پرسپولیس علی دایی با ادامه دادن راهی که در این فصل رفته، ضعیف‌ترین نتایج خود را در تاریخ لیگ برتر به ثبت خواهد رساند.

7 شکست در طول 18 مسابقه، رکوردی است که پرسپولیس هیچ گاه در لیگ برتر به آن نرسیده بود. تیم پرطرفدار تهرانی که سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر را دارد، در دهمین دوره از این مسابقات نتایجی گرفته که مشابه آن در هیچ فصلی ثبت نشده است. در همین میانه فصل و در حالی که تنها 18 هفته از 34 هفته لیگ برتر گذشته، این تیم 7 بار به حریفان خود باخته که با ادامه این روند، رکوردی بی‌نظیر در تاریخ این باشگاه ثبت خواهد شد؛ هرچند همین حالا هم علی دایی توانسته رکوردی را به نام خود بزند؛ چهار شکست متوالی.
از سال 1369 که بالاترین سطح لیگ ایران با نام «جام آزادگان» برگزار شد و بعدها نام آن به «لیگ برتر» تغییر کرد، تا حالا هیچ وقت پیش نیامده بود پرسپولیس در لیگ چهار مسابقه متوالی را ببازد اما امسال تیم علی دایی توانسته این رکورد را ثبت کند. پرسپولیس امسال در حالی چهار مسابقه متوالی خود را باخته که طبق آمار سایت باشگاه سپاهان که در حال حاضر کامل‌ترین آمار مربوط به لیگ برتر ایران است، در 9 دوره گذشته لیگ برتر، هیچ گاه پیش نیامده این تیم حتی در سه مسابقه متوالی شکست خورده باشد چه رسد به چهار مسابقه. حتی در فصل 85-84 که تیم علی پروین 10 بار شکست خورد و در نهایت در رده نهم جدول رده‌بندی ایستاد نیز پرسپولیس هیچ گاه در سه مسابقه متوالی شکست نخورد.
پرسپولیس در فصل 85-84 با 10 شکست، بدترین نتایج خود را در تاریخ لیگ برتر گرفت و نهم شد. نتایج فصل 88-87 هم با 9 شکست و ایستادن در رده پنجم جدول رده‌بندی هیچ‌گاه از ذهن هواداران این تیم پاک نخواهد شد. پرسپولیس امسال هم در همین 18 مسابقه اول توانسته خود را تا حدود زیادی به بدترین نتایج خود در لیگ برتر نزدیک کند و اگر این روند ادامه داشته باشد بعید نیست تیم علی دایی حتی از تیمی که علی پروین در فصل 85-84 به مسابقات فرستاد بدتر نتیجه بگیرد.
البته مسئولان باشگاه پرسپولیس برای متوقف کردن ناکامی‌های تیم‌شان، پس از شکست یک هیچ مقابل تراکتورسازی، 5 درصد از قراردادهای بازیکنان و اعضای کادر فنی خود را کسر کردند تا شاید با این جریمه، تحولی در تیم خود ایجاد کرده باشند. علی دایی سرمربی پرسپولیس که این فصل اعتراض‌های زیادی نسبت به داوری‌ها داشته، شکست مقابل تراکتورسازی را هم به داوری ربط داد و در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه گفت: «متاسفانه چیدمان داوری‌ها بر ضد پرسپولیس است. شما به من بگویید کسی که در بازی ملوان در خانه دو پنالتی را به نفع ما نمی‌گیرد آیا در این بازی با این همه تماشاگر می‌تواند درست قضاوت کند؟ من نباید در این مورد صحبت کنم. قضاوت را بر عهده مردم می‌گذارم.» مسئولان باشگاه هم همچنان از علی دایی حمایت می‌کنند تا شاید او بتواند پرسپولیس را از این شرایط خارج کند.

جدول عملکرد پرسپولیس در 9 دوره لیگ برتر را اینجا ببینید.

151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =