۰ نفر
۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۲

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، مرگ یک قلاده ببر نر سیبری در اثر بیماری "نش نشه"در باغ وحش ارم تهران را تایید کرد.

محمدباقر صدوق با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: مرگ این ببر نر سیبری در اثر شیوع یک بیماری که در باغ وحش ارم تهران بروز کرده است، رخ داد.

کشور روسیه در اردیبهشت ماه امسال، طی یک تفاهمنامه همکاری با ایران، یک جفت ببر سیبری را در مقابل دریافت دو پلنگ ایرانی ماده تحویل سازمان حفاظت محیط زیست ایران داد.

این ببرها قرار بود تا برای اجرای "طرح احیای ببر منقرض شده مازندران" در پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرایط نیمه اسارت نگهداری شوند.

هنوز پناهگاه حیات وحش میانکاله، آماده پذیرش ببرها نیست. از سوی دیگر طبق تفاهمنامه امضا شده بین ایران و روسیه قرار است چهار ببر دیگر در قبال تحویل چهار پلنگ ایرانی دیگر تحویل کشور روسیه شود.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر زمانی US ۱۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
    0 0
    نام صحیح بیماری مشمشه است نه نش نشه! بیماری فوق العاده خطرناک و قابل انتقال به انسان می باشد و عامل آن باکتری است به نام بورخولداریا مالئی که احتمالا این ببر نگون بخت بر اثر خوردن گوشت آلوده الاغ آلوده شده.لازم است قفس این ببر و محیط اطراف آن را قرنطینه و شعله افکنی کنندو با سازمان دامپزشکی مراتب را در میان بگذارند.
  • بدون نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷
    0 0
    برای یک ببر با شکوه و ارزشمند همجچون این ببر آیا گوشت آزمایش نشده و قفس تنگی اینچنین مناسب است؟ آیا مسئولین مربوطه در اداره حفاظت از محیط زیست 8 ماه تمام اینها را مشاهده نمودند و هیچ کاری نکردند؟ چرا قبل از مرگ حیوان خبر مریضی را منتشر نکردید تا حداقل ما کاری بکنیم؟ این باعث شرمساری مدیریت باغ وحش و محیط زیست است. من از ایشان بعنوان یک عاشق و طرفدار ببرها پاسخ می خواهم و امیدوارم خداوند سزای تمام مقصرین را بدهد. خواهش میکنم ببر ماده را به روسیه مسترد کنید تا نجات یابد.
  • دکتر اسفندیاری IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    چگونه فکر نکردید یک ببر سیبری نمیتواند در گرمای تابستان تهران دوام بیاورد؟ بی فکری و بی برنامگی تا این حد؟ مردم را نمی توانید فریب دهید. این ببر در اثر شرایط نامساعد زندگی و تغذیه آلوده و بی کیفیت از دست ما رفت. عوامل آن باید پاسخگو باشند.
  • یک عضو حمایت از حیوانات IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    ز نشریه شما بسیار سپاسگزارم که به فکر این موضوع بسیار مهم هست و مثل بعضی ها بی تفاوت از کنارش نمی گذره. این نشانه درایت و نهایت احترام صاحبین این نشریه به طبیعت است که واقعا قابل ستایش است. لعنت به تمام مقصرین مرگ این ببر ارزشمند
  • یک دامپزشک IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    0 0
    با کسانی هستم مثل دکتر زمانی محترم که بیماری مشمشه را باور کرده اند. من چند گربه در منزل خود دارم و غذای آنها را از بهترین فروشگاهها تهیه میکنم و آنرا تست میکنم چطور ممکن است غذای یک ببر سیبری که یک حیوان بی نظیر است تست نشود؟