۰ نفر
۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶

بالاخره بچه‌ پاندای تازه متولد شده قدری از مادرش فاصله گرفت تا محققین بتوانند به جنسیت او پی ببرند. این بچه پاندا که هنوز اسم ندارد، اولین بچه پاندایی است که امسال در آمریکا متولد می‌شود.

بهنوش خرم‌روز: یک پاندای نر جدید به پانداهای جهان اضافه شد. این بچه پاندا دو هفته پیش متولد شد، اما 14 روز طول کشید تا محققین توانستند قدری او را از مادرش جدا کنند تا بالاخره به جنسیت او پی ببرند.

پانداها موجوداتی دوست‌داشتنی هستند که به شدت در خطر انقراض قرار دارند. به همین دلیل هر پاندایی که متولد می‌شود، محققین و دوست‌داران طبیعت خیلی خوشحال می‌شوند. در حال حاضر تنها 1600 پاندا در حیات وحش و 200 پاندا در باغ‌وحش‌ها زندگی می‌کنند.

بچه‌پاندای بی‌نام

به گزارش دیسکاوری، این بچه پاندا اولین پاندایی است که امسال در آمریکا متولد شده و هنوز اسمی برایش انتخاب نشده است. بر اساس سنت چینی‌ها، تا 100 روز از تولد نگذرد نباید نامی برای بچه انتخاب شود!

 مادر او، ‌لون‌لون، ‌13 ساله است و این سومین باری است که مادر می‌شود. پسر دیگر او، ایکسی‌لان،‌ که در سال 2008/ 1387 متولد شده بود، در باغ‌وحش آتلانتا به سر می‌برد و دخترش می‌لان، که در سال 2006/ 1385 متولد شده، کم‌تر از یک سال پیش به چین فرستاده شد.

بچه‌پاندای بی‌نام 

 به گفته محققین، پوست بچه‌پاندای تازه متولد شده نشان می‌دهد که او کاملا سالم است و لون‌لون هم وظایف مادری خود را به خوبی انجام می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد بدانید پدر هر سه بچه لون‌لون، پاندای نری به نام یانگ‌یانگ است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۲۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۴
    0 1
    من فك ميكنم شما فيلتر شدين... من فقط با فيلتر شكن ميتونم وارد سايت بشم
  • محسن IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
    0 0
    قدم نورسیده مبارک باشد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
    1 0
    آخی...گوگولی موگولی :X
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
    0 0
    قدم نورسیده مبارک باشه.تولدش رو بگیرند.