علی مطهری هرجا که از دولت حرف می​زند، اشاراتی به رویکرد احمدی​نژاد و مشایی دارد و آن را کلیتی حاکم بر دولت می​داند.

نسرین وزیری: کما اینکه وقتی از نوعی پیوند میان دولت و بخشی از اصلاح​طلبان سخن می​گوید تاکید دارد که احمدی​نژاد و مشایی در پی جذب 14میلیون نفری هستند که به موسوی رای دادند.او ردپای آنها در ارائه فهرستی از نامزدهای گوش به فرمان برای مجلس نهم را ردیابی کرده و پیش​بینی می​کند که نظر جامعتین را هم نخواهند پذیرفت.

این نماینده تهران در گفت​وگو با خبرآنلاین، آخرین تحلیلش از فضای سیاسی کشور را مطرح نمود. تحلیلی که قائل به حضور اصلاح​طلبان است و برخلاف خطوط قرمزی که برخی چهره​های اصولگرا برای حضور دوباره اصلاح​طلبان مطرح می​کنند، به جز موسوی و کروبی، دیگر چهره​های این طیف را مجاز به حضور در عرصه سیاسیت می​داند.

فرزند شهید مطهری رویکردی استقبال گرایانه نسبت به حضور خاتمی در فضای سیاسی کشور دارد و نه تنها از دیدار نمایندگان اقلیت با او حمایت می​کند، بلکه اصولگرایان را هم به چنین دیداری دعوت می​کند تا مسائلشان را با او در میان بگذارند. همچنین او نه تنها شروط خاتمی برای آزادی زندانیان سیاسی را عادلانه می داند بلکه استناد به اعترافات آنها برای رد صلاحیت چهره​های اصلاح​طلب را هم مجاز نمی​شمرد.

«احمدی​نژاد با یک مصاحبه قانون عفاف و حجاب را هوا کرد»، «با دوری از آرمان​های انقلاب غیرت متدینین را کشته​اند»، «اگر دولت اصلاحات دم از مکتب ایرانی می​زد، دمار از آن در می​آوردند»، «اتهامات انتخاباتی سایت​ها به افراد آنقدر زیاد است که فقط باید امیدوار به مغفرت الهی باشیم» از دیگر تیترهایی بود که می​شد برای این مصاحبه انتخاب کرد. مصاحبه​ای که به دلیل کسالت دکتر مطهری به شکل مکتوب انجام شد.

مشروح گفت​وگو با وی را در ادامه می​خوانید:

***

با گذشت یک سال و اندی از انتخابات ۸۸ که برخی از آن به عنوان مرزبندی نوین در فضای سیاسی کشور یاد میکنند، به نظر شما این مرزبندیها تا چه میزان تعمیق شده و امروزه جغرافیای سیاسی کشور دارای چه ابعادی است؟
من قائل به مرزبندی نوین نیستم. انتخاباتی برگزار شده، برخی به نتیجه آن معترض بوده​اند، مسئله​ای که در همه کشورها رخ می​دهد. منتها ما چون هر مخالفتی را به مخالفت با اسلام تعبیر می کنیم، آن را تبدیل به یک بحران کردیم و بی جهت عده​ای کشته شدند. هم اصلاح​طلبان و هم اصولگرایان در این بحران نقش داشتند و البته نقش اصلاح​طلبانی که به جای آن که اعتراض خود را از راه قانون پیگیری کنند، آن را به خیابان​ها کشاندند بیشتر بود. اشتباه اصولگرایان این بود که در مقابل این اعتراض، به جای آن که ابتدا به اقناع بپردازند، از همان ابتدا به خشونت روی آوردند. بنابراین مرزبندی نوینی درفضای سیاسی کشور ایجاد نشده، اما استعداد این مرزبندی جدید وجود دارد؛ زیرا نتیجه افراط گری بخشی از دو طرف، نزدیک شدن عقلای اصولگرا و اصلاح​طلب به یکدیگر بوده است. در واقع صف دوستان دانای انقلاب از دوستان نادان در حال جدا شدن است.

فکر می کنید احزاب منتسب به جریان اصلاح​طلب و نخبگان سیاسی آن، چقدر در بازسازی خود موفق بوده و آیا در حال​حاضر هم چنان حیات سیاسی دارند یا نه؟
جریان اصلاح​طلبی در جامعه ما پایگاه اجتماعی دارد، اگرچه بعد از بحران اخیر این پایگاه لطمه دیده است. اشتباه آقای موسوی این بود که در همان ابتدا راه خود را از غرب​گرایان و ملی​گرایان به صراحت جدا نکرد، لذا شعارهای روز قدس پیدا شد. این امر باعث شد که مردم متدین کم​کم راه خود را از ایشان جدا کردند. مهم​ترین کار رهبری یک حرکت اجتماعی این است که اهداف خود را به روشنی اعلام کند و از گروه​های منحرفی که صرفاً به خاطر دشمن مشترک با او همراه شده​اند به عنوان ابزار استفاده نکند و از آن​ها تبری جوید. آقای موسوی این کار را نکرد یا ضعیف انجام داد و کم​کم رهبری این حرکت به دست دیگران افتاد و هر کس از ظن خود یار این حرکت شد و عده​ای نیز از این نقطه ضعف ایشان برای هل دادن وی به سمت ضد انقلاب به نحو احسن استفاده کردند.
احزاب منتسب به جریان اصلاح​طلبی برای احیای خود لازم است موضع خود را در قبال رفتار آقای موسوی در بحران اخیر به صراحت بیان کنند و راه خود را به روشنی اعلام نمایند.   

ادامه حضور جریان اصلاحات در انتخابات آتی را چگونه می​بینید؟ این حضور از منظر شما مشروط به انجام چه اعمال و تجدید نظرهایی است؟ به عبارت دیگر جریان اصلاح​طلب برای توانایی عبور از فیلتر شورای نگهبان و توانایی کسب آرای مردم چه باید بکند؟
فکر می​کنم غیر از آقای موسوی و شاید آقای کروبی بقیه افراد نباید مشکلی داشته باشند. اتهاماتی که بر اساس استراق سمع از جلسات خصوصی آن​ها یا اعترافات زندان به آن​ها وارد شده، نمی تواند ملاک باشد. در جلسات خصوصی خیلی حرف​ها گفته می شود. اساساً یکی از اشتباهاتی که در این بحران رخ داد تحلیل حوادث بر اساس کارهای اطلاعاتی و نه وقایع موجود بود. اگر شورای نگهبان بخواهد سخت​گیری​های بی جا بکند، به دخالت رهبری امیدوارم. البته ترکیب شورای نگهبان نسبت به گذشته بهتر شده است.

نظر شما درباره ملاقات گروهی از نمایندگان اقلیت مجلس با آقای خاتمی چیست؟
کار خوبی بوده و در جهت رهنمود رهبری مبنی بر جذب حداکثری و دفع حد اقلی انجام شده است. اصولگرایان هم خوب است با ایشان دیدار و مسائلشان را مطرح کنند. البته آقای خاتمی لازم است نظر خود را درباره رفتار آقای موسوی در بحران اخیر به صراحت بیان کنند تا بر همگان روشن شود که راه ایشان غیر از راه آقای موسوی است. آقای خاتمی به رفتار خشونت آمیز بعد از انتخابات با معترضان انتقاد داشتند که رهبری هم به برخی موارد آن اشاره کردند و خواستار رسیدگی و اصلاح فوری شدند. لذا اتهامی متوجه ایشان نیست. شروط ایشان هم شروط عادلانه​ای است. تعیین تکلیف سریع​تر زندانیان سیاسی، اجرای کامل قانون اساسی و انتخابات آزاد همیشه مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده است.

جناح اصولگرا در چه وضعیتی قرار دارد؟ اگرچه در حال حاضر حضور اصول گرایان در انتخابات آتی بی رقیب به نظر می​رسد اما عده​ای تلاش دارند برخی اختلاف​نظرها در میان آن​ها را مرزبندی​هایی تصویر کنند. به نظر شما این مرزبندی ها چه خواهد بود و سرنوشت آن​ها در آینده چه خواهد شد و با چه رویکردی از سوی مردم مواجه خواهد شد؟   
اصول گرایان چاره ای جز این که در انتخابات آتی دو فهرست بدهند ندارند. به عنوان مثال چگونه ممکن است نام آقای سیدرضا اکرمی در کنار نام آقای رسایی در یک فهرست قرار گیرد در حالی که برداشت آن​ها از اصل ولایت فقیه یا آزادی بیان از زمین تا آسمان متفاوت است؟ البته تلاش هایی که برای وحدت اصولگرایان بر محور جامعتین صورت می​گیرد خوب است اما آقایان مشایی و احمدی​نژاد تمکین نخواهند کرد و فهرست مجزا از افراد گوش به فرمان خواهند داد.

با توصیفی که شما از وضعیت حضور اصلاح​طلبان و اصولگرایان در آینده سیاسی کشور دارید، بنظرتان رقابت اصلی در انتخابات مجلس نهم میان چه گروه​هایی خواهد بود؟
رقابت اصلی میان اصولگرایان منتقد دولت و حامی دولت خواهد بود و اگر مشارکت مردم در سطح بالایی باشد، دسته اول پیروز میدان خواهند بود.

این که گفته می​شود نمی​توان به جز یک سلیقه برای همه سلیقه​ها انواع محدودیت​ها را ایجاد کرد، چقدر منطقی و بر آمده از فضای کنونی حاکم بر کشور است؟
این حرف درستی است. نگاهی به صدا و سیما و رفتاری که در روزهای منتهی به ۹ دی داشت، این مطلب را ثابت می​کند. یک گروه خاص که تعدادشان از انگشتان دو دست تجاوز نمی​کند، می​توانند هرچه دوست دارند بگویند و طرف مقابل حتی حق دفاع از خود را ندارد. به نظر من رفتار رسانه ملی در آن روزها به نفع آقایان موسوی و کروبی تمام شد.

دولت در این زمینه چه نقشی داشته است؟ چه در زمینه فراهم آوری فضایی برای ارائه دیدگاه​ها در فضای سیاسی و رسانه​ای کشور و چه در زمینه پذیرش دیدگاه مشورتی نخبگان؟
دولت همدست و همکار این جریان است اگرچه در مصاحبه​ها می گویند در ایران آزادی مطلق است. در زمینه پذیرش دیدگاه مشورتی نخبگان، البته در شوراها و کارگروه​های مختلف از نظرات نخبگان استفاده می​شود، اما در مسائل اساسی می​دانید که آقای احمدی​نژاد اگر به نظریه​ای رسیده باشد، یا آقای مشایی نظری داشته باشد، آن قدر بر آن پافشاری می​کند تا نظر خودشان پیاده شود. رهبری چون می​دانند رئیس​جمهور از نظر خودش کوتاه نمی​آید معمولاً دخالت نمی​کنند. نمونه آن قانون هدفمند کردن یارانه​هاست. آن چه که اکنون در حال اجرا شدن است، چه خوب و چه بد، قانون مجلس نیست؛ بلکه آن چیزی است که آقای احمدی​نژاد از ابتدا بر آن اصرار داشت که اکنون فرصت توضیح آن نیست. نمونه دیگر قانون عفاف و حجاب است که ایشان با مصاحبه تلویزیونی خود آن را هوا کرد. نمونه دیگر مسئله مکتب ایران، به جای مکتب اسلام است که دیدیم علی​​رغم مخالفت همه نخبگان، این دو نفر بر آن پافشاری می​کنند و اکنون نیز تصمیم دارند منشور نوروز تهیه کنند. آیا نوروز از آرمان​​های انقلاب اسلامی است؟ و عجیب است که فتنه اخیر را دستاویز و پوششی برای اجرای اینگونه افکار خود کرده و غیرت مردم متدین را می​رانده​اند. به طوری که اگر این کارها در زمان دولت اصلاحات انجام می​شد، دمار از روزگار آن دولت در می​آوردند.

ارزیابی​تان از به وجود آمدن تغییراتی در فضای سیاسی کشور با ابتکار دولت چیست؟ به نظر شما در سال آینده شاهد چه اقداماتی از سوی جریان دولتی در زمینه​های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستیم.
به طور کلی تز دولت یعی آقایان مشایی و احمدی​نژاد این است که آن چهارده میلیون نفری را که به آقای موسوی رأی دادند، باید جذب کنند. تسامح و تساهلی که در حوزه فرهنگ و در مواردی مانند فیلم​های سینمایی، ورزش بانوان و مسئله حجاب و اظهار نظر درباره موسیقی و مکتب ایران می​بینیم ناشی از همین تز است. البته این کار مصداق استفاده از وسیله نامقدس برای هدف مقدس است و مصداق «هدف وسیله را توجیه می​کند» که خلاف اصولگرایی است. از این نظر این​ها به اصلاح​طلبانی که قائل به تسامح و تساهل در فرهنگ و آزادی​های اجتماعی هستند نزدیک شده​اند و نوعی پیوند میان دولت و بخشی از اصلاح​طلبان برقرار شده است. در زمینه سیاسی در سال آینده دولت تلاش شدید خواهد کرد که مجلس نهم را در دست بگیرد و همین مقدار اندک مزاحمتی هم که مجلس هشتم برای آن دارد، وجود نداشته باشد و این بسیار خطرناک است. اساساً دولت نباید در کار انتخابات مجلس دخالت داشته باشد، چون مجلس ناظر بر دولت است و هیچ نهادی نباید ناظر بر خود را خود انتخاب کند، خصوصاً که دخالت دولت نمی​تواند خالی از بهره​گیری از قدرت خود باشد.

با توجه به این که شما عضو هیأت​ نظارت بر مطبوعات هستید، به نظر شما برای اجرای نظر فقهی اخیر مقام معظم رهبری درباره منع غیبت و تهمت در سایت​ها و رسانه​ها چه باید کرد؟ اتهاماتی را که در سال گذشته راجع به افراد مختلف در سایت​ها مطرح شده است چطور می​توان جبران کرد؟
قانونی در مجلس تصویب شد که قانون مطبوعات را به خبرگزاری ها و پایگاه​های اطلاع رسانی اینترنتی تعمیم می​دهد. اگر این قانون درست اجرا شود، بخش اعظم این مشکل حل خواهد شد. هیأت نظارت بر مطبوعات اجرای این قانون را در دستور کار خود دارد. اما اتهاماتی که پس از انتخابات سال گذشته راجع به افراد مختلف در سایت​ها مطرح شده است، آنقدر زیاد بوده که فکر نمی​کنم قابل جبران باشد، فقط باید امیدوار به مغفرت الهی باشیم. البته در صورت اجرای آن قانون اگر شاکی خصوصی وجود داشته باشد یا مدعی العموم طرح شکایت کند، طبعاً پیگیری خواهد شد.

فکر می کنید چه عواملی منجر به مردودی نخبگان سیاسی می​ شود و این نخبگان در دهه چهارم انقلاب که دهه عدالت و پیشرفت نام گرفته است، چه وظایفی بر عهده دارند؟
نخبگان سیاسی در صورتی که برخی آرمان​های مسلم انقلاب اسلامی را انکار کنند یا اقدامی علیه آن انجام دهند مردود خواهند بود. در دهه چهارم هم مانند دهه​های قبلی وظیفه دارند که مراقبت کنند که انقلاب از مسیر عدالت، آزادی، استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و از مسیر معنویت و اخلاق و به طور کلی از مسیر اسلام خارج نشود و مراقب نفوذ فرصت​طلب​ها باشند و مواظبت کنند که انقلاب به دست نااهلان نیفتد، از نفود اندیشه​های بیگانه و تجددگرایی افراطی جلوگیری نمایند و مهم​تر از همه مراقبت کنند که خلوص نیت​ها تبدیل به خودخواهی​ها و هواهای نفسانی نشود.

/30111

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میترا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    1 0
    چه عجب یه نفر پیدا شد یه کم بدون فحش و ناسزا حرف بزنه...مرسی خبرآنلاین
  • عابر پیاده IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    ای مرد مومن اصل جذب که بد نیست ؛ ما همه می باید برای خدمت خالصانه به نظام اسلامی وکشور جاذبه ها را فزایش دهیم ودافعه ها را بکلی بزداییم .
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    1 0
    خداوند طول عمر به مقام معظم رهبری عنایت فرماید . درود خداوند بر این فرزند انقلاب .
  • ساسان IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    1 0
    آفرین بر این درایت و ذکاوت
  • علي IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    1 0
    كاش همه مثل آقامطهري ديد بازداشتند
  • حامی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    1424
  • ایرانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    رحمت کند پدر بزرگوارتان که شما را تربیت کرد.واقعا مردی بزرگی بوده خدا رحمتش کند
  • لل IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    هههه ههههه البته به جذابهایی با چسب 2 قلو
  • بوشهر IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    الحق فرزند شجاع شهید ولا مقام هستی خداوند شهید مطهری را بیامرزد
  • رضا US ۱۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    درود بر مطهري .الحق كه همچون پدر بزرگوارتان هميشه به حق پايبنديد و تحت تاثير فضاهاي رواني قرار نميگيريد.كاش همگان چون آقاي مطهري منصف بوده و نكات خوب و بد هر دو طيف رو بدون تعصب بيان كنند. پاينده باشيد.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    حرفهای آقای مطهری آنقدر پر از مغالطه و سفسطه است که قابل شمارش نیست. کافی است پاراگراف اول صحبت ایشان را بخوانید و ببینید چطور با بازی با کلمات سعی در درست جلوه دادن نظرات خود دارند. واقعا برای دانشجوهایشان متاسفم که با چنین استادی که حتی آشنایی اولیه با علم منطق را ندارند، باید واحد بگذرانند
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    ادامه نظرر قبل: ایشان در ابتدای صحبت می گویند: (برخی به نتیجه آن معترض بوده​اند)، (منتها ما چون هر مخالفتی را به مخالفت با اسلام تعبیر می کنیم، آن را تبدیل به یک بحران کردیم) و (بی جهت عده​ای کشته شدند.) در همین سه جمله چندین مغالطه وجود دارد که هر کس قادر نیست آن را درک کند، باید فکری به حال خودش بکند، چون در حد بدیهی است!!!
  • azad IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    اقای مطهری شما این و میگید ولی اقایجنتی میگه که باید ...... کرد و نباید داد دست قوه قضیاییه و. . .
  • محمد A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    الحق که سخنانتان از روی درک وبینش بالایتان است از شما می خواهم خود را برای مسولیت های بالاتر آماده کنید چون ایران و اسلام به شما نیاز دارد
  • بدون نام GB ۱۸:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    آفرین آقای مطهری. برای انتخابات آینده مجلس رأی من یکی روبااین مصاحبه ات داری
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    جناب آقای مطهری نظرات خوبی ارائه کردیدید ولی غلظت پاسخهای اخرین سئوال ها کم میکردید بهتر بود
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    از فضل پدر تو را چه حاصل ؟
  • aaa IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    تن شهید مطهری رو هم میلرزونه با این کج نظری هاش
  • مهراب IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    13 و خورده اي نه چاده تا مگر اينكه خودتون امارو عوض كنيد كه از فرهيخته ي مودبي چون شما بعيده.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    اقای مطهری عزیز اگر در حق شما حفا میشد باز با این ارامش بودی؟؟؟ ایا اینست قضاوت شما؟؟ مظلوم کشی تا کی؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    اقای دکتر چند روز دنیا اینهمه ارزش داره؟؟ یکبار خودت حرفهایت را مرور کن ببین چی گفتی؟؟ اینست قضاوت تو؟؟؟ باختی و باختی
  • الف IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    ایشان قانون شکنی و توهین را به حد اعلا رسانده است و باید مجازات شود
  • مهدي US ۱۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    مگر كساني چون آقاي مطهري فضاي سياسي كشور رو تلطيف كنند. درود بر شما.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    این حرفها بدرد رای جمع کردن میخورد
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    ای بابا تو دیگه چرا؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    اشکال بزرگ آقای مطهری اینه که همیشه اصولگراها و دولت را دقیقا براساس مبانی مکتبی و دینی نقد میکنه که تا حدودی نقدهای ایشون وارده اما متأسفانه در نقد انحرافات و اشتباهات و حتی جنایات اصلاح طلبان بیشتر از دیدگاه عرفی و اجتماعی وارد میشه .و نتیجتا برای بچه های حزب اللهی همیشه این سؤال وجود داره که آیا ایشون واقعا یک فرد متدین و مکتبی و پایبند به آرمانهای امام و انقلابه؟!
  • بدون نام CA ۱۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    فکر میکنه خیلی بارشه و خیلی اصولگراست ولی حیف که خیلی (...)
  • بدون نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    بعید است سک کلمه از این اظهار نظر او باشد اگر باشد واویلا
  • حسین IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    با بیشتر نظرات ایشان موافقم.منصفانه تر از دیگران هستند
  • م IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    زنده باددعلی مطهری
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    مسلمان خردورزهمچون پدرپاك ومطهرش موفق باشي مومن خدا
  • lkk IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    واقعا برای شهید مطهری متاسفم با این فرزند بی..........
  • بدون نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    این خیلی زشت است که نظرات را مطابق میلتان ویرایش می کنید. یا کلا نگذارید یا کامل بگذارید و قضاوت را به خوانندگان واگذار کنید.
  • بدون نام DE ۲۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
    0 0
    ببیند اگه خیال کردید که اصلاحطلبها رو خذف کردید وما به مطهری یا مشایی رای می دهیم کورخانده اید
  • بدون نام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    خیلی خوب بود
  • عباس سعيدي IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    آقاي مطهري منصفانه تحليل واظهار نظر كن براي كوبيدن دلسوزان انقلاب نظريه خوبي است.
  • بدون نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    عده اي جنان مجذوب احمدي نژاد هستند كه همه حقايق را با ايشان قياس مي كنند. و گوششان به هيچ حرف منطقي بدهكار نيست.آقاي مطهري گوشه اي از واقعيات را گفنند . درود بر اين انسان با فهم و شعور فرزند شهيد مطهري.
  • بدون نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    خيلي جالبه كه وقتي حرف از دولت مي زنيد اول مي گوييد مشايي بعد احمدي نژاد. ضعف های دولت غير قابل چشم پوشي است. ممنون آقاي مطهري. ضمنا ما اول ايراني هستيم بعد مسلمان.
  • بدون نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    درودبرمطهري مردعلم وعمل وانصاف
  • بدون نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای مطهری و خبر آنلاین شما تنها سخنگویان فتنه گران بی جراتی هستید که می خواهند سخن خود را در حرفهای شما و مطهری بجویند. کینه های خود نسبت به دولت و رهبری را از میان سخنان کوته بینانه شما ببینند. دلخوش این نظرات نباشید. آقای مطهری بارها گفته ام و باز هم می گویم به خاطر رایی که به شما در انتخابات دادم از شما نخواهم گذشت. مدیونید
  • حسن1 IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    ما كه نفهميدم اين نماينده محترم كدوم وريه ؟؟؟ ولي با اين اظهار نظر هاي چندگانه بعيد مي دونم سري بعد راي بياره!!
  • بدون نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    هرکس حرف حق بزندباطلش میکنند
  • فر نام US ۰۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    1 رای هم از طرف ما بذار کنار
  • بدون نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای مطهری حرف حقیقت را می گوید.ولی گوش شنوائی وجد ندارد
  • ب IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    نظرات علی مطهری همیشه متین و نزدیک به حق هست درود بر شما هرچند من طرفدار اصلاح طلبانم
  • شهرام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    الحق که خون پدر شهیدت در رگهای توست که دین و حق گویی را فدای قدرت سیاسی در دنیا نمی کنی
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    منطق بدون ریا دمت گرم حذف دگر اندیشان باعث تزلزل نظام است نه دوام نظام
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    داره خودشو برای ریاست جمهوری بدی اماده میکنه
  • جعفر IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    بالحق که عدل علی و خون مطهری در رگ شما جریان دارد و زبان علی وار شما بهتر از شمشیر زنان علی عمل کرد.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
    0 0
    احسنت آقای مطهری
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    افرین بر شما که براستی فرزند شجاع ان بزرگ مرد هستی شیر مادرت حلالت باد که صندلی راحت مجلس موجب نمی شود از بازگو کردن حرف حق امتناع کنی رحمت خدا بر پپدر بزرگوارشما
  • مریم 2 IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    آقای مطهری خواهش میکنم بعنوان یک ایرانی تمنا میکنم کاندید ریاست جمهوری شوید یک کاندید مستقل ...مردمی که دولت مردان صادق و صالح میخواهند را نا امید نکنید.
  • lkiy IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
    0 0
    بسيار عالي بود آقاي مطهري لذت بردم ادامه بدهيد كه اين راه درست منطقي و اساس انقلاب اينگونه صحبت كردن است