تعداد قربانیان حادثه غرق قایق ماهی گیری در استرالیا به چهل و هشت تن رسید.

به گزارش سی ان ان قایق پناهجویان خارجی که اغلب ایرانی و افغانی و کرد بودند چهارشنبه هفته قبل در فاصله دویست متری از ساحل جزیره کریسمس به صخره ها برخورد کرده و سرنشینانش غرق شدند. پیش تر اجساد 30 تن از آب بیرون کشیده شده بود اما اینک با جستجوی بیشتر شمار اجساد به 48 تن رسید.

گیلارد نخست وزیر زن استرالیا حادثه را تراژدی بزرگی خواند و آنرا بی سابقه توصیف کرد.این در حالی است که دولت استرالیا به اهمال کاری درباره این حادثه متهم شده است. مردم محلی می گویند نیروی دریایی از ورود این قایق به آبهای استرالیا اطلاع داشته اما نیروی دریایی آنرا تکذیب کرده است.همچنین گفته شده اگر نیروهای امداد زودتر وارد عمل می شدند جلوی این تراژدی گرفته می شد و این در حالی است که مردم و نیروهای امداد به جای کمک به تماشای صحنه برخورد قایق به ساحل و فیلمبرداری با موبایل از آن پرداخته بودند.

مقامات تایید کرده اند تعداد سر نشینان 90 نفر بودند که سوار بر قایق چوبی و بسیار شکننده قصد ورود به استرالیا را داشته اند اما برخی این امار را درست نمی دانند و معتقدند شمار سرنشینان 100 نفر بوده اند که تنها 42 نفر توانستند نجات یابند و بقیه مرده اند.

ساکنان جزیره که اغلب پناهجو بوده و بلا تکلیف هستند و برخی از آنها نیز جزو نجات یافتگان هستند با دست زدن به تظاهرات اعلام کردند که نیرو دریایی نخواسته به قایق کمک نماید و به همین خاطر انها غرق شده اند. نخست وزیر تحت فشار افکار عمومی اعلام کرده تحقیقات در این باره را به هیئتی مستقل سپرده و بعدا نتایج را اعلام خواهد کرد. یکی از گزارشگران به خانم گیلارد گفت آیا دستان خود را آغشته به خون پناهجویان می بینید؟

جزیره کریسمس بین اندونزی و سرزمین اصلی استرالیا قرار گرفته و معمولا پناهجویان قبل از تعیین تکلیف در آنجا به صورت کمپی نگهداری می شوند.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 117296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =