۰ نفر
۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶

کشاورزی آمریکایی پس از 44 سال تلاش و ترکیب 8 نوع گاو، گاو مینیاتوری دورگه نادری تولید کرده که نشانه‌های ظاهری‌اش بیشتر به خرس‌های پاندا می‌خورد. از قرار معلوم، چینی‌ها اولین مشتری این پاندا-گاو هستند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این نمونه که «بن» نام دارد، یکی از 25 پانداگاو دنیا است که به طور معمول به عنوان حیوان خانگی یا نمایشی نگهداری می‌شوند. نوار سفیدرنگ به دور قسمت میانی بدن این حیوان، صورت سفید است و حلقه‌های مشکی بیضی‌شکل دور چشمان این گاو به آن هیبتی مشابه پاندا می‌بخشد.

صاحب این پانداگاو که کریس جسن نام دارد، گاوهای مینیاتوری پرورش می‌دهد و چندی پیش، یک کانگروی مینیاتوری نیز به وجود آورده بود. به گفته وی، قد حیوانات مینیاتوری حدود 112 سانتی‌متر است، ولی وزن آن تا 454 کیلوگرم می‌رسد. ریچارد گرادوول، کشاورز آمریکایی که این گاو پاندایی را به وجود آورده، مدعی است که این نمونه را از ترکیب هشت گاو مینیاتوری ساخته است. این گونه جالب در حقیقت حاصل 44 سال کار مداوم این کشاورز است! 

قیمت گاوهای مینیاتوری حدود 25هزار دلار است و خانواده جسن قصد دارند بن را بفروشند. به گفته جسن، هیاتی چینی در بازدید از مزرعه وی خواهان این گونه حیوانات مینیاتوری در چین شده‌اند و به همین دلیل، وی قصد دارد این حیوانات را به چین صادر کند!
50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =