کاتالوگ روزمه «پرویز تناولی: مونوگراف» به زبان انگلیسی و عربی در 600 صفحه شامل 261 تصویر رنگی و 67 تصویر سیاه سفید است.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم رونمایی از کتاب «پرویز تناولی: مونوگراف» که نخستین «کاتالوگ رزومه» از یک هنرمند در خاورمیانه محسوب می‌شود، در مؤسسه هنری آموزشی ماه مهر برپا شد.

علیرضا سمیع آذر، مدیر اسبق موزه هنرهای معاصر تهران و کارشناس هنرهای تجسمی در این مراسم گفت: انتشار این کتاب یک اتفاق بسیار مهم برای جامعه هنری ما است زیرا این نخستین بار در کل منطقه است که از یک هنرمند کتابی با این جامعیت چاپ شده است که این خود گویای اهمیت شخص تناولی است.

سمیع آذر ادامه داد: پرویز تناولی پرگفت و گوترین هنرمند ایرانی و کل منطقه خاورمیانه در فراسوی مرزها است به خصوص درپی شکل‌گیری یک بازار جهانی برای هنر معاصر ایران نام تناولی در سراسردنیا بیش از هر هنرمند دیگری شنیده شده است.

سمیع‌آذر عنوان کرد: تناولی در برابر موج تفکر مدرنیستی غرب ایستاد و به نوعی مدرنیسم منطقه‌ای و بومی رسید که بعدها به «پست مدرنیسم» تعبیر شد.

وی درباره خانه موزه تناولی اظهار کرد: راه اندازی خانه موزه پرویز تناولی که در آستانه افتتاح، تعطیل شد یکی از نیازهای مبرم تاریخ هنرهای تجسمی ایران است که می‌تواند تجلیلی از یک عمر تلاش پر ثمر این هنرمند جهانی باشد.

کاتالوگ روزمه «پرویز تناولی: مونوگراف» به زبان انگلیسی و عربی در 600 صفحه شامل 261 تصویر رنگی و 67 تصویر سیاه سفید است.

در این کتاب یادداشت‌هایی از پرویز تناولی، سیا ارمجانی، شیوا بلاغی، کامران دیبا، گیزلا فوک، مریم سعودی، علیرضا سمیع آذر و تندیس تناولی به چاپ رسیده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =