من ادعای نویسندگی ندارم برای همین هم خیالم راحت است...نوشتن برای من شغل نیست. نتوانست من را مجاب کند. برای من کسب نشد. برای من عشق بود...شاید نوشتن هم نوعی راه برای رسیدن به خداست.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم «معجون عشق» حاوی گفت‌وگوهای یوسف علیخانی با نویسنده‌های معروف به عامه پسند مانند «ر. اعتمادی»، «فهیمه رحیمی»، «امیر عشیری»، «نازی صفری»، «مریم ریاحی» و... روانه بازار نشر شد. در این کتاب با 14 نویسنده عامه پسند که آثارشان جزو پرفروش‌ترین آثار این حوزه است و خواننده ها اغلب آنها را می شناسند، گفتگوهای جالبی انجام شده است.

نازی صفوی متولد 1346 در تهران با انتشار رمان «دالان بهشت» به وسیله نشر ققنوس در سال 1378 در میان خوانندگان به عنوان نویسنده‌ای خوش‌خوان مورد توجه قرار گرفت. صفوی از جمله نویسنده‌هایی است که بسیار خوش‌اقبال بود چرا که با اولین اثر، شهرت قابل توجهی برای خود دست و پا کرد. «دالان بهشت» تاکنون 32 بار تجدید چاپ شده است. رمان دیگر صفوی با عنوان «‌برزخ اما بهشت» نیز این روزها خوانندگان خود را دارد.

معجون عشق

آنچه می‌خوانید گزیده ای از گفتگوی منتشر شده با این نویسنده در کتاب «معجون عشق» است که خبرآنلاین با اجازه ناشر در فضای وب منتشر می‌کند:

*به «دالان بهشت» نرفتم اما «آق پری» را که تصویر کردم از نزدیک دیدم. خودم آنجا بودم و واقعا آن تکه‌هایی که حالا در کتاب هست، خودم دیدم. یادم هست وقتی به آنجا رفته بودم هیچ قلم و کاغذی هم همراهم نبود. پشت یک جعبه دستمال کاغذی نوشتمش، آن تصویر و منظره مه را. در مسافرت بودم.

*نوشتن برای من شغل نیست. نتوانست من را مجاب کند. برای من کسب نشد. برای من عشق بود. احساس کردم که این چه وسیله قشنگی است که می‌شود به وسیله آن با خیلی ارتباط برقرار کرد. این آدم‌هایی که این‌قدر صحبت می‌کنند، دغدغه فرهنگی دارند- که ندارند- مثل همه چیز دغدغه‌یابی که خیلی هنر است. حل دغدغه مهم نیست. همه می‌گویند ما دغدغه فرهنگی داریم. کو دغدغه فرهنگی‌تان؟ من ادعای نویسندگی ندارم برای همین هم خیالم راحت است. خیلی به جمع‌های نویسندگی و روشنفکری که می‌نشینند و درباره کتاب‌ها صحبت می‌کنند، رفتم اما خودم را بر اساس تعاریف موجود نویسنده ندیدم. نوشتن برای من این بود. به نظر من اسلوبی که برای نوشتن هست، وحی مُنزل نیست، سلیقه است. عقیده است...شاید نوشتن هم نوعی راه برای رسیدن به خداست. می‌بینیم همه جا می‌خواهند مهندسی نوشتن را یاد بدهند، من جزو آدم‌هایی نیستم که بخواهم مهندسی یاد بگیرم. نوشتن، یک جور خلاقیت است؛ مثل شعر گفتن. خودش می‌آید. شما را مجبور می‌کند به نوشتن. شما نمی‌توانید به خودتان فشار بیاورید و بنویسید، به نظرم چیزی می‌شود که برای دیگران قابل توجه نمی‌شود.

*شاید اون عشقی را که من نسبت به مادربزرگ خودم داشتم به خانم‌جون «دالان بهشت» هم منتقل شده؛ اون شیطنت و حاضرجوابی‌هایش. خوشحالم که خانم ‌جون دلنشین است. همه دوستش دارند. فرق نمی‌کند مرد و زن و سن بالا و سن پایین؛ همه دوستش دارند.

*یک بار توی خیابان خانمی را دیدم که خرید کرده بود. یک شب سرد بود طرف‌های خیابان پلیس. سبزی خریده بود و معلوم بود که چقدر خسته است و داشت برمی‌گشت. توی یک دستش «دالان بهشت» بود؛ له و لورده. داشت با آن وضعیت، کتاب را می‌خواند. اینقدر دلم می‌خواست بروم جلو و بهش بگم که خانم کجای کتاب هستی؟ و چه چیز کتاب باعث شده اینطور محوش بشوی. سبزی‌هاش داشت می‌ریخت.

*ذهن من خودش سانسور دارد. یک حیای خاصی نسبت به یک سری چیزها دارد. من خوشحالم که پسرهای دانشجوی دانشگاه الکترونیک که معمولا اهل مطالعه نیستند، برای من نامه نوشتند که خانم صفوی! ما رفتیم از طرف دانشگاه به حج عمره. پسری هم‌اتاق من بود، کتاب شما دستش بود و می‌خواند. من تا توانستم متلک به او گفتم که خجالت نمی‌کشی مثل دخترترشیده‌ها، رمان می‌خوانی. گفت بگذار بخوانم، تمام بشود می‌دهم بهت ببینی چیه. گفت نصفه شب تمام کرده و انداخته بود پای تخت من. صبح که بیدار شدم دیدم اون هنوز خوابه. «دالان بهشت» را گرفتم دستم. بعد برای من نوشته بود که آمده ایران و تصمیم گرفته بود هرطور شده نویسنده کتاب را پیدا کند. نوشته بود من کتاب را زمین نگذاشتم فردایش. دوستم بیدار شد. گفت دیدی چرا می‌خوانم؟ نوشته بود در عمرم رمان نخوانده بودم اصلا هم پسر احساساتی نیستم ولی با این کتاب گریه کردم. با این کتاب احساس کردم که چقدر احتیاج دارم عاشق باشم.

 

علاقمندان برای تهیه کتاب «معجون عشق» و سایر کتاب‌های نشر آموت می‌توانند با شماره تلفن 66408640 پخش ققنوس تماس بگیرند. این کتاب خواندنی که به تازگی به چاپ دوم رسیده است، در 342 صفحه با قیمت 7500 تومان روانه بازار نشر شده است.

ناشران و نویسندگان کشور می‌توانند برای معرفی آثار و تازه‌های خود با نشانی Ketab@khabaronline.ir مکاتبه کنند.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدیه IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    33 0
    دالان بهشت واقعا فوق العاده است. انگار مسائلی که در کتاب به تصویر کشیده شده عینا برای نویسنده ره داده است. من دالان بهشت را چند سال پیش خوانده بودم اما حالا که عقد کرده هستم برای چند بار دیگه هم کتاب را مطالعه کردم... در دیدگاهم نسبت به زندگی واقعی خیلی تاثیر داشت. واقعا داشتم دچار خمان مشکلات می شدم اما خواندن کتاب نجاتم داد. از خانم صفوی واقعا ممنونم ... باز هم می گم دالان بهشت به شکل غیر قابل بیانی زیبا و اموزنده و پر از لطافت بود. هیچ چیز ارمانی و دروغین و رویایی در این کتاب وجود نداشت. ارزوی موفقیت برای ایشان دارم.
  • آرزو IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    29 4
    من با دالان بهشت به رمان های ایرانی علاقمند شدم نجابت این نویسنده مرا جذب کرد دالان بهشت قابلیت فیلمنامه شدن را دارد
  • نازی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    11 0
    من دالان بهشت را چند سال پیش خوانده بودم و در تودرتوی مغزم جا خوش کرده بود و به شدت علاقه داشتم دوباره آن کتاب را بخوانم اما از بس رمان می خوانم اصلاً نه اسمش در خاطرم بود ونه اسم نویسنده اش فقط موضوع جذابش از یادم نمی رفت تا اینکه بعد از هفت سال در منزل مادرم خواهر مجردم دالان بهشت را داد دستم تا نگاهم به جلدش افتاد گفتم من که این رو خوندم اما نمی دونم موضوعش چیه به محض اینکه صفحه اول رو خوندم و فهمیدم این همون کتابیه که سالها دنبالش بودم تا صبح نشستم و دوباره خوندمش اونها هم دائم می گفتن این چه مهمونی اومدن که همش داری کتاب می خوني
  • درسا IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    21 0
    واقعا به خانم صفوی برای نوشتن دالان بهشت تبریک میگم.واقعا فوق العاده بود.رو من که برای بهتر زندگی کردن خیلی تاثیر گذاشت.
  • فاطمه IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    17 2
    به خانم نازی صفوی بخاطر رمان موفقشون تبریک میگم
  • tina IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    14 1
    من از زمان راهنمایی از دوستام شنیده بودم که رمان دالان بهشت خیلی قشنگه هر کی نخونده نصف عمرش فناست تازه چن روز پیش که از اینترنت زدم تو گوشیم تا ساعت 5 صبح نشستم خوندمش بعدش دلم راضی نشد رفتم کتابشو گرفتم ....واقعا فوق العاده است .... نمیدونم چی بگم یعنی این اتفاق واسه خودش افتاده ؟؟؟ چه جوری میشه به این واضحی نوشت؟؟؟انگار داستان زندگیه خودشه!!!! ولی برزخ اما بهشتشونم خیلی مهشره اونو وقتی خوندم گریه کردم من که اگه بخوام به همسن و سالای خودم پیشنهاد بدم این یکی رو میگم ....
  • سپیده IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    6 0
    14 سال پیش این کتاب بواسطه ی دختر خاله ام وارد خونمون شد.یادمه دوتا خواهرام 2 روزه تمومش کردن. نوبت به من که رسید دختر خاله ام باید می رفت. اونم کتابو امانت گرفته بود. من چند فصل بیشتر نخونده بودم. امروز یادش افتادم و بالاخره تونستم بخونمش. خیلی عالی بود و برای این زمونه که خیلی چیزای باارزش توش گم شده، لازم!
  • arefe IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    8 3
    من امروز این کتابو خوندم..... هنوزم تحت تاثیرش هستم.... خیلیییییییی قشنگ بود... واقعا محشر بود... به نظر من در عین زیبایی و به تصویر کشیدم عشق واقعی آموزنده هم بود... منم دیدگاهی مثل شخصیت مهناز رو داشتم... اما حالا خیلی نظرم عوض شد در ضمن رمان بازیچه تقدیر نوشته شده توسط خانم مریم دالایی هم خیلی قشنگه و موضوعش تقریبا شبیه این کتاب است اما به اندازه خانم صفوی نجابت رو رعایت نکرده...
  • ندا IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    5 1
    من کتاب داان بهشت رو از سال 82 تا 92 هجه بار خوندم و هر بار هم از خوندنش لذت بردم.
  • هديه IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    5 2
    من هر دو كتابشونو خوندم از نظر من عاليه.بي صبرانه منتظر كتاب بعدي هستم .موفق باشيد
  • ریحانه IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    5 1
    سلام من زیاد رمان میخونم ولی اولین کتابی که چند سال پیش خوندم دالان بهشته خانم صفوی بوده واقعا بی همتا بودش هیچ کتابی مثل دالان بهشت نمیییییییییشهههههههههههههههههههههه
  • مهسا A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    8 1
    من که تا به حال رمان نخونده بودم و نظرمن این بود که این داستانهای چرتی است ولی من کتاب دالان بهشت دوبار خواندم ولی دوباره میخوام بخونم خیلییییییییییییییییی داستان جالبی داره
  • پریا IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    4 1
    سلام ...واقعا نمیدونم چطوری توصیفش کنم منم مثل همه شما بارها و بارها این کتاب رو مطالعه کردم بی نظیره.....دالان بهشت به من درسهای زیادی داد که توی زندگیم ازشون استفاده کردم دوست داشتم بدونم خانوم صفوی با شنیدن این همه نظرات قشنگ چه احساسی دارن؟؟
  • زينب IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    4 0
    اين كتاب دومي نداره...
  • mohadeseh IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    4 0
    نازی صفوی عالیه رماناش واقعا آموزندس به اینا میگن رمان
  • سعيده IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    1 0
    ديشب اين كتاب را خواندم هفده سال بعد از اولين چاپش ديشب وقتي همسرم به شدت از دستم ناراحت بود به ياد مهناز افتادم ازش عذر خواهي كردم اوهم مثل محمد عذرخواهي ام را خيلي ساذه پذيرفت نمي دانم چرا ولي احساس مي كنم زندگي مشتركمان بعد از ده سال رنگ ديگه اي به خودش گرفته وارزشش بيشتر شده ممنونم خانم صفوي ممنون
  • shakila A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    4 0
    وقتی دالان بهشت رو خوندم عاشق زندگی شدم.عاشق خانم صفوی شدم. آخه من بعضی وقتا یه رمانی میخونم واسه خودم متاسف میشم که وقتمو تلف میکنم بعضی از رمانها واقعا به شعور آدما توهین میکنن یه چیزای مضخرفی مینویسن .یه حرفای بی ربطی که آدم حالش به هم میخوره. ولی خداییش دالان بهشت یه چیز دیگه ست.
  • مریم IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    2 0
    یه بچه ی راهنمایی بودم که کتاب دالان بهشت رو لای وسایل خاله پیدا کردم قسمتی از داستان رو خونده بودم که خاله اون موقع حساس شد و نذاشت بخونم تا این که الان که 19 سالم شده از اینترنت دانلودش کردم و خوندم ........چقدر گریه کردم با خوندن این کتاب کاش همون موقع می تونستم تا اخر بخونمش ........شیرینی و ظرافت بیان خانوم صفوی......عشق و علاقه یی که از تک تک نقل قول های مهناز موج میزد .....منو مثل همون پسر دانشجو به خودم اورد .........چقدر خوبه که عاشق باشیم چقدر جای عشق تو زندگیهامون کمه...........افسوس ......درود بر نازی صفوی ..درود..........
  • عطیه A1 ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    5 0
    رمان برزخ اما بهشت خانم صفوی خیلی زیبا و عالی نوشته شده بود برای همین خواستم از ایشون تشکر کرده باشم
  • باران A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    4 0
    من چند رمان نوشتم و رمانهای زیادی هم خوندم ولی این اولین باره که یه رمان رو چند بار میخونم ، به جرات میتونم بگم دالان بهشت روح آدمرو به پرواز درمیاره
  • بی نام A1 ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    4 0
    واقعا خانم نازی صفوی با نوشتن رمان دالان بهشت یه انقلاب زیبا ودوست داشتنی تو عالم داستان نویسی بوجود اوردند. این کتاب به اندازه صدتا جلسه مشاوره خانواده تاثیر مثبت تو زندگی بوجود میاره. من به نوبه خودم بسیار از ایشون بابت رمان زیباشون متشکرم.
  • بهنام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    فقط ميتونم بگم زندگيمو تغير داد ازت ممنونم خانوم صفوي
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    2 2
    من این کتاب و تاحالا نخوندم ولی باتعریف های شما دوستان میخونم
  • نادیا A1 ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    3 1
    کتاب دلان بهشت عاایییییییییه مرسیییییییییییی
  • zdragon A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    3 0
    واقعا بی نظیر بود من این کتاب رو 10 سال پیش خوندم ولی بازم بعد از 10 سال من و به وجد میاره
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    2 1
    دانشجو بودم که خوندمش. عالی بود . هر دو کتاب خانم صفوی بینظیرن.دستشون درد نکنه. منتظر رمان بعدیشون هستم.
  • زهره A1 ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 1
    سالها پیش این رمان رو خوندم بی نهایت لذت بردم،با سطر سطرش زندگی کردم به این عشق پاک آفرین گفتم وافسوس خوردم واسه جامعه ای که خیلی خالیه ازاین پاکی،فکرمیکنم واقعا باید توکتابها این عشقهاروپیدا کرد،اما بهرحال تبریک میگم به خانم صفوی به خاطر ذهن زیباشون .ممنون
  • آسا IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    1 0
    خانم صفوی بیصبرانه منتظر کتاب سوم شما هستیم دالان بهشت دقیقا روحیات من وهمسرم رو نشون می داد ولی خدا رو شکر مشکلی که بین ما بوجود اومد با لطف خدا حل شد
  • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    2 0
    من عاشق دالان بهشتم نمیدونم50بارخوندم یابیشتر تاویرگولشم حفظم عاشق قلم خانم صفویم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
    1 0
    سال 86 زمانی که دانشجو بودم دالان بهشت رو دوستم بهم هدیه داد تا الان که9 سال میگذره بیش از 10 بار خوندمش و به همه بچه های فامیل دادم تا اونا هم بخونن این کتاب روح ادم رو به هیجان میاره همراه مهناز خندیدم اشک ریختم و هربار که میخونم برام تازگی داره عاشق عشق بین محمد ومهنازم.کاش اینا واقعی بودن ومیشد الان از حالشون برامون بگن.
  • اکرم A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
    0 0
    من این رمان هدیه گرفتم و با دقت وتمرکز خوندم من دوازده ساله ازدواج کردم و با خوندن این رمان خیلی از خاطراتم زنده شد و چون ادم لجبازی هستم فکر میکنم این داستان باید واقعی باشه چون خیلی با اتفاقاتی که برام افتاد میخونه و اگه اون موقع ها این کتاب رو میخوندم حتما تصمیمات درست تری میگرفتم ممنون از خانم صفوی ک هم زیبا و هم واقعی و هم اموزنده نوشتند
  • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    0 0
    من یه گوش دارم که وقتی موسیقی خوب میشنوم زود متوجه میشم و یه ذهن خوب که وقتی قلم خواننده ای را میخونم به روان بودن و ارتباط برقرار کردن متوجه میشم به خودم میگم این اثر جاشو باز میکنه بین آدما ادما ها اعتبارشان به قلب هاشان ست آدم بی عشق بی معشوق لاابالی میشود
  • بی نام A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    0 0
    خانم صفوى بخاطر رمان زيبا وتاثير گذار دالان بهشت بشما تبريك ميگويم واقعا ازخواندن ان لذت بردم باميد موفقيت كتابهاى بعدى شما با تشكر فراوان
  • محبوبه A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    2 0
    سلام رمان دالان بهشت خانم صفوی خیلی زیبا و با قلمی شیوا نگاشته شده و انقدر واقعی و بدور از غلو هست که به جرات می تونم بگم ادمو عاشق می کنه و باعث می شه قدر چیزایی رو که توی زندگی داریم و خیلی وقتا ارزششون رو نمی دونیم و یا به خاطر اینکه همیشه هستن رو ندونیم دوباره با چشم باز ببینیم خانم صفوی خیلی متشکرم از شما.