دولت می گوید 23 هزار پرستار بیکار را استخدام می کنم، ولی مجلس با آن مخالفت کرده و معلوم نیست این تصمیم اجرا شود

امید سلیمی بنی: پس از کش و قوس بسیار، معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی رئیس جمهور و بعد از او، وزیر بهداشت رسما اعلام کردند دولت استخدام 23 هزار پرستار مورد نیاز را انجام خواهد داد و حاضر است بودجه 230 میلیارد تومانی این کار را عهده دار شود. با این وجود، مسئولان سازمان نظام پرستاری می گویند تا زمانی که آگهی استخدام پرستاران را نبینند، چیزی را باور نخواهد کرد. همچنین غضنفر میرزابیگی رئیس بزرگترین تشکل صنفی پرستاران، بعد از شنیدن خبرهای خوش از دولت، گفته هر زمان که معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور این خبر را رسما تایید کند، می تواند امیدوار بود تلاشهای وی و همکارانش برای استخدام نیروی مورد نیاز پرستاری به ثمر نشسته و وضعیت فعلی نیروی پرستاری در نظام سلامت بهتر خواهد شد.

به گفته میرزابیگی،معاونت نظارت راهبری رئیس جمهور بارها گزارشهای غلط به ریس جمهور داده تا در مقابل هزینه استخدام پرستاران، ایستادگی کند. با این وجود، دیروز، فروزنده، یکی دیگر از معاونان ریس جمهور اعلام کرد رئیس جمهور دستور اجرای استخدام 23 هزار نفری پرستاران را که مجلس پیش از این بارها با آن مخالفت کرده بود را ، صادر کرده. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، تا آخر امسال، 23 هزار پیراپزشک در رشته های مختلف را از طریق آزمون استخدامی و بر اساس دستور رئیس جمهوری و از طریق اعمال ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری به استخدام دولت درخواهند آمد.

این در حالی است که معاون درمان وزیر بهداشت از عدم استخدام یکجای نیروی مورد نیاز حرف می زند و می گوید به کارگیری این افراد به تدریج انجام می شود. مرضیه دستجردی وزیر بهداشت نیز از استخدام پرستاران بر اساس مصوبات مجلس در برنامه پنجم توسعه خبر داده و تلویحا با اشاره به مشکلات اجرای قانون برنامه پنجم توسعه، از "جوانب مختلف آن از جمله تدوین آیین‌نامه، اعتبار لازم و صدور مجوز استخدام" سخن گفته تا تاخیر چند ماهه در دستور "آنی" رئیس جمهور برای استخدام پرستاران را توضیح دهد. گفتنی است برنامه پنجم توسعه هنوز در مراحل تصویب قانونی شورای نگهبان قرار گرفته و تاکنون تشریفات تصویب و انتشار قوانین لازم الاجرا را طی نکرده که برای اجرایی شدن آن، "آئین نامه" نوشته شود.

بنا به گفته دستجردی، معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری مجوز استخدام پرستاران را صادر کرده ولی لطف اله فروزنده در گفتگو با خبرگزاری مهر، از "دستور رئیس جمهور" برای استخدام، خبر داده. به هر جهت، چه ریس جمهور این دستور را صادر کرده و چه معاونش، اکنون علنی شدن اراده دولت برای استخدام 23 هزار پرستار، امید تازه ای را برای بیکاران این رشته زنده کرده که آنها نیز مانند معاون وزیر بهداشت در انتظار تایید نهایی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور خواهند ماند. این چنین که برمی آید، پرستاران بیکار، دوباره در اول همان خطی ایستاده بودند که ماهها پیش، طرح آن با دستور "آنی" احمدی نژاد به تصویب رسیده بود، با این تفاوت که این بار، مجلس که دو بار در جلسات کمیسیون تلفیق و رای گیری صحن علنی با این استخدام مخالفت کرده بود، این کار دولت را منطبق بر قوانین نخواهد دید و احتمال دارد در مقابل آن، موضعگیری کند.

42/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =