۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۳

اگرچه قیمت وام 18 میلیون تومانی مسکن نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است، اما فعالان این بازار از ارزان‌تر شدن این وام پس از ورود اوراق به بورس خبر می‌دهند و اعلام می‌کنند پس از این اتفاق، قیمت وام به یک میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.

ایسنا: قیمت وام 18 میلیون تومانی خرید مسکن که همچنان پرطرفدارترین وام مسکن است، این روزها نسبت به ماه گذشته چندان تغییر نکرده است؛ به طوری که توسط مراکز فروش وام در صورت عدم ارائه ضمانت توسط این مراکز، از دو میلیون و 100 هزار تومان تا دو میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالیست که اگر مراکز فروش خود اقدام به تهیه گواهی ضمانت کنند، قیمت این وام حدود 200 الی 300هزار تومان افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش هزینه قطعی رهنی نیز توسط مراکز فروش وام 300 الی 500 هزار تومان اعلام می‌شود.

همچنین دارندگان این وام می‌توانند در صورت عدم تهیه گواهی ضمانت، وام خود را با قیمت دو میلیون تومان به مراکز خرید و فروش وام واگذار کنند این درحالی است که قیمت وام در صورت تهیه گواهی ضمانت توسط مالک 200 هزار تومان افزایش می‌یابد.

همچنین در صورتی که دارنده، وام خود را به حومه منتقل کند قیمت آن 100 الی 200 هزار تومان بالاتر می‌رود.

بر اساس این گزارش، هر برگ اوراق یک میلیون تومانی بانک مسکن نیز این روزها با قیمتی حدود 180 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، در حالی فعالیت غیر رسمی این بازار ادامه دارد که در بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی در سال 1389 خرید و فروش وام بانکی ممنوع است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
    0 0
    درکشورماهمه جورکاری میشه انجام داد خریدوفروش وام که چیزی نیست