دانشمندان جانور عجیبی را در تانزانیا و کنیا دیده‌اند که بدنش شبیه به غزال ولی پوشیده از موهای بسیار بلند است و سرش هم شبیه به سگ است. این جانور، معمای سرنگتی نام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آنسا، دانشمندان حیوان عجیب و بسیار پشمالویی را در پارک ملی ماسای‌مارا واقع در جنوب‌غربی کنیا دیده‌اند که موهای بلند قهوه‌ای‌رنگ، روی چشمهایش را به طور کامل پوشانده است. یک سبیل بزرگ پوشیده از مو و یک ریش بسیار بلند نیز پوزه این حیوان را کاملا پنهان کرده‌اند.

در نگاه اول به نظر می‌رسد که این حیوان نوعی عجیب از یک غزال تامسون باشد، با این تفاوت که موهای این حیوان بسیار بلندتر از موهای یک غزال معمولی است.

پائولو تورکیو، عکاس ایتالیایی که آگوست / مرداد گذشته برای ثبت تصاویری از طبیعت به کنیا سفر کرده بود، مشغول تنظیم کردن دوربین خود برای عکاسی بود، به‌ناگاه حیوانی با سر یک سگ پشمالو و بدنی شبیه به بدن غزال دید و هرچند از دیدن این موجود عجیب در قاب تصویر خود بسیار شگفت‌زده شد؛ اما توانست اولین تصاویر این حیوان را تهیه کند.

سپس در ماه اکتبر / مهر، چند توریست دیگر غزال مشابهی را در پارک ملی سرنگتی تانزانیا مشاهده کردند، اما نتوانستند از آن عکس بگیرند. مدتی بعد، توریستی به نام «رابرت برنتسن» موفق شد تصویری از این حیوان را تهیه کند و از آن پس، این حیوان با عنوان «معمای سرنگتی» شناخته شد.

پس از انتشار این تصاویر، دانشمندان به تکاپو افتاده‌اند تا مشخصات این حیوان را تعیین کنند. روابط عمومی پارک ملی سرنگتی تانزانیا نیز با اعلام دعوت از گروهی از جانورشناسان برای بررسی این موجود گفت: «هنوز نمی‌دانیم که آیا این حیوان عجیب، یک گونه جدید است یا نوع غزال تامسون با جهش‌های ژنتیکی. بسیار عجیب به نظر می‌رسد که این حیوان هم در تانزانیا و هم در کنیا دیده شده باشد. شاید در طول ماه‌های آگوست تا اکتبر مهاجرت کرده است یا شاید هم نمونه‌های دیگری در تانزانیا زندگی می‌کنند».
50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نبی IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
    0 0
    اثرات روابط کنترل نشده
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
    0 1
    این موش موشیه.بازیگوش و بانمکه .