محمود حکیمی از انتشار جلد نخست کتاب تاریخ تمدن ایران و جهان از آغاز سلسله ماد تا دوره ساسانیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گفته حکیمی، کتاب با موضوع تاریخ تمدن روم آغاز می‌شود و بعد از بیان تاریخ کشورهایی چون یونان، هند و سلسله‌هایی چون ساسانیان و ... در حجم 600 صفحه به پایان می‌رسد. در جلد دوم این اثر نیز که به زودی به ناشر سپرده می‌شود، مباحث فرهنگی تاریخ اسلام از صدر اسلام بیان می‌شود و تا دوره عباسی ادامه می‌یابد.

وی در ادامه این گفتگو به خبرآنلاین گفت: «در جلد نخست اثر که به نشر شرکت سهامی انتشار سپرده شده بیشتر مباحث تاریخی و فرهنگی پیش از صدر اسلام مورد نظر و توجه قرار گرفته و مباحث تاریخ اسلام از ابتدای جلد دوم این اثر آغاز شده است.»

حکیمی با بیان اینکه امیدوار است بتواند این اثر را تا مباحث قرن 21 ادامه دهد، در صورت انجام این پروزژه، از افزوده‌شدن چند مجلد دیگر به این دو جلد خبر داد.

وی تصریح کرد: «در واقع کار تحقیق و پژوهش درباره این اثر را ازسال 54 آغاز کردم و قبل از آن نیز یک دوره 22 جلدی «تاریخ تمدن جهان» برای نوجوانان تالیف و منتشر کرده بودم که به چاپ شانزدهم نیز رسید و اکنون چاپ شانزدهم آن نیز به پایان رسیده است و قرار است در آینده این اثر را با یک ویرایش جدید بار دیگر منتشر کنم که در این باره امیدوارم کتاب تاریخ تمدن ایران و جهان نیز از چنین اقبالی برخوردار شود.»

وی درباره نثر کتاب «تاریخ تمدن ایران و جهان» گفت: «این کتاب دارای نثر ساده و قابل فهم است به گونه‌ای که مخاطب به راحتی می‌تواند با این اثر ارتباط برقرار کند.»

شرکت سهامی انتشار به زودی جلد نخست کتاب تاریخ تمدن ایران و جهان را منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار می دهد.

حکیمی در سال 1323 در محله خراسان تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشتة زبان انگلیسی (کارشناسی ارشد) می‌باشد. وی اولین اثر خود را تحت عنوان «غروب بیمار» در سال 1351 به چاپ رساند. او پس از چندین سال تدریس در ایران در حال حاضر بازنشسته آموزش و پرورش است. آخرین اثر محمود حکیمی یک مجموعه سه جلدی با عنوان «مبانی ادبیات دینی کودکان و نوجوانان» است که با همکاری مهدی کاموسی تهیه شده است. فعالیت اصلی حکیمی پس از انقلاب مجموعه‌ای به نام «تاریخ تمدن جهان» است که جلد اول آن در سال 1360 چاپ شد و در حال حاضر 21 جلد آن منتشر شده است. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =