از موجودات عجیب‌وغریب تازه‌کشف شده در اعماق اقیانوس تا طوفان شن در قطب‌های یخ‌زده زمین؛ و از گیاهی که هر صدسال یک‌بار گل می‌دهد تا زیباترین مناظر شفق قطبی، برترین خبرهای علمی تعطیلات را مرور کنید.






گیاهی که در هر 100سال فقط یک‌بار گل می‌دهد/ گزارش تصویری

زبان شیطان، ‌ملکه آند و یا گل لاشه، نام گیاهی غول‌پیکر در ارتفاعات پرو و بولیوی است که بسیار به ندرت غرق در شکوفه می‌شود، گاهی در هر 100 سال فقط یک‌بار! گل‌های زیبای آن هم بدبوترین گل‌های جهان است.


 

زیبایی‌های جنگ پایان‌ناپذیر زمین و خورشید / گزارش ویدیویی
گزارش ویدیویی امروز خبرآنلاین در مورد شفق قطبی است، رقص ستون‌هایی از نور در آسمان که معمولا در مناطق قطبی دیده می‌شود و به گفته شاهدان، زیباترین منظره‌ای است که در آسمان زمین اتفاق می‌افتد.


 

کشف موجودی عجیب و غریب در اعماق تاریک اقیانوس/ عکس

در عمق 2.8 کیلومتری اقیانوس،‌ موجود بندبند تازه‌ای کشف شده که در هیچ یک از دسته بندی‌های موجود برای جانوران جای نمی‌گیرد. این موجود تازه با همه موجوداتی که دیده‌اید یا توصیفشان را شنیده‌اید فرق دارد.



پنتاگون به دنبال راز پرواز مارهای پرنده/ عکس و فیلم

دسته‌ای از مارهای جنوب شرقی آسیا به مارهای پرنده مشهورند. آن‌ها با حرکات منحصر به فرد بدنشان در هوا حرکت می‌کنند و البته مردم را به وحشت می‌اندازند، اما وزارت دفاع آمریکا مجذوب این ترسناکی شده است.



خیره‌کننده‌ترین تصاویر حیات وحش / گزارش تصویری

ویلیام و متیو بورالد، دو برادر که از بهترین عکاسان حیات‌وحش هستند، آخرین فراخوان رقابت‌های عکاسی را به انتخاب خیره‌کننده‌ترین تصاویر از حیات‌وحش اختصاص داده‌اند. هر یک از این عکس‌ها باید به یکی از جنبه‌های رفتاری حشرات، پرندگان، پستانداران یا دیگر جانداران عکاسی شده بپردازند. این ده تصویر فوق‌العاده از میان بیش از 5000 عکس ارسال شده، انتخاب شده‌اند.

چشم‌های بابا لنگ‌دراز / گزارش تصویری

در میان برندگان هشتمین دوره از مسابقات تصویربرداری دیجیتال در علوم زیستی که توسط الیمپوس برگزار ‌شد، تصویر میکروسکوپی یک غنچه گل که توسط رضا دادپور از دانشگاه تبریز تهیه شده، نیز به چشم می‌خورد.




توله 10 روزه چیتا / عکس و فیلم

کیبوری، بچه‌چیتایی است که به‌تازگی در باغ‌وحش سن‌دیگو به‌دنیا آمده و با شیطنت‌های خود، بازدیدکنندگان را سر ذوق آورده است. چیتا یا یوزپلنگ با 120 کیلومتر بر ساعت، رکورددار سریع‌ترین جانور روی خشکی است.




پاندای نورسیده پسر است/ عکس

بالاخره بچه‌ پاندای تازه متولد شده قدری از مادرش فاصله گرفت تا محققین بتوانند به جنسیت او پی ببرند. این بچه پاندا که هنوز اسم ندارد، اولین بچه پاندایی است که امسال در آمریکا متولد می‌شود.




طوفان شن روی یخ‌های قطب شمال؟! باورتان می‌شود؟ / عکس

طوفان شن جزو پدیده‌هایی است که فقط در بیابان‌ها و صحرا اتفاق می‌افتد. اما تصاویر ارسالی ماهواره ترای ناسا به‌وضوح نشان می‌دهد حتی در یخچال‌های دائمی آلاسکا هم می‌توان شاهد وقوع طوفان شن بود.



برگزیدگان رقابت طراحی دوچرخه سئول
برترین دوچرخه‌های آینده/ گزارش تصویری

سال 2010 فرصت خوبی برای طراحان دوچرخه‌ و صاحبان ایده‌های جدید بود تا در رقابتی گسترده، بهترین طراحی‌ها و فناوری‌ها را برای دوچرخه‌های آینده، لوازم جانبی آنها و امکانات حمل‌و‌نقل و ترافیکی این دوچرخه‌ها ارائه کنند. در این رقابت که با میزبانی دیزاین‌بوم برگزار شد، بیش از 3078 طراح از 88 کشور جهان شرکت داشتند و در نهایت Bike 2.0 که به اندازه نامش در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، برنده بهترین جایزه طراحی این مسابقات شد.

 

 

 

حاصل اعتماد به فیزیک دبیرستان / عکس
تماشاگران حیرت‌زده از هنرمندی این شعبده‌باز (!) خوششان آمده، اما کافی است کمی نترس باشید، خودرویی با تایرهای مناسب انتخاب کنید و آن را به سرعت 90 کیلومتر برساعت برسانید تا این دیوارها را دور بزنید!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =