+ A - سه شنبه 7 دی 1389 - 17:28:00 چاپ
امتیاز به مطلب 23 نفر

نخستین رتبه‌بندی رسمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور اعلام شد

دانش > دانش‌های بنیادی - دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، علوم پزشکی شهید بهشتی، شیراز، علوم پزشکی شیراز و صنعتی اصفهان برترین دانشگاه‌های کشور معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد براساس رتبه‌بندی انجام شده در داخل کشور در بین دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف، دانشگاه‌های تابعه وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و بین واحدهای دانشگاه آزاد، واحدهای تبریز و مشهد به عنوان دانشگاه‌های برتر انتخاب شدند.

دکتر جعفر مهراد در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ گفت: «هم‌چنین براساس این رتبه‌بندی در بین دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران؛ دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر ،علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه صنعتی اصفهان جزو 10 دانشگاه تراز اول کشور قرار دارند».

وی تصریح کرد: «با توجه به نقش بارز آموزش عالی در پیشرفت همه جانبه، دولت با درک این مسولیت، ارتقاء و توسعه کیفی نظام آموزش عالی را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده و برای ارزیابی پیشرفت‌ها از یک سو و موانع پیش روی آموزش عالی از سوی دیگر با استفاده از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) عملکرد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور را به‌ طور هدفمند مورد ارزیابی قرار داده است».

وی با اشاره به این‌که این رتبه‌بندی، نخستین تجربه جمهوری اسلامی در بحث رتبه‌بندی با استفاده از شاخص‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: «پیش از این دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی و حتی از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت‌های مختلف ارزیابی شده و حتی در پاره‌ای از ارزیابی‌ها، وزارت بهداشت نام این نوع ارزیابی‌ها را به خطا رتبه‌بندی نام نهاده، در حالی‌ که معتقدم در هیچ کدام از این ارزیابی‌ها موضوع رتبه‌بندی مورد توجه نبوده و معیارهای مورد استفاده صرفا جنبه توصیفی داشته و این معیارها و متغیرها ارتباطی با روش‌شناسی ندارند».

دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی
رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری اظهار داشت: «دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی به تعداد 201 دانشگاه در این رتبه‌بندی شرکت کرده‌اند که 70 دانشگاه از زیرمجموعه وزارت علوم، 35 مورد از دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت و 101 واحد از دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند که متاسفانه بزرگ‌ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی یعنی واحد علوم و تحقیقات تهران در این رتبه بندی حضور نداشت و شانس خود را برای ورود به این رتبه‌بندی از بین برد».

وی درخصوص دانشگاه‌های نظامی و انتظامی گفت: «شرکت این دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی به دلیل محدودیت‌هایی که دارند میسر نشد و از مجموع دانشگاه‌های نظامی و انتظامی، تنها دانشگاه افسری امام علی (ع) در این رتبه‌بندی شرکت کرد».

معیارها، شاخص‌ها و امتیازهای موثر در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور 

معیار

شاخص

امتیاز

امتیاز کل

پژوهش

کیفیت پژوهش

16

51

نرخ رشد کیفیت پژوهش

5

کارآیی پژوهش

15

نرخ رشد کارآیی پژوهش

5

حجم پژوهش

8

ثبت‌نامه شامل اختراعات و اکتشافات

2

آموزش

اعضای هیات‌علمی دارای جایزه

6

31

استادان پراستناد

8

نسبت اعضای هیات‌علمی دارای مدرک دکتری به کل

4

نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان

2

دانشجویان دارای جایزه در المپیادهای بین‌المللی

4

وجهه بین‌المللی

نسبت اعضای هیات‌علمی بین‌المللی

2

5

نسبت دانشجویان بین‌المللی به کل دانشجویان

1

نسبت اعضای هیات‌علمی دارای
مدرک دکتری خارج‌از کشور

2

پژوهش در ارتباط با مقالات کنفرانس‌های بین‌المللی

 

 

13


رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رتبه

نام دانشگاه یا موسسه پژوهشی

امتیاز

1

دانشگاه تهران

100

2

دانشگاه صنعتی شریف

65.17

3

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

52.49

4

دانشگاه علم‌وصنعت ایران

44.78

5

دانشگاه تربیت‌مدرس

40.17

6

دانشگاه شیراز

؟

7

دانشگاه صنعتی اصفهان

؟

8

دانشگاه مشهد

؟

9

دانشگاه تبریز

؟

10

دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی

؟

11

دانشگاه شهید بهشتی

؟

12

دانشگاه اصفهان

؟

13

دانشگاه مازندران

؟

14

دانشگاه بوعلی‌سینا، همدان

؟

15

پژوهشگاه دانش‌های بنیادی

؟

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رتبه

نام دانشگاه یا موسسه پژوهشی

1

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی دانشگاه تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

4

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

5

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

6

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

7

دانشگاه علوم پزشکی اهواز

8

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

9

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

10

دانشگاه علوم پزشکی همدان

توضیح: دانشگاه سابق علوم پزشکی ایران در این رتبه‌بندی شرکت نداشت

برترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

برترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

رتبه

نام دانشگاه

امتیاز

1

دانشگاه آزاد واحد تبریز

4.27

2

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

 

3

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

 

4

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

 

5

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

 

توضیح: علی‌رغم حضور 101 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این رتبه‌بندی، واحد علوم و تحقیقات تهران که بزرگ‌ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی است، در این رتبه‌بندی شرکت نکرد.


برترین دانشگاه‌های کشور بر اساس رتبه درهمکرد دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران 

10 دانشگاه تراز اول ایران بر اساس رتبه درهمکرد

رتبه

عنوان

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی تهران

3

دانشگاه صنعتی شریف

4

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

5

دانشگاه علم و صنعت ایران

6

دانشگاه تربیت مدرس

7

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

8

دانشگاه شیراز

9

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

10

دانشگاه صنعتی اصفهان

معرفی 10 دانشگاه برتر وزارت علوم به مجلس و انتخاب 20 دانشگاه برتر جهان اسلام
دکتر مهراد خاطرنشان کرد: «معاونت پژوهشی وزارت علوم، 10 دانشگاه وابسته به این وزارت را برای کسب اعتبارات مالی ویژه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند و قطعا این وزارت از نتایج این رتبه‌بندی‌ها استفاده خواهد کرد. آن‌چه نتایج این رتبه‌بندی را با اهمیت می‌کند، آن است که نشست فوق‌العاده وزرای آموزش عالی در آوریل 2011 / فروردین 1390 با دستور کار رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام انجام می‌شود. بنابراین پس از بحث و بررسی پیرامون معیارها و شاخص‌ها و احتمالا انجام اصلاح یا تغییر در پاره‌ای از شاخص‌ها و پس از آن‌که معیارها و شاخص‌های رتبه‌بندی به تصویب نهایی وزرا رسید، ‌انجام رتبه‌بندی دانشگاه و مراکز تحقیقاتی کشورهای اسلامی آغاز می‌شود. 20 دانشگاه برتر جهان اسلام نیز به بانک توسعه اسلامی معرفی می‌شوند تا از بورس این بانک استفاده ببرند».

50

نظرات 71
  • حامد سه شنبه 7 دی 1389 - 17:55:24
    19 2 پاسخ به این نظر
    آفرین احسنت که تونستید با جدول و جدول کشیدن دوست شید ممنون
    • بدون نام شنبه 26 آذر 1390 - 17:19:18
      4 5
      احسنت . احسنت
  • بدون نام چهارشنبه 8 دی 1389 - 09:19:38
    3 16 پاسخ به این نظر
    دست گلتون درد نکنه !!!
  • بدون نام چهارشنبه 8 دی 1389 - 20:42:01
    18 19 پاسخ به این نظر
    احسنت که یک رتبه بندی ساده هم نتونستید انجام بدید ملاک رتبه دانشجوهای ورودی است . حالا هر چی می خواید بگید.
    • بدون نام سه شنبه 3 اردیبهشت 1392 - 11:00:51
      7 1
      ملاک رتبه دانشجوهای ورودی است?
  • بدون نام چهارشنبه 8 دی 1389 - 21:00:15
    6 3 پاسخ به این نظر
    akhe to daneshgah dari ke rotbe bandisham mikoni???
  • بدون نام چهارشنبه 8 دی 1389 - 21:47:36
    13 13 پاسخ به این نظر
    چرا دانشگاه تهران بالای 100 در صد نیست؟
    • :( سه شنبه 15 آذر 1390 - 18:38:15
      8 0
      آخی ...
  • بدون نام شنبه 11 دی 1389 - 10:55:40
    11 0 پاسخ به این نظر
    البته دانشگاه هاي شريف، پلي تکنيک، علم وصنعت و صنعتي اصفهان فقط رشته هاي فني را دارند اما تهران تربيت مدرس عمومي هستند. بايستي رده بندي موضوعي هم منتشر شود
  • علی دوشنبه 13 دی 1389 - 15:48:32
    4 14 پاسخ به این نظر
    من دانشجوی کارشناسی ارشد خواجه نصیر هستم. بدون شک می گم این دانشگاه با کمترین امکانات ممکن به شکل کاملا جزیره ای اداره می شه و اگه فقط وفقط 50 درصد امکانات 3 دانشگاه اول وزارت علوم رو داشت بهتون می گفتم دانشگاه برتر یعنی چی. اینجا بچه هایی رو می بینم که دنیای استعداد هستن اما امکانات هیچی...
  • بدون نام شنبه 18 دی 1389 - 21:10:31
    7 5 پاسخ به این نظر
    Hahaha! Mibinam sharifia badjoori sookhtan :)))
  • sa پنجشنبه 7 بهمن 1389 - 11:46:51
    11 23 پاسخ به این نظر
    پس پيام نور چي ؟؟؟
    • پیام نوری سه شنبه 15 آذر 1390 - 18:37:29
      35 7
      عزیزم رتبه بندی دانشگاه هاست نه تبعید گاه های پیام نور
    • alish پنجشنبه 15 دی 1390 - 23:33:51
      11 3
      ...che dele khojaste i dari
  • بدون نام پنجشنبه 21 بهمن 1389 - 07:12:40
    10 4 پاسخ به این نظر
    دستتون درد نکنه. موسسات رتبه بندی جهانی خیلی بد رتبه بندی کرده بودند ولی شما خوشگل رتبه بندی کردید (گرچه حاصل کار یکی بوده)
  • محمد یکشنبه 26 تیر 1390 - 01:24:26
    4 12 پاسخ به این نظر
    آفرین به شما. همین طور پیش برین تو دنیا اول میشین. اخه در داخل خوش گفتن و خوش خندیدن چه سودی داره؟ اخه مگه میشه دانشگاهی نمره کامل رو بگیره تو دنیا 500 باشه. پیام نور اسمش تو لیست QS هست تو لیست شما نیست یعنی دنیا عقب موندس شما جلو زدین
  • بدون نام جمعه 11 شهریور 1390 - 01:11:30
    6 12 پاسخ به این نظر
    دانشگاه علامه طباطبائی چی؟ خیلی بی انصافند...
  • as یکشنبه 13 شهریور 1390 - 09:19:18
    6 9 پاسخ به این نظر
    خیلی مسخره بود
  • دانشجو ترم اولی سه شنبه 15 شهریور 1390 - 10:51:17
    2 5 پاسخ به این نظر
    عجب واقعا اینجوریاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بهی پنجشنبه 17 شهریور 1390 - 10:27:44
    9 17 پاسخ به این نظر
    چه جالبه حتما بقیه دانشگاها باید برن گمشن.دانشگاه شهرکرد چی میشه؟
  • بدون نام چهارشنبه 13 مهر 1390 - 02:05:40
    29 5 پاسخ به این نظر
    دانشگاه تهران 100 دانشگاه آزاد 4. خوب پس بقیه هم می شن 0 دیگه فکر کنم جای شهریه گرفتن یه کامیون خاک بریزید در دانشگاه بهتر میشه بقیه هم سر کار نذارین
  • بدون نام جمعه 15 مهر 1390 - 18:00:28
    8 23 پاسخ به این نظر
    بابا اینا همه کشکه. دانشگاه فردوسی و صنعتی اصفهان جاشون توی 5 تای اوله..
    • م پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 - 18:27:51
      1 0
      دانشگاه فردوسی مشهد تو رنکینگ وبومتریک سالها در ایران دوم هست بعد دانشگاه تهران و اخیرا سوم شده. ضمن اینکه از لحاظ قدمت سومین دانشگاه ایران هست. از لحاظ فضای آموزشی به ازای هر دانشجو، از لحاظ قطب های علمی هم چون ادبیات، ریاضی و امار، فیزیک، کشاورزی، روانشناسی، مهندسی متالورژی و ...، از نظر طراحی و پاسخگوئی سایت بی نظیر و باسابقه ترین، از لحاظ پژوهش های کاربردی و مهیاسازی شرکت های دانش بنیان و.. شاخص های خبی خوبی داره. و در این رنکینگ داخلی که مشخص نیست ملاک هاش چی بوده در حالی رتبه 8 رو کسب کرده که دست کم از دو سه دانشگاه بالاتر از خودش شرایط به مراتب بهتری داره
  • علی چهارشنبه 20 مهر 1390 - 02:36:06
    21 11 پاسخ به این نظر
    تراز قبولی هر درس در دانشگاه کرج بسیار پایین تر از دانشگاههای تهران غرب و علوم تحقیقات و... است . پس این رتبه بندی بر چه اساسه؟
  • علی دوشنبه 25 مهر 1390 - 04:16:35
    51 10 پاسخ به این نظر
    خیلی از دانشگاههای ازاد مثل تهران جنوب,شمال ,علوم تحقیقات, کرج...از دانشگاههای پیام زور و دانشگاههای بی بذاعت روزانه دولتی که دستمزد اساتید خود را ندارند با کیفیت تر است مطمئن باشید.
  • بدون نام پنجشنبه 3 آذر 1390 - 01:22:26
    5 3 پاسخ به این نظر
    vaghean mozakhrafe rade banditon moshakhase ro hich hesabi nist ye joray har daneshgahi be tehran nazdik tar bashe on behtare
  • تایماز شنبه 19 آذر 1390 - 15:17:19
    15 12 پاسخ به این نظر
    امتیاز دانشگاه آزا تبریز 27.4 است نه 4.27 .لطفا اصلاح شود.
  • مهندس یکشنبه 18 دی 1390 - 07:39:05
    10 26 پاسخ به این نظر
    باسلام والا من تاحال از نظر علمی تو واحدای دانشگاه آزاد فقط اسم قزوین به گوشم خورده بود، دانشگاهی که بارها دانشگاههایی مثل شریف و امیرکبیروعلم وصنعت و... رو تو رقابتهای علمی سوسک و خوردوخاک شیر کرده. ولی تو این رنکینگ خبری از این دانشگاه پرآوازه تو جهان نیست. رنکینگی که اسم دانشگاه آزاداسلامی قزوین توش نباشه، اصلا" اعتبار و وجاهت علمی نداره!
    • پویا پنجشنبه 23 آبان 1392 - 17:02:41
      3 1
      پس نمی دونید که در مسابقه هوا و فضا که در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد دانگاه کرج رتبه اش 1 و 2 شد و شریف حدود 5 و 11.... و از این موارد کم نیست. مهم اینه که تو دانشگاه با تلاش خودشونو تقویت کردن . 2 تا دوست دارم شریف درس می خونن.اونقدر کم کاری می کنن که آخر سر کم سواد بیرون میان . در ضمن بیخودی دانشگاه قزوین رو بزرگ نکنین . سطح علمی ربطی به بزرگی و خوشگای دانشگاه نداره !!!! اگر شایستگیش رو داشت الان تو جدول بود. البته منظورم این نیست که دانشگاه بدیه...
  • مهران شنبه 1 بهمن 1390 - 16:47:14
    2 3 پاسخ به این نظر
    مگر این که خارجی ها بیان بر ما رتبه بندی کنند خودمون ک بلد نیستیم!!!! رتبه دانشگاه های پایینه چون مدیریت درست و حسابی تو دانشگاه ها وجود نداره!!
  • زهرا یکشنبه 9 بهمن 1390 - 18:29:10
    13 32 پاسخ به این نظر
    بین دانشگاه های ازاد (ازادقزوین)بهترینه بعدش علوم تحقیقات بعدش تهران جنوب
    • SAEED پنجشنبه 25 خرداد 1391 - 16:27:45
      5 13
      زهرا خانوم من دانشجوی مترجمی ازاد اصفهانم بیا این دانشکده اون وقت فکر میکنی اومدی دانشگاه سوربن فرانسه تا بفهمی سطح علمی چیه
    • سهند پنجشنبه 23 آبان 1392 - 20:08:03
      6 16
      عزیزم دانشگاه ازاد تبریز چند ساله رتبه اول رو دراختیار داره قزوین وحتی تهران خیلی مونده برسه به تبریز
  • نوید چهارشنبه 12 بهمن 1390 - 19:33:58
    14 8 پاسخ به این نظر
    زهرا خانوم معیار دانشگاهها وسعت زیر بنا نیستا. هرچند که من دانشجوی ازاد تبریزم اما فک کنم اول علوم تحقیقاته که اونم شرکت نکرده تو رتبه بندی
  • فیزیک خور پنجشنبه 17 فروردین 1391 - 03:41:01
    6 8 پاسخ به این نظر
    همش چرته تو هردانشگاهی یکی دورشته برترهستش مثلا رشته های فنی شریف خوبه اما ریاضی وفیزیک دانشگاه باهنرکرمان یه چیزدیگست وشریف به گرد پاشون نمیرسه اگه باورندارین برین سوالات پایان ترم ریاضی وفیزیک باهنروگیربیارین اونقدر سخته که بچه هاش .................من مقایشون کردم شما هم مقایسه کنین تازه بچه هاشم دنبال اثباته چندتا نظریه جدید فیزیکن مطمئنم نمیدونستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در کل رتبه بندیش باتوجه به امکانات مختلف دانشگاههاو............درست نیست خب اساتیدخوبو توکشورپخش کنن تاهمه استفاده کنن....
  • - دوشنبه 28 فروردین 1391 - 00:22:23
    1 8 پاسخ به این نظر
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما می خواستم بدونم که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در چه رتبه ای قرار داره؟
  • احمد چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 - 14:44:17
    4 7 پاسخ به این نظر
    عجب دل خوشی دارید شما که به این رتبه بندی های شروور توجه میکنید اینا همش مزخرفه رتبه بندی جهانی رو در نظر بگیرید نه اینارو نه داشگاه شهرکرد.قزوین ناکجا آباد و ....
  • ناشناس دوشنبه 9 مرداد 1391 - 14:57:56
    16 10 پاسخ به این نظر
    علوم و تحقيقات بهترين دانشگاه آزاده كه شركت نكرده
  • ناشناس شنبه 14 مرداد 1391 - 15:47:50
    19 12 پاسخ به این نظر
    سلام. دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات تهران بهترین دانشگاه آزاد در ایران شناخته شده است پس چرا اسم این واحد را قرار نداده اید؟به جرات می توان گفت که تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات دارای مقاله می باشند.
  • بی نام شنبه 27 آبان 1391 - 00:12:35
    22 13 پاسخ به این نظر
    به نظر من دانشگاه علوم و تحقیقات بعداز دانشگاه تهران ازنظر علمی بالاترین دانشگاه کشور می باشد
    • بدون نام جمعه 6 بهمن 1391 - 04:29:11
      15 28
      واو! بابا علوم و تحقیقات! چرا بعد تهران! اول علوم و تحقیقات بعد تهران بعد شریف.تو دنیا هم اول علوم و تحقیقات بعد هاروارد بعد آکسفورد
  • بدون نام شنبه 23 دی 1391 - 10:08:17
    1 12 پاسخ به این نظر
    مردم از خنده :))))))))
  • عباس دوشنبه 3 تیر 1392 - 13:46:36
    6 8 پاسخ به این نظر
    سلام چرا اسمی از دانشگاه آزاد قزوین نیست.این دانشگاه تو عرصهء رباتیک و ساخت سریعترین ماشین خورشیدی ایران فعالیت زیادی داشته. تازه مقام هم اُورده.
  • مهدی جمعه 7 تیر 1392 - 12:29:55
    4 6 پاسخ به این نظر
    نجف آباد از قلم افتاده چرا
  • نگار پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 16:27:21
    1 5 پاسخ به این نظر
    مرسی
  • fati شنبه 19 مرداد 1392 - 04:38:21
    3 1 پاسخ به این نظر
    من تازه کنکوردادم وخوشحال اومدم تواین سایت که یکم راهنمایی شم امادوستان ی نظرایی دادن که.... بعدازی سال تلاش دلمونو به چی خوش کنیم بابا ی ذره تعریفم بکنین که بتونیم با ی دل خوش انتخاب رشته مونوبکنیم دیگه
  • zohre شنبه 19 مرداد 1392 - 21:51:07
    1 10 پاسخ به این نظر
    وایعنی تهران ازشریف بالاتره!!!!!!!!!!!
  • نازنین چهارشنبه 13 شهریور 1392 - 22:11:48
    4 4 پاسخ به این نظر
    خیلی جالبه من خودم پدرم درومد علوم تحقیقات قبول شم ولی اصلا تو رتبه بندی اخر نیست!!!!!!!!!!!!
  • ارشد دوشنبه 1 مهر 1392 - 10:27:33
    9 1 پاسخ به این نظر
    با سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی تهران قبول شدم به نظرم دانشگاه های تهران از لحاظ علمی در اولویت اند نسبت به شهرهای دیگر
  • بد بخت شنبه 20 مهر 1392 - 15:03:22
    0 6 پاسخ به این نظر
    صنعتی قم کووو پـــَــــ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سعید پنجشنبه 25 مهر 1392 - 16:58:55
    23 4 پاسخ به این نظر
    بدون شک از نظر رتبه دانشگاه علوم تحقیقات تو آزاد اوله. بعدش میشه تهران مرکز - جنوب - باراجین ( قزوین ) تبریز و چنتا دانشگاه آزاد دیگه مثل نجف آباد که میشه اسم دانشگاه روشون گذاشت و تعدادشون 14-15 تا بیشتر نیست, اینام همه تو یه سطح هستن تقریبا. بقیه دانشگاه های آزاد رو هم ول کنین که مدرکشون آنچنان ارزشی نداره. به جز علوم تحقیقات که در سطح دانشگاهی مثل امیرکبیره, بقیه دانشگاه آزاد های خوب که مثال زدم پایینتر از 5 دانشگاه تراز اول سراسری تهران ( تهران,شریف,امیرکبیر,خواجه نصیر و علم و صنعت ) قرار میگیرن و همرده با دانشگاه های دولتی ای مثل شیراز, اصفهان, مشهد. از نظر ارزش مدرکی هم سوال کنید, دانشگاه های آزاد معتبر, مدرکشون پایینتر از 5 دانشگاه تهران و همرده با دانشگاه هایی هست که اسمشون رو بردم.
    • بی نام یکشنبه 27 بهمن 1392 - 00:19:13
      8 2
      خواب دید خیر باشه اخه تهران جنوب ک مثل مدرسس رو اسم دانشگاه روش نذار تهران مرکز وشمال کجا جنوب کجا؟؟؟
  • مائده سه شنبه 30 مهر 1392 - 14:11:37
    1 4 پاسخ به این نظر
    باعرض سلام وخسته نباشیدمیخواستم ببرسم دانشگاه شهرکردحدوداچه رتبه ای درمیان دانشگاه های سراسردانشگاههای کشوردارد؟
  • دانشجو ارومیه ای یکشنبه 10 آذر 1392 - 11:27:47
    1 12 پاسخ به این نظر
    فکر کنم الزایمر گرفتین دانشگاه ارومیه که بعضی رشته هاش از تهرانم بالاتره و وسیع ترین و جزو اولین دانشگاه های ایرانه که شاه ساختتش رو یادتون رفته
  • فرهاد یکشنبه 10 آذر 1392 - 11:35:10
    0 8 پاسخ به این نظر
    کور خوندین یا شایدم اصلا نخوندین که دانشگاه ارومیه که تو دنیا اوله رو یادتون رفته بیسوادها
  • مریم سه شنبه 19 آذر 1392 - 00:04:36
    0 1 پاسخ به این نظر
    سلام ایا بچه های سال سوم هم میتونن تو کنکور دانشگاه ازاد شرکت کنند واگه قبول شدن جاشونو رزرو کنن برا سال بعدشون لطفا یکی جواب منو بده
    • اشکان یکشنبه 15 تیر 1393 - 05:39:40
      0 0
      با سلام ... نه نمیشه... اگه سال سوم هستی میتونی تو آزمون آزاد شرکت کنی به صورت داوطلبی و خودت رو مجک بزنی ... ولی جا نمیتونی رزرو کنی... چه کاری انقدر عجله؟؟؟ تمرکزت رو بذار رو نهایی که خیلی خیلی مهمه واسه کنکور وقت زیاد داری
  • بی نام شنبه 30 آذر 1392 - 14:58:56
    2 2 پاسخ به این نظر
    س دانشگاه یاسوج کجا رفت
  • علی پنجشنبه 5 دی 1392 - 01:19:12
    3 6 پاسخ به این نظر
    فقط ازاد تهران مرکز
  • سعید جمعه 6 دی 1392 - 14:44:00
    5 13 پاسخ به این نظر
    بهتره بدونید که دانشگاه ازاد تهران جنوب توی رشته های فنی اول هست و علوم تحقیقات در رشته ی علوم انسانی از تهران جنوب برتر هستش و همچنین رتبه تهران جنوب در خاور میانه از علوم تحقیقات بالاتر شده به زودی تهران جنوب می ترکونه علومو
  • امین دوشنبه 16 دی 1392 - 18:17:18
    0 2 پاسخ به این نظر
    برید به سایت www.webometrics.info رتبه دانشگاهتون رو ببینید. اونجا نشون میده در حال حاظر ارزش مدرک شما در مجامع بین المللی در چه سطحیه. امین- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
  • مهدی دوشنبه 30 دی 1392 - 12:24:37
    4 8 پاسخ به این نظر
    تا وقتی دانشگاه ازاد تهران مرکز هست همتون برید جلو بوق بزنید
  • هبه یکشنبه 6 بهمن 1392 - 19:55:15
    6 2 پاسخ به این نظر
    همه دانشگاه های ما الکی هستن چون حتی یه دانشجوی خروجی یا استاد با حقوق بالای 10 میلیون تومن یا 3000 دلار ندران. یه مهندس فرانسوی تو پارس جنوبی ما کار می کنه لیسانس داره ماهی 150میلیون تومن حقوق بهش میدن. این یعنی درس خوندن و این یعنی خروجی. ما شاگرد اول شریفمون هم هیچ ی بارش نیست!
  • اباذر شنبه 10 اسفند 1392 - 21:12:51
    1 1 پاسخ به این نظر
    سلام دانشگاهی که در مسابقات بین المللی رتبه ی یک میاره مقابلش چ حرفی دارید بزنید واقعا خوشحال شدم دانشگاه آزاد قزوین رو بین تصمیم فضاییتون ندیدم با وجود بعضی دانشگاهها بهتره نباشه
  • سعید جمعه 15 فروردین 1393 - 17:03:06
    0 2 پاسخ به این نظر
    سلام به همه دوستای خوبم .بیایید تعصب و کری خونی ها رو بزاریم کنار . معیار رقابت دانشگاههای ما چیه ؟ تعداد مقالات بین المللی ، سطح علمی اساتید ودانشجویان ،کسب رتبه در مسابقات ،اختراعات و... طبق رنکینگ اعلام شده جهانی 2013(www.webometrics.info) دانشگاه آزاد واحد کرج در بین دانشگاه های آزاد رتبه اول رو داره و در بین کل دانشگا های ایران رتبه 34 رو گرفته و تونسته بالاتر از دانشگاههای اصفهان و... قرار بگیره . ضمنا دانشگاه واحد کرج تو مسابقات هوا و فضا در دانشگاه امیر کبیر رتبه 1 و 2 را با تمام قدرت کسب کرد . درحالی که بعضی از دانشگا ههای پر مدعا تو این مسابقات 15 نماینده داشتند .
  • کوروش شنبه 13 اردیبهشت 1393 - 07:08:27
    0 1 پاسخ به این نظر
    یعنی واقعا دانشگاه تهران از شریف معتبر تره؟
    • سعید پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 - 13:34:24
      0 2
      اقا دقت کنید نوشته web ranking of univercity این رنکینگ برای وب سایت دانشگاه ها هستش نه خودشون
  • سعید پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393 - 12:50:27
    0 14 پاسخ به این نظر
    کی میگه که علوم تحقیقات بهترین دانشگاه ازاد هست تهران جنوب چند سال هست که توی رنکینگ جهانی اختلاف چند هزاد تایی با دانشگاه ازادهای دیگه داره توی اخرین رتبه بندی هم اول تهران جنوب با رتبه ی جهانی 2757 و بعد نجف اباد اصفهان 5939 و بعد هم تهران مرکز علوم تحقیقات دیگه دورش تموم شد
  • سعید2 شنبه 28 تیر 1393 - 10:46:27
    3 1 پاسخ به این نظر
    تمامی دانشگاه های ایران برای کسی معجزه نمی کند و تنها فرد مهم هست چه بسا از دانشگاه های آن چنان اسمی هم فارغ التحصیل نشده باشه چون نمی تونه مثل دیگران درس حفظ کنه ولی آن چنان استعداد و کارایی داره که صدتا از دانشگاه تهرانی ها نیز نداشته باشند
  • پریسا سه شنبه 21 مرداد 1393 - 11:07:31
    1 1 پاسخ به این نظر
    سلام لطفا به من کمک کنید دانشگاه الزهرا بهتره یا خوارزمی کرج؟
  • فاطمه سه شنبه 4 شهریور 1393 - 10:01:15
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام ببخشید دانشگاه شهیدرجایی تهران واسه گرایش مخابرات ارشد چجوردانشگاهیه .دانشگاه کاشان و یزدبهتره یا اونجا
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.