مسئولان می گویند 23 هزار پرستار تا آخر امسال استخدام می شوند، ولی پرستاران می گویند تا نبینیم باور نمی کنیم

امید سلیمی بنی: با وجود مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس و رای ندادن نمایندگان مردم در صحن علنی، دولت تصمیم گرفته 23 هزار پرستار را تا پایان سال 89 استخدام کند و وزیر بهداشت گفته 230 میلیارد تومان هزینه سالانه این اشخاص را تقبل می کنیم.

این در حالی  است که نهادهای پرستاری، چندان امیدی به استخدام اعضای بیکار خود ندارند، زیرا آنها می گویند ممکن است مانند تصمیمات پیشین احمدی نژاد، معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور با این مصوبات مخالف باشد و هزینه ها را تامین نکند. در جدول زیر، اظهارات اشخاص مختلف درباره استخدام جدید پرستاران را می خوانید:

نام

سمت/عنوان

خلاصه اظهار نظر

لطف الله فروزنده

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور

قانون ارتقای بهره وری پرستاران مراحل نهایی و کارهای مربوط به مجوز را طی کرد و با دستور رئیس جمهور و بر اساس ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری پس از آگهی در روزنامه ها و برگزاری آزمون، 23 هزار پرستار استخدام می شوند. با صدور این مجوز و براساس ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری 23 هزار پرستار ان شاالله تا پایان امسال استخدام خواهند شد. این طرح شامل کسانی می‌شود که در قسمت بالینی مشغول به کار هستند. پرستارانی که در قسمت‌ ستادی و اداری مشغول به کار هستند، شامل قانون ارتقای بهره وری نمی‌شوند.

مرضیه وحید دستجردی

وزیر بهداشت و درمان

این کار، کاری بی‌همتا در طول تاریخ پرستاری است که طولانی شدن پروسه استخدام پرستاران به دلیل این بود که استخدام 23 هزار پرستار در سال 230 میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد و برای اجرای این قانون باید جوانب مختلف آن از جمله تدوین آیین‌نامه، اعتبار لازم و صدور مجوز استخدام در برنامه پنجم توسعه لحاظ می‌شد.خوشبختانه با تلاشهای انجام شده و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای بهره‌ وری پرستاران و تاکیدات ریاست جمهوری در خصوص حمایت از قشر زحمتکش پرستاران، همکاری و تعامل خوب مجلس به خصوص اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و تلاشهایی که در وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری صورت گرفت، معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری مجوز استخدام پرستاران را صادر کرد. بزودی جزییات اجرایی این دستور به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای اعلام فراخوان استخدام پرستاران اعلام می‌شود و اگر تا یکماه دیگر استخدامها قطعی شود رفع جبرانی‌ها دیگر معنی نخواهد داشت

حسن امامی رضوی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با صدور مجوز استخدام 23 هزار پرستار، پی گیر ابلاغ بودجه استخدام از معاونت راهبردی ریاست جمهوری هستیم که انتظار می رود تا اواخر هفته آینده بخشی از بودجه مورد نظر اختصاص یابد.

استخدام 23 هزار پرستار به صورت یک جا انجام نخواهد شد، بلکه استخدام ها به تدریج و بر اساس نیاز دانشگاه های علوم پزشکی صورت خواهد گرفت و با برگزاری آزمون مربوطه، به کارگیری نیروی لازم به منظور اجرای قانون ارتقای بهره وری در دستور کار وزارت بهداشت قرار می گیرد.

رحیم ممبینی

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به عنوان متولی بودجه کشور طرف حساب خود را وزارت بهداشت می‌داند و تشکل‌های پرستاری به هیچ‌وجه طرف حساب دستگاه متولی بودجه نیست. مشکلی برای استخدام پرستاران نداریم، ولی وزارت بهداشت باید اقدام کند با وجود تصویب 60 میلیارد تومان برای پرداخت اضافه‌کار پرستاران، در جلسات با وزارت بهداشت بحثی از استخدام پرستاران مطرح نبوده است. اگر وزارت بهداشت و درمان مجوز استخدام پرستار جدید اخذ کرده در صورت نیاز اقدام کند و در لایحه بودجه سال 90 امکان تأمین بار مالی استخدام نیروی جدید پرستاری و سازمان امور مالیاتی وجود دارد.


غضنفر میرزابیگی

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران

خبر خوبی است و ما هم از آن استقبال می کنیم اما تا زمانی که حوزه معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری رسما این موضوع را اعلام نکند سازمان نظام پرستاری همچنان بر مواضع قبلی خود ایستاده است. هر چند شنیده ایم که رئیس جمهوری دستور محکمی برای استخدام پرستاران صادره کرده اند، ولی ما تا زمانی که آگهی استخدام پرستاران چاپ نشود و بخشی از مابه التفاوت آنچه که پرستاران نباید کار می کردند به حساب شان واریز نشود همچنان بر مواضع قبلی باقی خواهیم ماند.

شمس الدین شمس

رییس شورای عالی سازمان نظام پرستاری

در ماه‌های اخیر اظهارنظرها و وعده‌های مختلفی در زمینه استخدام پرستاران داده شده است و منتظر متنی مکتوب در این زمینه هستیم. از فروردین ماه سال جاری قرار بود طبق صحبت رییس جمهور مابه تفاوت کاری پرستاران پرداخت شود و در حالی که هر یک از آنها به طور میانگین ماهانه 30 تا 40 ساعت بیش از موظفی خود در سال جاری کار کرده‌اند اما هنوز ما به‌ تفاوت فعالیت اضافی خود را دریافت نکرده‌اند. پرداخت این مابه‌التفاوت یکی دیگر از خواسته‌های ماست که هنوز وضعیت آن مشخص نیست.

42/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
    0 0
    آیا این طرح استخدام پرستاران شامل دانشجویان ترم آخر پرستاری میشود. از این مطلبتون ممنونم