به گفته رئیس کمیته انضباطی، از این به بعد کسی ممنوع‌المصاحبه نمی‌شود.

مجتبی شریفی در حالی که با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، پس از شنیدن صدای اهانت‌های تماشاگران پرسپولیس به داوران دیدار با سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا با این توهین‌ها برخورد می‌کنید، گفت: «وقتی ما می‌گوییم آزادی بیان باید این را هم بدانیم که آزادی بیان به این معنا نیست که هر چه می‌خواهیم بگوییم. من هم مثل شما خبرنگاران زرنگ شده‌ام، مصداقی صحبت نمی‌کنم اما پس از آن که گزارش ناظران را دریافت کردیم در صورت لزوم متناسب با توهین‌ها احتمال برخورد وجود دارد.»

شریفی درباره رفع ممنوع‌المصاحبه بودن دایی هم گفت: «باید بگویم ما دایی را نبخشیده‌ایم بلکه تنها دستور موقت ممنوع‌المصاحبه بودن او برطرف شده است. ضمن اینکه باید بگویم دستوری که صادر کرده بودیم، بر خلاف آزادی بیان نبود. ضمن اینکه از طرف فیفا هم فدراسیون‌ها اجازه دارند چنین احکامی را صادر کنند. با این حال من و همکارانم در کمیته انضباطی متوجه شده‌ایم بستر لازم برای احکام این چنینی در جامعه وجود ندارد و همین جا اعلام می‌کنم اگر چنین رفتارهایی صورت بگیرد، فرد خاطی را جریمه و سپس از نشستن بر روی نیمکت محروم می‌کنیم.»

او ادامه داد: «در گذشته برای فراز کمالوند و حسین کعبی هم چنین احکامی صادر کردیم اما صدای اعتراض کسی درنیامد. ضمن اینکه باید بگویم ما با کسی دشمنی نداریم اما وقتی فردی می‌گوید که یک بچه پنج ساله هم از داور بهتر صحنه را می‌دید، این ادبیات از نظر ما تخلف است. من همین جا اعلام آمادگی می‌کنیم تا در مناظره‌ای اثبات کنم که به چنین حکمی هیچ ایراد حقوقی وارد نیست اما چون بستر فراهم نیست از این پس کسی ممنوع‌المصاحبه نخواهد شد و تنها در صورت تکرار جرم فرد خاطی را از نشستن روی نیمکت محروم می‌کنیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 112160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =