در سال‌های اخیر روبات‌ها برای انجام مهارت‌های گوناگونی از جراحی‌ گرفته تا بازیگری برنامه‌ریزی شده‌اند. Echo که یک هلی‌کوپتر چهارملخه روباتی است، دارد نواختن پیانو را آنهم هنگام پرواز تمرین می‌کند.

محبوبه عمیدی: در سال‌های اخیر روبات‌ها آزمون‌های متعددی را از سر گذرانده‌اند و برای انجام مهارت‌های گوناگونی از جراحی‌های پیچیده گرفته تا بازیگری برنامه‌ریزی شده‌اند. این هلی‌کوپتر کوچک چهارملخه که Echo نام دارد نیز یکی از آنها است با این تفاوت که دارد نواختن یک آهنگ زیبا را آنهم هنگام پرواز تمرین می‌کند. 

 

 

 

 

 

به گزارش پاپ ساینس، Echo که ساخته محققان بخش سیستم‌های داینامیک و کنترل مؤسسه ملی فناوری سوئیس است، از مهارت‌های پرواز و مانور فوق‌العاده‌ای برخوردار است به شکلی که می‌تواند بالای سر پیانو پرواز کند و کلیدهای آنرا برای نواختن یک آهنگ کوتاه به صدا درآورد.

این محققان دارند بهبود مهارت‌های پرواز، قدرت و سرعت مانور و دیگر مؤلفه‌های پرواز را با استفاده از این هلی‌کوپترهای چهارملخه روباتیک آزمایش می‌کنند و بخشی از این زمان صرف آموزش نواختن پیانو به Echo شده است. همانطور که در ویدئوی این هنرنمایی کوتاه دیدید، نواختن پیانو حین پرواز کار چندان ساده‌ای نیست.

50173

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =