بازیگر فیلم‌های «بورات» و «برونو» در فیلم سینمایی «دیکتاتور» به نقش صدام حسین دیکتاتور سابق عراق ظاهر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، ساشا بارون کوهن در «دیکتاتور» بازی می‌کند و همچنین یکی از فیلمنامه‌نویسان این پروژه سینمایی است که قرار است ماه مه 2012 اکران شود.

استودیو پارامونت پیکچرز روز پنجشنبه با اعلام این خبر، افزود لری چارلز که بارون کوهن را در فیلم جنجالی «بورات: فواید آموزه‌های فرهنگی آمریکا برای ملت پرافتخار قزاقستان» کارگردانی کرد، بار دیگر روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

«دیکتاتور» بر مبنای کتاب «زبیبه و پادشاه» نوشته خود صدام ساخته می‌شود. پارامونت در بیانیه خود به شوخی نوشت: «این فیلم داستانی قهرمانی از دیکتاتوری است که زندگی خود را به خطر انداخت تا مطمئن شود دموکراسی هیچ وقت به کشوری که عاشقانه سرکوبش کرد، نیاید!»

ساشا بارون کوهن که متولد 1971 لندن است، سال 2007 برای «بورات» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. «شب‌های تالادگا: ترانه ریکی بابی»، «سوئینی تاد: آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت» و  «برونو» از دیگر فیلم‌های اوست.

بارون کوهن فیلم سه‌بعدی «هوگو کاباره» را در مرحله پس از تولید دارد که تازه‌ترین ساخته مارتین اسکورسیزی است.

صدام حسین دیکتاتور سابق عراق پس از حمله آمریکا و متحدانش به این کشور در سال 2003 مقام خود را از دست داد. او دسامبر همان سال دستگیر و سال 2006 در بغداد به دار آویخته شد.

اسوشیتدپرس / 20 ژانویه

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =