنظر گرفته شده مرا از روند کاری‌ام خارج کرد به طوری که نمی‌توانستم حتی 50 درصد از کاری که قبلاً انجام می‌دادم را در این دوره انجام بدهم. فیلم بازی‌های قبلی را در جلسات می‌گذاشتند و با فلش شعاع حرکتی مرا مشخص می‌کردند و بارها در همین لحظات به من تأکید شد نباید از فلان شعاع فاصله بگیری و سمت چپ یا راست بروی، مرا در نقطه‌ای حبس کرده بودند و چاره‌ای جز انجام خواسته‌های سرمربی نداشتم.

سرمربیان قبلی تیم‌ملی چه شرح وظایفی برایت مشخص می‌کردند؟

از آقای بلاژویچ، برانکو، قلعه‌نویی، دایی و سایر مربیان سؤال کنید، متوجه می‌شوید که به من می‌گفتند تو هافبک دفاعی هستی اما موقع حمله آزادی هر کاری صلاح می‌دانی، انجام بدهی. شرح وظایف هافبک دفاعی مشخص است. من در کنار این مسئولیت در کارهای هجومی حضور می‌یافتم اما متأسفانه آقای قطبی با خط‌کش فضای حرکتی مرا سانت می‌کرد و می‌گفت در فلان صحنه 20سانتی‌متر از جایی که مشخص کرده‌ام، خارج شده‌ای. حتی مدافعان تیم‌ملی هم از این مسئله رنج می‌بردند. زمین فوتبال در کمترین حالت حدود 6 هزار متر مربع است و در چنین وسعتی نمی‌توان بازیکن را مجاب کرد 20 سانتی‌متر جایش را عوض نکند.

چرا در این خصوص با خود قطبی صحبت نکردی؟

ایشان می‌گفت شما وظایفی که گفتم انجام بده و کاری به بقیه مسائل نداشته باش. من صادقانه می‌گویم آقای قطبی نتوانست از من خوب بازی بگیرد، همان‌طور که از خیلی از بازیکنان نتوانست خوب بازی بگیرد و ناراحتی به‌وجود آورد.

قبل از جام ملت‌ها هم امید زیادی به موفقیت تیم نداشتی.

چون همه‌چیز را از نزدیک لمس کرده بودم، چون تیم‌ملی خوب بازی نمی‌کرد و خود بازیکنان از فوتبالی که انجام می‌دادیم، لذت نمی‌بردند. از بازی تدارکاتی مقابل قطر پیش از شروع جام ملت‌ها تا بازی با کره‌جنوبی اگر فیلم مسابقات را مرور کنید، به یک نتیجه تأسف‌بار درخصوص تعداد موقعیت‌های گل تیم‌ملی دست می‌یابید. 8 بازیکن تیم‌ملی باید دفاع می‌کردند و با 3 نفر که نمی‌توان حمله کرد. در دوره قبلی جام ملت‌ها ما با دو گل از چین عقب بودیم اما توانستیم به آن تیم خوب دو گل بزنیم و از شکست بگریزیم. دیدید که با چه فوتبالی برابر عراق و کره‌شمالی به پیروزی رسیدیم، ضمن اینکه در 10 سال اخیر ما در اکثر بازی‌ها عراق را برده‌ایم. در زمان بلاژویچ هم در تهران و بغداد عراق را بردیم، کره‌شمالی هم در تمام طول تاریخ حتی یک مرتبه نتوانسته مقابل ایران به پیروزی برسد و بهترین نتیجه‌اش تساوی صفر - صفر مقابل ایران در خردادماه پارسال در پیونگ‌یانگ بود. تیم امارات نیز فقط یک‌بار توانست تیم ما را اذیت کند و آن هم پارسال بود و بازی با تساوی یک - یک خاتمه یافت وگرنه همیشه به ایران باخته‌اند. در سطح بازی‌های باشگاهی قاره آسیا نیز نمایندگان امارات با تمام بازیکنان گرانقیمت خارجی‌شان به نمایندگان ایران باخته‌اند. ما در گروه خودمان سه پیروزی به دست آوردیم که حاصل زحمات بچه‌ها بود اما فوتبالی که انجام می‌دادیم، در شأن نام و اعتبار کشورمان نبود. حتی تیم هند مقابل کره‌جنوبی چهار تا برنامه هجومی داشت و یک گل زد اما مربی ما می‌گفت این هفت نفر حق ندارند از زمین خودمان خارج شوند،‌ با احتساب دروازه‌بان می‌شدیم 8 نفر.

بازی با سه هافبک دفاعی چقدر در عملکرد ضعیف تو نقش داشت؟

وقتی تیم با سه هافبک دفاعی پا به میدان بگذارد، یعنی آمده دفاع کند و نبازد و این فرصت برای حریف ایجاد می‌شود تا همه راه‌های هجوم را آزمایش کند. جلوی رحمتی، چهار مدافع و جلوتر از آنها سه هافبک دفاعی داشتیم، خب این‌ نحوه ارنج سرمربی تیم بود و کسی را نداشتیم که توپ را از ما عناصر دفاعی بگیرد و به گردش دربیاورد و برای مهاجمان موقعیت بسازد. شیوه ارنج، تاکتیک و محدوده درنظر گرفته شده برای من یا دو هافبک دفاعی دیگر طوری بود که نمی‌توانستیم در برنامه‌های هجومی حضور مؤثری داشته باشیم و دیدید که تیم کره‌جنوبی چه فضا و زمانی را در اختیار داشت تا همه‌جوره به دروازه‌مان حمله کند. آیا فقط من در حد انتظار نبودم؟ شما هم بازی‌های 10 سال اخیر مرا دیده‌اید و از همین هفته در باشگاهم می‌بینید. خودم خیلی ناراحتم چون برای آبروی من مناسب نبود به آن شکل برای تیم‌ملی بازی کنم اما دست و پایم بسته بود و کاری از دستم برنمی‌آمد.

علت کم‌فروغ بودن مسعود شجاعی چه بود؟

چرا فقط مسعود را مثال بزنیم، همین خلعتبری نصف قدرت تهاجمی تیم ذوب‌آهن است اما چه کسی از این عناصر هجومی برای حمله حمایت کرد؟ چند موقعیت گل برایشان ایجاد شد؟ شجاعی در اسپانیا مقابل بهترین مدافعان جهان بازی می‌کند، اما در تیم‌ملی نمی‌توانست یک شوت بزند چون همه‌چیز تیم ما ایراد داشت. ما در مرحله گروهی با دوندگی و زور بازیکنان برنده شدیم اما برای جدال با تیم حرفه‌ای کره‌جنوبی اتکا به این عوامل جوابگو نبود. برای این بازی نیازمند برنامه درست و تاکتیکی مناسب بودیم.

قطبی که نخواسته بود عناصر دفاعی فقط زیرتوپ بزنند؟

عناصر دفاعی وقتی توپ را بگیرند به هافبک‌ها می‌رسانند تا آنها همراه مهاجمان به هجوم بپردازند اما گفتم که ما هافبک‌ها اجازه نفوذ نداشتیم.

این حرف‌ها بیانگر ضعف یا فقر فنی افشین قطبی است؟

آنالیزور تیم‌ملی در 2 سال گذشته آقای مهرداد خانبان بوده است که جوانی زحمتکش و دوست‌داشتنی و محترم است. ایشان از تمام تمرینات و بازی‌های تیم‌ملی فیلمبرداری می‌کند و به آنالیز فضای حرکتی نفرات می‌پردازد و در اختیار سرمربی قرار می‌دهد. آقای افشین قطبی تا قبل از حضور در فوتبال ایران صرفاً همین فعالیت را در تیم‌های کره‌ای داشتند. باور بفرمایید تمام کسانی که خودشان باعث و بانی حضور قطبی در تیم‌ملی بودند از کار خودشان پشیمان بودند و برایم سؤال بود چرا نگهش داشتند؟

پس چطور او سر از لیگ ژاپن درآورد؟

از صدقه‌سری نام تیم‌ملی ایران. فوتبال ما افت کرده ولی هنوز در قاره نام بزرگی دارد و شخصی که 2 سال سرمربی تیم ایران باشد ناخودآگاه وجاهت می‌یابد، خب کافی است از جانب 4 آژانس هم لانسه شود. یک حرف جالب هم در همین خصوص بگویم، آقای قطبی به 10 نفر قول داده بود آنها را به تیم شیمیزو اس‌پالس ژاپن ببرد. یکی از ملی‌پوشان از من پرسید این آقای قطبی مرا روی نیمکت می‌نشاند ولی می‌گوید تو را با خودم می‌برم ژاپن!

چرا باید چنین کارهایی انجام می‌داد؟

متأسفانه فقط اهل حرف و قول بود و تأسف‌برانگیزتر اینجاست عده‌ای خام ظاهر و حرف‌های او شدند. در بین 2 نیمه بازی ایران و کره‌جنوبی به جای اینکه 4 تا برنامه به بچه‌ها بدهد آمد داخل رختکن و یک حرف بی‌تربیتی زد و رفت!

مگر قطبی هم حرف رکیک بلد است؟

به موقعش بلد است. از بازیکنان بپرسید آنها را به چه چیزی تشبیه کرد. یکی از مسئولان هم داخل رختکن بود و متوجه حرف توهین‌آمیز قطبی شد.

الان که این حرف‌ها را می‌زنی، خیلی‌ها می‌گویند نکونام پس از رفتن قطبی این حرف‌ها را می‌زند.

اگر تا قبل از این حرف می‌زدم، به تخریب متهم می‌شدم. ضمن اینکه قطبی شب قبل از خواب و صبح قبل از صرف صبحانه از طریق اینترنت تمام مطالب روزنامه و سایت‌ها را می‌خواند و همین الان که روزنامه شما چاپ شده دارد حرف‌هایم را می‌خواند و تازه پس از دقایقی از تهران هم به او زنگ می‌زنند و برداشت‌هایشان را از حرف‌های من به او انتقال می‌دهند. کاش ایشان به تهران برمی‌گشت تا می‌توانستم خیلی مسائل را مطرح کنم. من تا به حال پشت کدام مربی حرف زده‌ام که این بار دومم باشد؟ اما قطبی به تیم‌ملی لطمه زد و با لجبازی تعدادی از بازیکنان شایسته را از تیم‌ملی خط زد و آنها هم بابت این نامهربانی دچار افت روحی و جسمی در باشگاهشان شدند. از علی کریمی و حسین کعبی بگیرید تا ستار زارع، حنیف عمران‌زاده، میلاد زنیدپور، مهرزاد معدنچی، مهرداد اولادی و... به دلایل عجیب و غریب از تیم‌ملی کنار گذاشته شدند تا با تمام توان به جام‌ملت‌ها نرویم.

ستار زارع به چه دلیلی حذف شد؟

مربی می‌تواند بازیکن را روی سکو بفرستد اما قطبی به ستار می‌گفت برو پشت دروازه روپایی بزن، مسلماً تحمل این شرایط برای بازیکنی که سابقه زیادی دارد سخت است.

حسین کعبی چرا در لیست سیاه قطبی قرار گرفت؟

این را همه می‌دانند. قطبی چند ماه قبل در اردوی قطر چه بلایی سر مهدی رحمتی و حسین کعبی آورد. من نبودم و بازوبند به کعبی و سپس رحمتی می‌رسید اما قطبی بی‌دلیل با حرف‌های ناپسند خود آنها را دلگیر کرد. برای پست حسین چند گزینه در ذهن داشت و راحت خطش زد اما چون به رحمتی نیازمند بود و او هم در اوج به سر می‌برد، خط نخورد.

عمران‌زاده چرا خط خورد؟

بعد از بازی با برزیل قطبی گفت حنیف بابت بازی نکردنش ناراحت شده و خطش زد.

مهرداد اولادی چه مشکلی داشت؟

قطبی به او گیر داده بود که باید سبک فوتبالت را عوض کنی، اولادی هم جواب داده بود شما مرا با همین خصوصیات دیدی و دعوت کردی و من چه جوری ظرف چند روز سبک فوتبالی را عوض کنم که با آن پرورش یافته‌ام؟

مشکل علی کریمی چه بود؟

تأیید خبر حضور گاو در نزدیکی اردوی تیم‌ملی در اتریش و البته اعتراض به روش غیرحرفه‌ای بدنسازی یکی از اطرافیان قطبی.

این درست است که قطبی در جام‌ملت‌ها با مربیان ایرانی روی نیمکت مشورت نمی‌کرد؟

بله، حتی من متوجه ناراحتی آقای حاجیلو، منصوریان و رشیدی شدم.

این خبر را تکذیب نمی‌کنند؟

من تا چیزی برایم مسجل نباشد در موردش حرف نمی‌زنم. این دوستان خودشان به من گفتند و بعید است آن را تکذیب کنند. در مورد نفراتی هم که اسم بردم دلیل داشتم و می‌توانید از تک‌تک‌شان استعلام بگیرید.

چرا خیلی از کارشناسان، مربیان لیگی و بازیکنان رابطه خوبی با قطبی ندارند؟

اگر خود قطبی در تهران بود خیلی حرف‌ها را می‌زدم. من 70درصد انرژی‌ام در اردوی تیم‌‌ملی صرف کارهای جانبی می‌شد و در خیلی لحظات حرص می‌خوردم. برایم عجیب بود چرا اکثر نفرات فیکس هم دل‌ خوشی از سرمربی ندارند دلیلش رفتار دوگانه قطبی بود. در ظاهر با طرف مقابل خیلی خوب برخورد می‌کند اما پشت‌سرش حرف می‌زند. من اگر بد بازی کردم باید تعویضم می‌کرد و اصلاً به خودم جلوی همه می‌گفت نه اینکه برود پشت‌سر حرف بزند. من اگر ضعیف هستم چرا مربیانم در اوساسونا نگذاشتند دو روز در تهران استراحت کنم و اعلام کردند برای بازی با رئال‌مادرید به من احتیاج دارند و باید سریع به اردوی تیم برگردم. هر وقت 48 ساعت قبل از بازی‌های تیم‌‌ملی به اردو ملحق شدم بهترین بازی را انجام دادم اما برای اردوهای بلندمدت چون تمرینات قطبی را انجام دادیم افت کردیم. در تمرینات به شکل غیرمعمول به ما فشار وارد می‌شد به طوری که یادم هست سر بازی ایران و قطر بازیکنان نای راه رفتن نداشتند اما باید به غیرت آنها تحسین و درود فرستاد چون با صددرصد وجودشان بازی می‌کردند!

اگر بازی با کره‌جنوبی به پنالتی می‌کشید چقدر امید داشتی به نیمه‌نهایی برسیم؟

در پنالتی‌ها می‌توانستیم برنده شویم چون از نظر فردی هم پنالتی‌زنان خوبی داشتیم و هم پنالتی‌گیر خوبی ولی در کل از فوتبالمان رضایت نداشتیم.

فکر کنم این مصاحبه جنجالی‌ترین مصاحبه‌ات در سال‌های گذشته بوده باشد.

باز تأکید می‌کنم من 10درصد از حقایق را گفتم. در این چند روز خیلی فکر کردم و می‌بینم در ایران برخی، یک‌طرفه به قاضی می‌روند. اگر نکونام ضعیف بازی کرده باید دلیلش را یافت نه اینکه برایش حاشیه ساخت. من خودم می‌گویم بد بودم چون در شرایط بد تاکتیکی قرار داشتم چون مربی‌ام هنر استفاده از من را نمی‌دانست. در جام‌جهانی هم دیدید که بازیکنی مثل مسی و رونالدو برای تیم کشورشان خوب بازی نکردند اما بعد از جام نیز ستاره تیم باشگاهی‌شان بودند چون مربی باید بلد باشد از بازیکن بازی بگیرد، قطبی نه تنها این هنر را نداشت که حتی مرا بسته بود. او از ایران به پول هنگفت و موقعیت رسید و رفت ژاپن و حالا همه دارند به یکدیگر می‌پرند. بازیکنی که فقط به دو اردوی تیم‌‌ملی دعوت شده دارد مرا زیر سؤال می‌برد. اینها زور دارد.

تا اینجا که همه‌چیز را با اسم افراد مورد نظرت گفتی این بازیکن منتقد کیست؟

اسم هر کسی را که نباید به زبان آورد، بگردید ببینید کدام بازیکن موهایش را رنگ می‌کند و قاچاقی در یک تیم خوب لیگ حضور دارد؟

جای افشین قطبی بودی جواد نکونام را دقیقه چند تعویض می‌کردی؟

جای او بودم از نکونام درست بازی می‌گرفتم.

برای جانشینی قطبی مربی داخلی را اصلح‌تر می‌بینی یا خارجی؟

خود مسئولان صلاح کار را باید بسنجند اما امیدوارم مربی جدید تیم‌‌ملی در حد تیم‌‌ملی باشد.

مگر مربی قبلی در حد تیم‌‌ملی نبود؟

به نظر من نه!

صحبت خاصی مانده؟

می‌دانم اهالی فوتبال و مردم از من انتظار بالایی داشتند، حقیقتاً در شرایطی نامساعد تمام تلاش خود را به کار بستم اما همان‌طور که توضیح دادم اوضاع برای راحت و مناسب بازی کردنم فراهم نبود و از همه این عزیزان علاقه‌مند به تیم‌‌ملی عذرخواهی می‌کنم. من در 12سال اخیر هرگز چنین مصاحبه‌ای نداشته‌ام ولی ببینید چه شده که جواد نکونام این‌چنین تند صحبت می‌کند.

38

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 130
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    16 2
    خود ايشان در حد تيم ملي بودند؟
  • محسن IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    6 1
    خیلی رو داری واقعا برای شما متاسفم که اینطور داری حرف میزنی اقای مثلا محترم وقتی بهترین بازیکن دنیا هم مواظب ساق پاهاش باشه و بازی خودشو انجام نده از بهترین مربی دنیا هم هیچ توقعی نیست وجدان داشته باش و در خلوت خودت بشین فکر بکن و از حرفهای خودت خجالت بکش مردم همه چیز رو می دونند اقای نکونام
  • بدون نام CA ۰۶:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    3 0
    از صدقه‌سری نام تیم‌ملی ایران. فوتبال ما افت کرده ولی هنوز در قاره نام بزرگی دارد و شخصی که 2 سال سرمربی تیم ایران باشد ناخودآگاه وجاهت می‌یابد، خب کافی است از جانب 4 آژانس هم لانسه شود. با این حساب ژاپنی ها چرا علی پروین - ناصر ابراهیمی - و همه مربیان ایران را به مربیگری تیم های محلی اشان استخدام نکردند؟ رسم ما ایرانیان همینه پاچه خواری در حضور و لیچاربافی پس از سقوط
  • علـــــــی IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    3 7
    زنده باد نکونام
  • بدون نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    3 0
    بابا چه ربطي به قطبي دارد قطبي جاي خودش ضعف ولي شما ها بزرگ هاي تيم هم با دلسوزي بازي نمي كنيد فوتبال هم كه سياسي وقتي يكي مي رود تمام كاسه كوزه ها را سرش نشكنيد
  • بدون نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    بابا چه ربطي به قطبي دارد قطبي جاي خودش ضعف ولي شما ها بزرگ هاي تيم هم با دلسوزي بازي نمي كنيد فوتبال هم كه سياسي وقتي يكي مي رود تمام كاسه كوزه ها را سرش نشكنيد
  • بدون نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    3 2
    قطبی حرف بی تربیتی زد؟؟؟؟ تو رو خدا یه دروغی بگو که باورمون بشه. مربی اوساسونا که قطبی نیست چرا اونجا نکونام و شجاعی کاری نمی کنن؟ نکنه کاماچو هم بین 2نیمه حرف بی تربیتی می زنه؟؟!!!!!
  • س.ا.م IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    2 2
    نه تنها ایشان که داداش مسعودشان هم در حد تیم ملی که هیچ تیم محلی هم نیستند...آفت تیم ملی ما همیشه همین خارج ندیده های جو زده بوده و گویا متاسفانه خواهد بود...
  • منصور IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    5 1
    عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه. افتضاح ترین بازیَ کردید.
  • بی طرف US ۰۶:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    3 0
    جواد جان زبون که داشتی میگفتی من نمیتونم بازی کنم تعویضم کن . . .
  • بهنام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    3 0
    همه بازی ایشون رو که اینهمه رو دیدن که90 دقیقه توی میدان قدم زدند خوبه به جای این چنین بازیکنانی که فقط پول پرستند اونایی که وطن پرستند بازی کنند
  • بدون نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 2
    هر ايراني در بازي با كره متوجه مي شد كه روحيه حمله را از تيم گرفته اند. حذفهاي جواد قانع كننده است. او بازيكن با احلاق و كاپيتان تيم ماست.بايد براي نظرات او ارزش قائل شد.فدراسيون بايد در مقابل عملكرد آقاي قطبي پاسخگو باشد كه نيست.
  • سالم IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    4 1
    واقعا برات متاسفم اقای نکونام
  • بدون نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    4 1
    بیچاره قطبی باید می آوردت بیرون تا حالا بازی بدت رو گردن کس دیگه ای نندازی جناب کاپیتان. اونی که در حد تیم ملی نیست تویی. گفتن من بد بودم و بد بازی کردم انقدر سخته؟ کسی که تو لیگ اسپانیا بازی میکنه که دیگه باید حرفه ای شده باشه. این چیز ها رو هم یاد بگیرید بد نیست.
  • نكته IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    4 2
    آقاي نكونام شما ديگر به درد تيم ملي نمي خوريد،عوض اين توجيهات به فكر خداحافظي از تيم ملي باشيد.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    4 1
    يكي نيست به آقاي نكونام بگه نه اينكه شما خودت و شجاعي خيلي در حد تيم ملي بوديد بازم به غيرت قطبي كه به شما 2 تا بدترين بازيكن بازي داد وگرنه همه ديدن 2 تا لژينر تيم بدترين تيم بودند.اگر هم قطبي بددهني كرده باشه كه همه ميدونند دروغه ولي حق شما 2 تا بود كه بهتون بد و بيراه گفته بشه بازيكن با غيرت؟؟؟؟؟؟؟
  • شيميزو IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    آقا چرا همه كاسه كوزه ها رو سر فدراسيون مي شكونيد بخدا اين همون تيمي بود كه قلعه نوعي تو پنالتي باخت حالا اون موقع بحث زير ساخت نبود حالا كه چون قطبي تيم رو بازونده همه قطبي رو از شكست معاف مي كنند به زير ساخت گير مي دن اين آقا اون تركيب افتضاح رو در مقابل كره داده بود نه فدراسيون
  • امین زنده به عشق پرسپولیس IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    قطبی رفت و همه ما را سرکار گذاشت.....او رفت دنبال خوشی...ما ماندیم هزار بدبختی.....آقای نکونام...مثل پارک جی سونگ از بازی های ملی خداحافظی کن.....بذاز تیم ملی در نبود شما...با حضور جوانان پر از انگیزه برای جام جهانی آماده شوند......خود شما گند زدید به بازیهای تیم ملی...اونوقت علیه قطبی حرف میزنی!!!!!!!دیگ به دیگ میگه ته دیگ
  • بدون نام US ۰۷:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    جالبه هر مربی که میره یا بی ادب بوده یا روحیه تیم رو خراب کرده در کل مربی نبوده. خوب یک کلمه بگید ما بازیکن نیستیم. یه فرقی بین بازیکن تیم ته جدول اسپانیا با بازیکن تیم های بزرگ باید باشه دیگه
  • امیر IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    ما ایرانی ها عادت داریم گناه خودمون رو به گردن کسی که حضور نداره بندازیم.چرا تاحالا حرف نزده بودین؟!!!!! فقط تخریب شخصیت می کنید.همه ایرانی ها قطبی رو می شناسن.
  • حامد IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    قطبي رفت شيميزو رو مثل توت فرنگي هاش معروف كنه ما داريم حسرت ميخوريم ... زرشك
  • رضا IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    تازه دلایل شکست تیم داره مشخص می شود همین طور با بلازویچ و برانکو هم برخورد شد امان از بازیکن سالاری در ایران
  • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    2 0
    اگه جای قطبی بودم نکونام دقیقه 30 نیمه اول تعویض می کردم...
  • شیرین IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    3 0
    حالا قطبی "بلد نبود " ازت بازی بگیره،تو که وارد بودی می‏خواستی توی نیم ساعت اضافه با کره حالا یه کم دست از حرف شنوی ورداری از دفاع بیای بیرون،ده آخه مرد حسابی اگه کاری از دستت بر میومد که میکردی چرا بهونه میاری؟قطبی حبست کرده بود؟مگه پا نداشتی ؟می خوام بدونم الان قطبی بد بازی گرفته ازت،اگه بهترین بازیکن میدون هم می‏شدی باز هم با قطبی بود؟یا اوم موقع شاهکار خودت بود بدون کوچیکترین دخالت مربی؟
  • امیر علی KW ۰۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    جناب اقای نکونام به خدا من یکی خیلی دوست دارم ولی مرد باش , مشخص بود تاکتیک قطبی چیه , نمی تونست بی مهابا حمله کنه ولی شما افتضاح کردی اون توپی که منجر به گل شد را در فاصله 4 متری خودت پاس دادی به حریف این دیگه به قطبی چه ربطی داری یه پاس درست نمی تونی بدی
  • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    2 0
    من كاملاً با نظر نكونام موافقم قطبي فقط يك آناليزور معمولي بود آمد و بار خود را بست و رفت. نكونام امتحان خودش را قبلا پس داده و هميشه در سطح تيم ملي ايران و گاهي هم بالاتر بوده .
  • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    زودتر باید این حرفارو میزدی که اینهمه ازت انتقاد نکنن .زنده باد جواد نکونام
  • بدون نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    چرا نمی گیم فدراسیون ضعیفی داریم تا8سال پیش جام جهانی میرفتیم ولی حالا چی؟
  • اميد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    برو بابا جمع كن بلد نيستي بازي كني چه ربطي به قطبي داره . افشين جان خوب كاري كردي نيومدي ايران
  • بابک CZ ۰۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    نطرات اینجا به نظر مردمی نمیرسند !
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    2 1
    واقعا جای تاسف داره که ضعف خودشو گردن کسی دیگه بندازه خواهیم دید نکونام فصل بعد کجاست اگه بالاتر از تیم های قطری و اماراتی که پول میدن کاپیتان ناتوان تیم ایرانو برا اسمش استخدام کرد من خودمواز بالا برج میلاد پرت می کنم مسعود شجاعی که باید بره تیم محلات مسی رو تعویض میکنه میره دست میده میشنه رو نیمکت اگه قطبی بعد از بی احترامی شجاعی اخراجش میکرد کار تیم به اینجا نمی رسید
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 2
    جواد جون ديگه وقت خداحافظي فرا رسيده خداحافظ جواد عزيز
  • بدون نام DE ۰۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    آقای نکونام قطبی فضای حرکتی شما رو کم کرده بود يعنی پای شما رو هم بسته بود که تو هر بازی حتی يه پاست هم به قصد نمی رسيد اين که شما پاس اشتباه می دادی هم تقصير قطبی بود?
  • امین IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    این آقایونی که میگویند قطبی فقط آنالیزور بوده یکی نیست ازشون بپرسه این خوزه مورینیو اولش چی کاره بوده؟ عزیزان! اون بابا 8سال پیش تو تیم چهارم جهان اون زمان، آنالیزور بوده حالا تجربه کسب کرده محبوبیت نسبی بین مردم داشته(همین الان هم از پیام های مردم تو سایت ها معلوم هست که هنوز این محبوبیت کم رنگ نشده) شده سرمربی ایران. آخه این چه توجیهی هست که می کنید. به قول یکی از دوستان چرا مربی های دیگه ی ایران نمی تونند لژیونر بشوند؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    اين حرفا نيست مواظب پاهات بودي كه آسيب نبينه. يادش بخير بزرگان فوتبالي كه براي عشق به مردم و كشورشون تلاش مي كردند نه براي پول؟ ميدوني اونا كين آقاي نكونام پس گوش كن ۀ ا- علي پروين2- حسن روشن3- ناصر حجازي4- غفور جهاني 5-عبدالعلي چنگيز7- شاهرخ بياني8- بهداش فريبا9-.......اينا و خيلي از كسان ديگه يادت باشه كه قلب 70 ميلون ايراني رو شكستي فقط بخاطر پول
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    من حرفای جواد نکونام رو اصلا قبول ندارم.به نظر من تاکتیک ایران تو این دوره بهتر از دوره های قبلی بود و با هر تیمی با یک تاکتیک جدید بازی میکرد..
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    سوال کنکور 90=شجاعی در بازی ایران و کره چه نقشی داشت؟1)نخودی2)بیخودی3)تماشاگر جوگیر4)بازیکن یه دست5)بازیکن بیدست6)همه ی موارد
  • فوتبال زده IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    برووووووووووو.متاسفیم.برووووووووووو
  • سيامک IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    اصلا نمی تونم باور کنم که اين مصاحبه يک بازيکن حرفه ائی وکاپيتان تيم ملی باشه !!!! آقای نکونام از صحتب های شما می شود اينطور نتيجه گيری کرد ؛ که بازی شما با تفکرات مربی سازگاری نداشت و استفاده از شما دراين بازی اشتباه بود .
  • محمد IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    ایراد گرفتن آسونه چه پیشنهادی برای خوب شدن تیم ملی داری؟ چه پیشنهادی میدی تا مثل ژاپن مردونه جلوی تیمهای دیگه بازی کنیم و از عرب بودن و اروپایی بودن و آمریکای جنوبی بودن و آفریقایی بودنشون مثل موش نریم تو لونمون ؟ نقش شما در دادن روحیه مبارزه و مردونگی و ارائه بازی زیبا چی بود؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    خود ايشان در حد تيم ملي بودند؟
  • بدون نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    مشکل داشتی تو تیم نمی موندی که بخوای آّبروی خودتو آبروی فوتبال ایران رو بیشتر از این ببری
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    آقاي نكونام وقتشه كه خداحافظي كني. تا براي هميشه نامت براي ايران «نكونام» باشه
  • جلال الدين IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    شما خودتون در حد تيم ملي نبوديد.يعني فقط آقاي قطي در شكست تيم مقصر بودند؟ اگر صادقيد مقصرهاي اصلي رو معرفي كنيد و نسبت به كسي كه نمي تونه از خودش دفاع كنه منصفانه حرف بزنيد و شهامت انقاد از خود رو داشته باشيد جناب آقاي جواد جان.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    خحالت بکش اقای نکونام اونیکه لیاقت کاپیتانی تیم ملی رو هیچ وقت نداشته حالا پس از اون بازیهای افتضاحش داره یکی دیگه رو مقصر میدونه .شما ازهمین تیم ملی به یه تیم درجه دوی اسپانیای رفتی حالا فک میکنی همه کاره ی تیم ملی هستی که بخودت اجازه میدی هر حرف چرتی رو بزنی شما برای تیم ملی چه کردی اقای محترم
  • جلال IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    آقای نکونام فهم وشعور تماشاگران را نادیده نگیر ما هم فوتبال را می شناسیم شما اگر می توانستید بازی کنید وهجومی باشید می توانستید .شما ومسعود شجاعی دیگر انگیزه در تیم ملی ندارید وبه اندازه کافی پول جمع کردید .
  • medhi NL ۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    شما ها چقدر سده هستید که این حرف ها رو باور میکنید .. بابا هر چی هم که قطبی باد بود ، چرا شما نمیتونستن یک توپ از این کره یه بگیرین ، نندازین تقصیره اون بیچاره ، اگه با همون بازی افتضاح میبردن الان قطبی همه چی بود ...آقای نکونام از اسمه کره ترسیدن ، شما و شجایی و اون آقای رضایی همتون میترسیدن ...بازیکنهای کره سره کارتون گذشته بودن ، به قطبی چه ربطی دشت ...قطبی حتا بازیهای قبلی هم میگفت ، متاسفانه بازیکنها حرف رو زیاد گوش نمیکنن ، با اینکه برده بود بازی رو ...پس لطفآ الکی حرف نزن
  • منطقی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    حقیقت اون چیزیه که با چشمام دیدم و از ته دل حس کردم. تیم ملی در برابر کره جنوبی کاملا ترسیده بود و اینو می شد به وضوح در رفتارشون دید. در وقت دوم اضافه هم همه به امید این که رسیدن به پنالتی توی زمین راه می رفتن و دست از یارگیری برداشته بودند و گل خوردیم. این مسائلی که گفته می شه همه جا وجود داره ولی تاکتیکی و تکنیکی نیست که در باخت تیم تاثیر کامل داشته باشه.
  • مهتاب IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    قطبی لیاقتش بالا تر از تیم ملیه
  • pante-a IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    بابا جان بازی بلد نیستی تقصیر دیگران ننداز
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 1
    شما هم در حد تیم‌ملی نبودی آقای نکونام. فکر می‌کنم پاس دادن به تیم حریف ربطی به تاکتیک سرمربی نداره.
  • رضا US ۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    امپراطور وعده ها همینه دیگه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    اگه اینجام مث اسپانیا میفرستادنتون رو سکو اینقدحرف مفت نمی زدی!همتون ی مشت بی تعصب پولکی هستین که بفکر ساق پاتون هستید.شماضعیف بودین و اشتباه قطبی بازی دادن به شما بود
  • بیدل NL ۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    كسي از قطبي انتقاد مي‌كند كه خودش در بازي با كره 3 بار به اشتباه توپ را پشت محوطه جريمه خودمان به بازيكنان حريف داد. كسي كه قرار بود عصاي دست او باشد اما نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه بدترين بازي‌هايش را به نمايش گذاشت کی به شما خط داده بود که باعث حذف تیم ملی بشی اگر شهامت داری دراین باره صحبت کن .ودر ضمن درباره فحاشی جنابعالی در هتل شرایتون چه نظری داری
  • ناصر IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    2 0
    چرا علی دایی به لیگ ژاپن نرفت؟
  • اميد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    شما هم به خبرنگاران بي ادبي كرديد يادتون رفته؟
  • میلاد ایران 19 IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    اگه الان قطبی هنوز سرمربی بود اینا رو میگفتی ؟؟؟ در ضمن تو بازی با کره اصلا قابل قیاس با بدترین بازیکن کره هم نبودی چه برسه یه پارک!!!! خجالت بکش
  • شهاب US ۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    لیاقت کاپیتانی تیم ملی نداری
  • محسن IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    ببین این فوتبال ماست. اینم کاپیتان قشنگمونه. پارک جی سونگ سوسکش کرده بود.
  • شهرام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    کاپیتان اگر شما هم مثل علی کریمی میکشیدی کنار قطبی میرفت
  • Taha GB ۱۴:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    اولاً واست متاسفم که اسم کاپیتان روت گذاشتن. دوماً وقتی تو یه پاس درست نمیتونی بدی چه ربطی به تاکتیک مربیت داره؟!!! با این حرفا جز اینکه خودتو ضایع تر کنی کار دیگه ای نکردی...
  • Esteghlali GB ۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    اون از اون حرفات به خبر نگار ها که زدی زیرش، اینم از این حرفات که اون بازی افتضاحتو که یه پاس درست نمیدادی میخوای پشت قطبی پنهان کنی. حیف اسمه کاپیتان که رو تو باشه ...
  • Shahin GB ۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    اسمه کاپیتان برات سنگینه. تو وقتی نمیتونی پاس بدی چه ربطی به مربی داره. مگه مردم و چی فرض کردی که اینارو میگی ؟؟؟!!!
  • Ali M GB ۱۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    2 1
    آخه تورو چه به کاپیتانی. قطبی اگه یه اشتباه کرده باشه، تورو کاپیتان تیم کرد که واست خیلی سنگینه ....
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    2 1
    نکونام دنبال مقصر می گرده تا بازی بدش رو توجیه کنه.........
  • بدون نام US ۱۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 2
    آقا پسر دبگه حرفو کم کن و بابای
  • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 2
    من زماني كه درپاس بازي ميكردي شناختمت كه چه آدم دروغگويي هستي بايد يادت بياورم كه بااستوك كفش به ابروي پژمان جمشيدي كوبيدي درحال خونريزي بود وگفتي تمارض ميكنددرآنزمان فهميدم خيلي مردي
  • بدون نام GB ۱۵:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 2
    همین که پشت مربیت حرف میزنی شخصیت خودتو نشون میدی، دیگه بقیش بماند که چه چرندی میگی ..... کاپیتان!!!!!!!!
  • هوادار تیم ملی ایران IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    تو لیاقت قطبی رو نداشتی. نمیدونستم اینقدر ادم نامردی هستی جواد نکونام
  • امیر IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    یارو خودش افتضاح زده تو بازی اونوقت میای از مربی انتقاد میکنه
  • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    گويا نظر كساييكه از نكونام دفاع مي كنند رو سانسور ميكنيد. ازشمابعيد نيست
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    کاشکی خدا به آقای نکونام شهامتی می داد که زمانی که آقای قطبی مربی تیم ملی ایران بود نطق می فرمودند.این رسم مردانگی نیست.آقای قطبی آنالیزو بود قبلی از اینکه بیاد تیم ملی ، قبول شما آقای نکونام قبلی از این که بیای تیم ملی چی بودی بچه مایه دار بودی، می دونستی اسپانیا کجاست به نظرم خیلی بی ادب و نمک نشناس باید باشی که این طور در مورد آقای قطبی صحبت کردی چه بخوای و چه نخوای آقای قطبی تو قلب مردم ایران جا دارد
  • رضا DE ۱۷:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    چه طور شد آندو تیموریان و پژمان نوری تحت همان شرایط تمرینی خوب بازی کردند و فقط بدن تو و شجاعی خالی کرد؟
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    درسته که جواد بد بازی کرد اما این هم درسته که قطبی بیش از اونکه عمل کنه حرف میزنه
  • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    آقای نکونام یادت رفته چند ماه پیش در اوساسونا به دلیل بی انضباتی چه رفتاری باهات شد. بیانیه ای که باشگاهت داد باعث شرمساری هر ایرانی بود.
  • Moosa GB ۱۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    آره خوب، قطبی اگه مربی بود تو و اون رفیقتو با لگد مینداخت بیرون.
  • بدون نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    بلاشک تعداد قابل توجهی از نظرات این جا نگارش یک نفر است.
  • دلسوز US ۱۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    بابا از قبل از جام ملتها براش هر رووز یه جانشین مشخص میکردن پس کجاست اون مربی درجه 1 خارجی؟حالا میخوان یه مربی که تو جام قبلی به زور از گروهش بالا اومد دوباره بیارن (یه مهره سوخته)مربیان وطنی نظیر خدادادو... که فقط ایراد میگیرن حسین کعبی هم که بزرگترین افتخارش لگد زدن تو صورت فیگو بود
  • بدون نام DE ۱۹:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    جز این که آبروی ایران و ببرید و پولاتونو بیشتر کنید و چرت و پرت بگید کار دیگه ای بلد نیستید خودشون بازی بلد نیستن میندازن گردن این و اون.ی
  • امین US ۱۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    اگه نکونام بازی کردن بلد بود کاماچو تو بازی با رئال بش بازی می داد
  • بدون نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    2 1
    از همتون ممنونم كه ضايع كردين نكونام رو اين بابا فكر كرده مردم فوتبال نميفهمن
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    همه ی حرفاش درسته ولی خودشم مقصر بود ما مردم فوتبال دوست فقط به فکر استقلال و برسبولیسو این اواخر تراکتور هستیم که اگه الان همین نکونام تویه این دوتا تیم بازی کرده بود رو سرمون میزاشتیمش
  • شال ممد US ۱۹:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    جاي تاسف داره كه ميلياردها تومان خرج تيم ملي و آقايان به اصطلاح ورزشكار مي شود ولي ذره اي از جوانمردي و مسئوليت بويي نبرده اند . تك تك عناصر از راس فدرايون تا بازيكنان تيم مقصرند - با فرا فكني و اين تكنيك هاي نخ نما شده و يك بام و دو هوا ديگرآبي گرم نمي شود - يا مانند ديگر كشورها از ابتدا يك چرخه درست را پايه گذاري كنند - يا كلا فدراسيوني به نام فوتبال را گل بگيرند كه جلوي ضرر را از هر كجا بگيري منفعت است .
  • shsk IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    آفریننکونام. اینایی که از قطبی حمایت میکنن هیچی از فوتبال نمیفهمن. خوب شد دیگه هافبک دفاعی نداشتیم و الا به جای مهاجمام هافبک دفاعی مییذاشت تو بازی. از یک ویدیو ادیتور بیشتر انتظار نداشتم.
  • بدون نام US ۱۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    آقای کاپیتان!!! خدایی اگه تو همون بازی تعویض می شدی,علم شنگه راه نمی انداختی؟؟ شما که هافبک دفاعی بودی این بود اوضاع احوالت وای به اینکه تو حمله هم شرکت می کردی. اقای کاپیتان!!!!! مردونگی چیز خوبیه, صادق بودی تو 2 سال گذشته در فشانی می کردی کاپیتان!!!!
  • حمید اوساسونایی DE ۲۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    کی بود کی بود من نبودم.این عادت ما ایرانیهاست.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    قطبی مار خوش خط وخالی بود که با حرفاش همه رو گول زد مرسی از مصاحبت لطفن بقیه حقایق رو هم بگو تا همه بفهمن قطبی چه شیادی بود
  • ناشناس IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    جام را به شخصیت مربی نمیدن.هند به کره گل زد ما حتی یک حمله درست وحسابی نتونستیم رو دروازه کره ایجاد کنیم.قطبی اگر چه شخصیت داشت اما شرایط سر مربی گری را نداشت.ماهم فریب این شخصیتو خوردیم.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    برین یقه اونایی رو بگیرین که امثال قطبی رو که تو هیچ کشوری سرمربیگری نکره میارن میکنن نفر اول تیم ملی این مملکت . ببینید ژاپن میره چه جور مربیایی میاره اونوقت ما میریم کی رو میاریم . بعد میگیم باختیم چون فوتبالمون 30 سال از کره عقب تره . نه خداییش فکر میکنن مردم اینقدر نفهمن؟
  • بدون نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    2011 نشد 3011 شاید اونموقع قهرمان شدیم تا شقایق هست زندگی باید کرد .
  • رضا A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 1
    الا تا نشنوی مدح سخنگوی که اندک مایه نفعی از تو دارد که گر روزی مرادش برنیاری دو صد چندان عیوبت برشمارد ... برا کاپیتان تیم ملی !!! متاسفم.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    1 0
    جونم صداقت.قطبی عجب گرگی بود!!!!
  • علي IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 0
    با اين حرف ها عملكرد تا توجيح مي كني آقاي نكونام ،‌ سرباز تيم ملي! جوانان با غيرت اين مملكت جونشون تو جبهه ها براي سرافرازي ايران ايراني فدا كردن اما شما سرباز پوشالي با تخريب و ترور شخصيت سرمربي سابق تيم ملي چي مي خواي ثابت كني؟ دين ايمان داري مرد
  • بدون نام IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    ما مردم ايران عاشق افشين قطبي هستيم
  • نازنين IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    آقاي نكونام پرونده شما هم در برابر ملت ايران بسته شد. حال كه اينقدر بد بازي كردي با فرافكني بد بازي كردنت رابه قطبي نسبت مي دهي. بله بازي با 3 هافبك دفاعي تفكر ايشان بود و مسئوليتش را هم پذيرفت ولي شما حتي يك پاس درست هم ندادي. چقدر حاشيه چقدر حاشيه كي موهاشو رنگ كرده كه از گاو حرف زده واي واي اميدوارم هرگز در فوتبالت موفق نشوي
  • مجید سالاری IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 0
    دمت گرم جواد کا اینها را یکی زودتر میگفت تا تیم ملی به این وضع نیفته (نوشدارو بعد از مرگ سهراب)
  • بدون نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 0
    فوتبال ما غیره تخصصی اداده میشه نتیجه اش همینه. قطبی دنبال شهرت ÷ول بود که بهش رسید رفت
  • فرشيد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    ازاينكه شما را به عنوان يك بازيكن فهيم و با شخصيت مي دونستم ، براي خودم متاسفم. شما هم با اونيكه فقط بلدن به خر مرده لغد بزنن هيچ فرقي نداريد.قطبي هم مثل ماها روي شما زيادي حساب باز كرده بود وگرنه اگر بازي با كره بعد از اولين گندي كه زذي از بازي بيرونت مي كشيد ، نتيجه چيز ديگري مي شد.
  • بدون نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    عروس بلد نیست برقصه میگه اتاق کجه
  • یزدان IN ۰۶:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    برای نکونام متاسفمِ.
  • رضا IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    2 1
    براي نكونام با اين مصاحبه بسيار متاسفم. ايشان از بي تربيتي ! آقاي قطبي ذكر كردند، آيا ايشان از مربيان محترم ايراني ( آقاي مايلي كهن و ...) كه حتي جلوي دوربين تلويزيون بي ادبي مي كردند، بدتر بودند؟ ما كه جز ادب از ايشان چيزي نديديم. اين قدر بي انصافي نكنيد.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    تو پاس دادن هم بلد نبودی اقای مثلا کاپیتان چه ربطی به بد بازی گرفتن داره
  • نويد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    جناب نكونام عزيز، واقعا" آبروي خودت را با اين مصاحبه بردي و ديگر جايي در تيم ملي و مردم ايران نخواهي داشت
  • peyman baghery IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 0
    hamishe injori bodeh age be joz in mishod jaye taajoooooooooob dasht.mardomo gir nayaarinnnnnnnnnn aghayon.
  • داتیس US ۰۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    قطبی که با ارنج اشتباه و استفاده از نفرات با سبک بازی شبیخ به هم درصد بالایی مقصر هستش ولی آقای نکونام اصلا بازی رو دوباره دیدی و دیدی که شما با اون آندرانیک پر ادعا که من نمیدونم چجوری توی تیم ملی اومده حتی یه پاس درست نمیتونستین بدین چه برسه به اینکه رهبر تیم تو زمین باشی...کاپیتان سیروس قایقران یادش بخیر...متاسفم واسه شماها...
  • مريم IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    آقاي نكونام، با اين مصاحبه آبروي خودت را بردي. شما واقعا" دلسوزانه براي تيم ملي بازي نكردي حتي آقاي باقري هم اين را گفت. بهتر است ديگر در مورد قطبي اظهار نظر نكني
  • رامین IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    آقای مثلا کاپیتان اگه قطبی از تیم ملی به ژاپن رسید(چرا دایی و قلعه نویی و ابراهیمی و ... نرسیدن؟؟؟),تو و دوستتم از این تیم به اسپانیا رسیدین که حالا از ترس آسیب دیدن افتصاح بازی می کنی و 3 بار تو محوطه توپو لو می دی.چون قطبی آنالیزور بوده تو ابتدایی ترین تکنیک های حفظ توپ و پاس دادنو بلد نیستی که به کره پاس گل می دی؟؟؟؟؟!!!.چون قطبی بین دو نیمه بی ادبی کرده!!!! تو, تو لابی هتل شرایتون هر چی از دهنت در اومده به خبرنگارای ایرانی گفتی؟؟
  • رامین IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 0
    آقای مثلا کاپیتان اگه قطبی از تیم ملی به ژاپن رسید(چرا دایی و قلعه نویی و ابراهیمی و ... نرسیدن؟؟؟),تو و دوستتم از این تیم به اسپانیا رسیدین که حالا از ترس آسیب دیدن افتصاح بازی می کنی و 3 بار تو محوطه توپو لو می دی.چون قطبی آنالیزور بوده تو ابتدایی ترین تکنیک های حفظ توپ و پاس دادنو بلد نیستی که به کره پاس گل می دی؟؟؟؟؟!!!.چون قطبی بین دو نیمه بی ادبی کرده!!!! تو, تو لابی هتل شرایتون هر چی از دهنت در اومده به خبرنگارای ایرانی گفتی؟؟ (خبرگزاری فارس)
  • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    اون در حد تیم ملی نبود یا تو؟ شاهکار!!!!!!!
  • نوشين IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    جناب نكونام، اين كه آقاي قطبي از آناليزوري به سرمربيگري رسيدند هيچ اشكالي ندارد. مگر شما از كجا به اوساسونا رسيديد. حرفهاي شما اصلا" در شان شما(كه البته به ما مربوط نمي شود) ولي در شان ما مردم ايران نبود. قطبي بهترين سرمربي دوران اخير فوتبال ايران بود
  • رادين IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 1
    حرفهاي آقاي نكونام بسيار بچگانه و مسخره است. فكر مي كنم با اين كامنت هايي كه ايشان گرفتند عكس العمل مردم را گرفتند. بله در اين شكست همه مقصرند ولي ابتدا مديريت فوتبال و سپس بازيكنان و بعد هم سرمربي. مردم ايران هميشه آقاي قطبي را گرامي خواهند داشت. تاريخ قضاوت خواهد كرد.
  • رهام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 1
    آقاي نكونام با اين مصاحبه به شعور مردم ايران توهين كردند و حتما" بايد عذرخواهي كنند. وعده ها و صحبت هاي قطبي هم لازمه فوتبال حرفه اي و براي بالا بردن روحيه بازيكناني مثل ايشا است. جالب است حال كه قطبي قبل از جايگزيني با يك تيم مطرح و در يكي از بهترين ليگ هاي آسيا قرارداد بسته اينقدر افشاگري مي شود!!!!
  • مازيار IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 1
    براي جواد نكونام با اين مصاحبه اي كه كرده متاسفم. ايشان ديگر جايگاهي در دل مردم ايران ندارند. پاس هاي اشتباه ايشان و حتي پاس گل اشتباه ايشان كه منجر به گل كره شد از ياد ما نميره. قبلا" كه از عربستان و بحرين و امارات هم مي باختيد حداقل قطبي كاري كرد از اين تيم هاي دسته چندم آسيا نبازيد. قهرماني پيشكشتون
  • زيبا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    آبروي و حيثيت تيم ملي را برديد زير سوال بازي بلد نيستيد چرا جسبيديد به تيم ملي بريد اصلا بايد تيم فوتبال ايران را گل بگيرند
  • آرین IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 1
    جواد شرم کن تو نمک میخوری نمکدان میشکنی
  • برديا IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 1
    قطبي واقعا" بهترين گزينه براي مربيگري تيم ملي در درازمدت بود كه مديريت غلط فوتبال اين فرصت را فراهم نكرد. حالا امثال نكونام مي خواهند بازي بد خود را توجيه كنند كه به هيچ وجه قابل قبول نيست
  • امير علي IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 0
    مشخص شد نكونام ذره اي تحمل انتقاد رو نداره. آقاي نكونام با اين حرفا نمي توني جواب بد بازي كردنت رو بدي. اشتباه قطبي اين بود كه به شما اعتماد كرد بلكه مي بايست از همون اولين بازي تعويض مي شدي
  • محمود IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 1
    آقا جواد خودت در قد و قواره تيم ملي نيستي نه آقا افشين كه ماه بود
  • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    2 0
    اگر همین نکونام که این همه ازش انتقاد میکنید نبود ایران دور رفت مقدماتی جام جهانی حذف میشد واقعن نمک نشناسید به خاطر یه بازی بد اینقدر پشته سرش بد میگویید
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 1
    ببینید قطبی کی بوده صدای اینم دراورده
  • بدون نام US ۲۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    1 1
    آقاي نكونام وقت خداحافظيت فرا رسيده از چشم ملت ايران افتادي بيش از اين خودت رو خراب نكن، من از طرفدارات بودم اما از امروز نتنها طرفدارات نيستم بلكه آرزو ميكنم هر چه سريعتر خداحافظي كني چون رنگ و بويي از جوانمردي نبردي، بدترين آرزوها رو برات دارم، متاسفم برات
  • بدون نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    1 0
    برانکو هم بعد از جام جهانی برنگشت چرا به اون گیر ندادی
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    1 1
    حقیقت تلخه داداشم ... اگه به به و چه چه می کرد قبولش داشتید؟؟ اون ضعف خودشو قبول کرده اما یه آنالیزور در حد تیم ملی نیس که داداشم ... جواد با غیرت ترین فوتبالیست تیم ملی بود ... خواهشا اون بی مخایی که از فوتبال چیزی نمی فهمن نیان پش سر کاپیتان لایق تیم دری وری بگن .. قطبی به جای شیر موش بود....... اهل شعار بود .............
  • خمار IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    0 1
    مرسی آقای کاپیتان! ما ایرانیها همیشه عاشق پیکان هستیم! جواد جان تو هم از نسل همون پیکانی ها هستی! نمک نشناسی و نامردی هم حدی داره! امیدوارم چشم بادومی های ژاپنی مثل ما تنگ نظر نباشن! البته انتقاد فنی به بازی با کره ائنهم نیمه دوم به قطبی وارده درستمثل حرف کاپیتان کریم
  • Amin US ۰۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۳
    1 1
    آقای نکونام، کاش تو اسپانیا به جای پول بهتون درس جوانمردی یاد میدادن تا برای پوشوندن عیب خودتون پشت سر بقیه حرف نزنید. سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست ....... قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود
  • kave IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۳
    0 1
    ستاره کاغزی و پوشالیه پر ادعا! متاسفم برات.تا دو تا انتقاد ازش کردن حول شد و این پرت و پلا ها رو گفت.
  • هدی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    1 0
    نکونام نباید این حرف ها را می زد چون مردم ما جنبه ندارند ،این کسایی که ادعا میکن که فوتبال شناسند، ولی سواد ندارند و (حتی)،(حتا)مینویسند بهتر که اول برن املا یاد بگیرن بعد اظهار نظر کند،وبازیکن تیم شان را که چند سال در تیم زحمت کشیده و در هر بازی حداقل یک گل زده را به کسی که معلوم نیست از کجا آمده نفروشند.
  • بدون نام DE ۱۵:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
    1 0
    ba hameh harfhaat mowafegham. hanuz mardom ghotbi ro nashenaakhtand.
  • رضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
    2 1
    آقاي مسئول فدراسيون اين آقارو از كاپيتاني تيم ملي محروم كنيد - اين چه حرفائيه آخه
  • عباس IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
    0 0
    مشکلات فوتبال ایران ریشه ای و فراتر از این حرفهاست اخه مااگر هر مربی دیگه ای را بیاریم شاید مقطعی جواب بده ولی در دراز مدت چی؟